Kína hatalmas piac, így nem csoda, hogy a legtöbb gyártó igyekszik a távol-keleti ország vásárlóinak kedvére tenni. Nem kivétel ezek közül a BMW sem: a bajorok i3 eDrive35L néven ugyanis bemutatták a 3-as sorozat tisztán elektromos verzióját, amely ugyan Európában nem lesz elérhető, de mindezek ellenére is fontos lehet beszámolnunk róla – méghozzá azért, mert már a frissített 3-asra épül, ezzel leleplezve a prémium középkategóriás ráncfelvarrását.

Add a comment

A Rolls-Royce első tisztán elektromos modellje egy luxuskupé lesz, amely Spectre néven mutatkozik be 2023-ban, és az angolok természetesen azt ígérik, hogy akárcsak eddigi autóik, úgy a villanyos újdonságuk is az abszolút csúcsot fogja képviselni. Ennek érdekében természetesen véget nem érő teszteléseknek vetik alá az autót, amelyről most néhány fotót is megosztottak velünk, ahogyan hóban-fagyban vallatják.

Add a comment

A Kia még 2021 őszén mutatta be az EV9 koncepciót, amely a dél-koreai márka hatalmas elektromos SUV-ját vetítette előre. Noha bemutatónkban erről nem ejtettünk szót, de a „mainstream”, azaz nem prémium márkák nem mindig hozzák el Európába a legnagyobb SUV modelljeiket, ám a Kia most mindenkit megnyugtatott, hogy a villanyos óriás eljut majd hozzánk is.

Add a comment

A BMW és az Alpina nemrég jelentették be, hogy a bajor prémiumgyártó megvásárolta a BMW-k nemesítésével foglalkozó márkát, de egy pár évig még biztosan változatlanul folytatja tevékenységét az Alpina – és reméljük, lényegét tekintve később sem változik majd semmi. A most bemutatott B4-nél jobb példa nem is kell erre, hiszen a 4-es Gran Coupét alapul vevő újdonság tulajdonképpen hiánypótló szerepet töltve, lévén a BMW nem tervez M4 Gran Coupé modellt piacra dobni.

Add a comment

Az MG név bizonyára sokaknak ismerős lehet, legyen szó az autórajongók körében népszerű kis roadsterükről, vagy éppen a hajdani Rover márka felpaprikázott modelljeiről. Az egykoron fényesen csillogó brit márka mára a kínai óriás, a SAIC kezébe került, amelynek köszönhetően új erőre kapott a gyártó, és bár jelenlegi, nagyrészt crossoverekből álló modellpalettájuk távol áll a korábbi sportos vonaltól, de a benzinestől a konnektoros hibriden át a tisztán elektromos hajtásláncokig többféle lehetőséget kínál az MG a vásárlók számára.

Add a comment

A héten immár harmadszor változik az üzemanyagok ára pénteken, de szerencsére ezúttal a számunkra kedvező irányba. Ugyan nagy megváltásra senki ne számítson – főleg azért, mert az átlagos felhasználók továbbra is 480 forintért vehetik a 95-ös benzint és a dízelt az árstop miatt –, de aki a kicsit nem becsüli… A 95-ös benzin nagykereskedelmi ára 5, a gázolajé pedig 10 forinttal csökken literenként péntektől, ezzel pedig újra a 100 forintos határ alá csökken a különbség a két üzemanyag ára között.

Add a comment

Nem véletlen a címadás, ugyanis a Lotus új korszakát igazán megnyitó hatalmas, elektromos SUV neve a magyar „életre” kifejezésből jött, ami jelentését tekintve is illik az angolok elképzeléseibe, ráadásul megőrizte a márka modelljeinél szokásos „E” kezdőbetűt, és az elektromos hajtásláncra is lehet következtetni belőle. Ennél persze sokkal fontosabb lehet, hogy milyen lett maga az autó – nézzük!

