A BMW már eddig is szeretett sokkolni, beleértve a saját rajongóit is. Elég a Bangle-féle modellekre, vagy éppen a legújabb óriás-vesékre gondolni. Most azonban sokak szemében valószínűleg minden határt átszakítottak, hiszen a legendás, középmotoros sportautó, az M1 után megérkezett az M részleg második teljesen saját modellje, ami megosztóbb már nem is lehetett volna. Az egyelőre még koncepció fázisban lévő, de jövőre sorozatgyártásban is bemutatkozó XM ugyanis egy hatalmas SUV formájában öltött testet, és egy bivalyerős, konnektoros hibrid hajtásláncot kapott.

A formákról vitatkozni általában parttalan dolog: kinek ez, kinek az tetszik. Az XM azonban olyannyira megosztó jelenség, hogy egyszerűen nem lehet szó nélkül hagyni. Hatalmas, ám ezúttal nem függőleges, világító kerettel ellátott vesék, jól látható XM logók, az M1-et hátsóját idéző BMW emblémák a hátsó szélvédő felső sarkaiban, óriási hátsó fényszórók, egyedi kipufogók és még sorolhatnánk.

Az XM formáit meg kell emészteni - galéria

Én ítéletet semmiképpen nem hoznék az XM kapcsán, már csak azért sem, mert az elmém egyelőre nem tud mit kezdeni az autóval: vannak szimpatikus, látványos elemek, vannak, amiket nem tudok mire vélni, az összképet pedig egyelőre még nem voltam képes értékelni – kommentben viszont szívesen látjuk a (kulturáltan megfogalmazott) véleményeket. Az biztos, hogy a sorozatgyártású verzió sok tekintetben visszafogottabb lesz, miközben sok megosztó elemet megtart majd.

Az utastér még közelebb állhat a sorozatgyártású verzióhoz

Az utastérbe bepillantva sincs teljesen vége a sokkhatásnak, habár jóval kevésbé megosztó lett az XM belseje. A jellegzetes BMW megoldások természetesen visszaköszönnek, de a gyáriak igyekeztek némi újdonságot is behozni a képbe, amely egyértelműen a középkonzol és a klímakonzol terén jelenik meg, a hatalmas, ívelt digitális kijelző az iX-ből érkezett. A különleges bőrborítás, az egyedi hátsó üléssor és a tető speciális megoldásai mellett a más BMW-kből már megszokott kormány és kezelőszervek talán kissé furcsán mutatnak, de egyben jól láthatóvá teszik, hogy az XM már közel áll a sorozatgyártáshoz.

De essen szó a hajtásláncról is, hiszen az XM ezzel hódíthat majd leginkább: az M GmbH által kifejlesztett M Hybrid hajtáslánc egy négyliteres, V8-as benzinmotort és egy elektromotort használ, amelyek együttes ereje nem kevesebb mint 750 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 1000 Nm. A menetteljesítményeket – ahogyan a pontos tömeg és méretadatok – egyelőre nem osztották meg a gyáriak, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy a BMW mérnökei mindent megtettek azért, hogy az autó meghazudtolja a fizika törvényeit. Bizonyára nagyjából 3 másodperces 0-100-as sprintre számíthatunk, és a végsebesség is biztosan 250 km/h felett lesz.

Bizony van ott egy főfényszóró is ügyesen elrejtve - galéria

Noha a vásárlókat valószínűleg kevéssé érdekli majd, de a gyáriak 80 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígérnek, és bár nem adták meg az akkucsomag méretét, ez egy ekkora autó esetében nagyjából 20 kWh-s akkut jelenthet. A sorozatgyártású kivitel jövőre érkezhet majd meg, és bizonyosan sokat örököl majd a koncepciótól, de azért összességében valószínűleg visszafogottabb lesz majd.