A Toyota nem szokott meghajolni az autóipari trendek előtt, de vannak olyan nem csupán időleges, hanem mostanra állandó vált irányzatok, amelyekkel még a japánok sem szegülnek szembe. Ilyen a crossoverek és SUV modellek térhódítása, amelynek eredményeként a korábban klasszikus városi mini kategóriában induló Aygo vadonatúj generációja – amely megkapta az X utónevet is – immár aprócska crossoverként küzd a vásárlók kegyeiért, és már azt is tudjuk, hogy mindezt milyen árcédulával a nyakában teszi.

Megérkezett ugyanis a vadonatúj Toyota Aygo X hazai árlistája: a mindössze egyetlen erősforrással, az 1,2 literes, háromhengeres, 72 lóerős egység manuális és fokozatmentes CVT automata váltóval is elérhető. Felszereltségi szintből nincs hiány, noha jobban megnézve a listát tulajdonképpen öt alapcsomaggal találkozhatunk, amelyeket tovább lehet bővíteni különböző opciókkal – leszámítva az alapot jelentő Active szintet.

A vagány megjelenésnek megvan az ára - galéria

A legolcsóbb Aygo X 4,59 millió forintért kínálja magát, természetesen manuális váltóval és Active felszereltséggel, amelynek ugyan vannak kisebb hiányosságai – mint a mindössze két hangszóróból álló audiorendszer –, de így is olyan opciókat tartalmaz, mint a manuális klíma, az érintőképernyős, Andorid Auto és Apple CarPlay kompatibilis multimédia, lágy tapintású burkolatok az utastérben, intelligens adaptív tempomat, sávkövető asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ütközést megelőző biztonsági rendszer és így tovább.

A Comfrot szint innen mindössze 200 ezer forintos pluszt jelent, és ezért már 4 hangszórót, bőr kormányt, tolatókamerát és néhány extra dekorelemet is kapunk. Mondhatjuk tehát, hogy megéri, és még az első ülésfűtésért elkért további 120 ezer sem vészes, ami már kevésbé jutányos, bár így már 4,91 milliónál járunk, és ezért még nem kaptuk meg az ezeken a szinteken kizárólag fekete vagy ezüstszínű, nem kéttónusú metálfényezést. A négy menő, kéttónusú külső téma (chilivörös, gyömbér bézs, boróka kék és kardamom zöld) csak a Style szinttől felfelé választható, habár ott már felár nélkül.

Belül is csak a Style szinttől kapunk színes betéteket

Az 5,21 milliótól induló Style szinttől kezdődik tehát az igazán vagány megjelenés kívül-belül, és emellett nagyobb multimédiás képernyőt is kapunk. A Style csomaghoz két csomag van: a Tech (esőérzékelős ablaktörlő, automata klíma, még nagyobb érintőképernyő, vezeték nélküli töltő stb.) 280 ezer forintért, a Vision (LED világítás, első és hátsó parkolóradar) pedig 200 ezer forintért – de utóbbit csak a Tech csomaggal együtt lehet kérni.

Az Executive szint innen már csak 80 ezer forint, de így már 5,77 milliónál járunk, és kapunk szövet-bőr ülést, 18 colos kerekeket és egyéb finomságokat kaphatunk. A Smart csomag 200 ezerért kulcsnélküli nyitást, erre épülve a JBL csomag 350 ezerért prémium hangrendszert, a Canvas pedig 450 ezerért elhúzható vászontetőt kínál. Innen már csak a Limited kivitel létezik 6,11 millióért egyedi narancssárga díszítésekkel kívül és belül egyaránt – de a JBL és a Canvas csomagokat ehhez is külön meg kell fizetnünk.

Csak a Limited kivitelhez járnak ilyen narancs kiegészítők - galéria

Az automata váltó felára, amely csak Comfort szinttől elérhető, 600 ezer forint, így ezzel együtt a mindent bele Aygo X 7,51 millióért vihető haza, ugyanakkor már a teljesen alapverzió is vállalható, ha le tudunk mondani a vagány megjelenésről. Ha pedig mégis vágynánk utóbbira, amely teljesen érthető egy ilyen menő városi mini esetében, úgy az 5,21 milliós Style a mi választásunk – manuális váltóval. Mindenesetre aki komolyan gondolkodik, annak érdemes felmennie a Toyota magyar honlapjára, és alaposan tanulmányozni az árlistát, amelyben a kevésbé vagány változatok is láthatók.