Egy teljes galériát már hétfőn megosztottak velünk a bajorok a BMW iX M verziójáról, amely az M60 nevet kapta. Most pedig végre a részletek is megérkeztek. Az i4 M50 után nem ért minket meglepetésként, hogy a németek a hatalmas SUV esetében sem rugaszkodtak el teljesen a valóságtól – úgy, mint mondjuk a hamarosan sorozatgyártásban is érkező XM esetében –, így körülbelül az X5 M teljesítményszintjére lőtték be a méretek szempontjából hasonló elektromos modellt is.

A korábbi 600 lóerős jóslatot azért sikerült felülmúlniuk a németeknek, ugyanis az iX M60 végül 619 lóerőt – igaz, ezt az állandó 540 lóerő mellett egyszerre csak 10 másodpercig képes hozni az autó – vonultat fel, ami mellé normál esetben 1015 Nm-t, a rajtprogram segítségével pedig ideiglenesen 1100 Nm csúcsnyomatékot biztosít. A hatalmas teljesítményt két elektromotorból nyeri az autó, amely így természetesen mind a négy kerekét hajtja. A 0-100-as sprint így az autó méreteihez képest egészen lenyűgöző, mindössze 3,8 másodperc alatt letudható, a végsebesség pedig 250 km/h.

Kívülről nem hozott sok újdonságot - galéria

Ugyan a sajtóanyagban nem esik róla szó, de az akkumulátor minden bizonnyal az 50-es jelölésű testvérből érkezik, így 105 kWh-t bocsát rendelkezésre. Ezzel a WLTP normák szerint akár 566 kilométer megtételére is képes lehet az iX M60, amely persze erősen függ a használat módjától és az időjárási körülményektől is. Természetesen a légrugós futóművet is újrahangolták a BMW M mérnökei, hogy jobban igazodjon a hatalmas teljesítményhez – konkrétabban azonban erről sem nyilatkoztak a németek.

Ami a külcsínt illeti: a BMW nem „tolta túl” az iX M60 megjelenését, hiszen szinte változatlan maradt az autó megjelenése a sport csomagos normál kivitelekhez képest. Persze panaszra nincs ok, hiszen a megjelenés így is dinamikus, és egyedi keréktárcsákat, valamint izgalmas, mattfekete M logókat azért kaptunk bőven – hátul pedig egy M60 felirat is megjelenik.

Belül sincs meglepetés - galéria

Az utastérben sincs lényeges változás: nem látunk mindenfelé M logókat, a kormány is maradt az eredeti, és első ránézésre az ülések sem váltottak igazán sportosra – a műszeregységen azért feltűnik majd a sportverzióra utaló M logó.

A BMW büszkre rá, hogy az iX M60 a BMW történetének egyik, ha nem a legmagasabb alapfelszereltségével lesz majd elérhető, így például a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezéts, a vezető gesztusait és viselkedését elemző BMW Natural Interaction technológiát, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszert, a lézerfény-technológia, a kulcs nélküli beszállást, indítást, leállítást és kiszállást segítő Comfort Access funkciót, az aktív ülésszellőztetést és a Heat Comfort csomagot sem kell majd külön beikszelniük a vásárlóknak. Persze ez az alapáron is megmutatkozik majd.

Az M60 felirat is új stílust kapott - galéria

Túlzásba tehát nem estek a mérnökök, de a közel 620 lóerős teljesítmény bizonyára megteszi majd a hatását, az pedig egyelőre még mindig nem tisztázott, hogy az i4 M50 és az iX M60 vérbeli M modellnek számítanak-e az elektromos érában, vagy ezek „még csak” az M Performance kivitelek – ami magyarázhatná, hogy nem sokban térnek el a normál változatok sportcsomagos kiviteleitől –, és később esetleg jönnek majd még keményebb változatok. Mi inkább előbbire tippelünk, hiszen már így hozzák a benzines testvérek vérbeli M kiviteleinek teljesítményét, de azt azért sajnáljuk, hogy nem kapunk még izgalmasabb megjelenést.