Add a comment

A tegnapi áremelkedés után holnaptól ismét drágul a 95-ös benzin és a dízel nagykereskedelmi ára. Az átlagos felhasználókat továbbra is védi a 480 forintos árstop, de a külföldi rendszámos 3,5-7,5 tonna közötti, és minden 7,5 tonna feletti járműnek piaci áron kell tankolnia, amire ezúttal is hatással lehet majd a dízel 10 forintos drágulása – a prémium gázolajokról nem is beszélve. A benzin 7 forinttal kerül majd többe literenként, ezzel pedig 100 forint fölé nőtt a két üzemanyag közötti különbség.

Add a comment

A nem éppen sikeres első generációs Citan után talán nem biztos, hogy sokan fogadtak volna rá, hogy a Mercedes-Benz megalkotja az utódot, márpedig a csillagosok nemhogy piacra dobták az új Citant – amely továbbra is a Renault Kangoo műszaki alapjait használja –, az EQT koncepció képében előrevetítették a modell puccosabb, személyautós verzióját is, amely a T-osztály típusnevet kapja majd. Most pedig egy ízelítő mellett azt is elárulták a németek, hogy április 26-án leplezik majd le az újdonságot.

Add a comment

A Toyota már többször is utalt rá, hogy az autózás szerelmesei által piedesztálra emelt GR Yaris után érkezik a GR Corolla is, amely kisebb testvérének műszaki megoldásait örökölheti, és ezzel, ha nem is a legerősebb, de mindenképpen az egyik legizgalmasabb sportkompakt lehet majd a piacon. Most végre úgy tűnik, hogy hivatalossá vált az autó érkezése, és bár a Toyota egyelőre csak annyit árult el, hogy március 31-én érkezik egy GR modell, szinte teljesen biztosak lehetünk benne, hogy a Corolláról van szó.

Add a comment

Úgy látszik, egyre szélesebb körben kezd terjedni az autógyártók között a hidrogénhajtású belső égésű motorok gondolata. Elsőként a Toyota kezdte kapargatni, hogy mire is lehet képes ez a technológia, és a japánok hazai versenyeken már tesztelnek is egy Corolla prototípust. Nemrég a Renault is arra utalt, hogy hamarosan érkezik egy ilyen erőforrással szerelt koncepciójuk, most pedig a Ford háza tájáról került elő egy szabadalom, ami egy hidrogénhajtású erőforrásról.

Add a comment

Az Alfa Romeo szénája nem áll túl jól, bár az olaszok sokat remélnek új crossoverüktől, a Tonalétól. Mindeközben persze próbálják már meglévő modelljeiket is még vonzóbbá tenni: ezúttal egy vadonatúj, a Quadrifoglio verziókon innen a legsportosabbnak ígérkező verziót mutattak be a Giuliához és a Stelvióhoz egyaránt, amely az Estrema nevet viseli.

Add a comment

Noha múlt hét elején felcsillant a remény, hogy talán mérséklődnek az igencsak elszaladt üzemanyagárak, a hét végére már szerte is foszlottak ezek a gondolatok, a mai újabb áremelkedés pedig még mélyebbre taszított minket – arról nem is beszélve, hogy még nagyobbra nyílt az olló a két üzemanyagtípus között. A 95-ös benzin nagykereskedelmi ára 12, a gázolajé pedig 35 forinttal lett drágább literenként.

Add a comment

A leginkább legendás amerikai modellek nemesítésével (értsd: minőségi feltuningolásával) foglalkozó Hennessey egy ideje már saját modellekkel is foglalkozik. Ilyen például a Venom F5, amellyel szeretnék megszerezni a világ leggyorsabb autójának járó címet. Nincs azonban könnyű dolguk, hiszen a Bugatti Chiron Super Sport 300+ 490,48 km/h-s sebességre is képes volt, és miután kiderült, hogy az SSC Tuatara „füllentett”, és valójában meg sem közelítette a korábban állított 508,72 km/h-s tempót, így jelenleg a Bugatti tartja a csúcsot. Ezen szeretne változtatni a Hennessey, ám első nekifutásra ez nem jött össze.

Add a comment

A Cupra komolyan veszi a feladatát, hogy dinamikus, prémium irányba hajló modellekkel emelje ki magát a tömegből. Ezt a törekvést már a Formentor is kiválóan mutatta, de az ID.3 alapjaira épülő, ám alaposan átszabott Born is jó példa lehet. Most pedig megosztottak velünk néhány ízelítőt vadonatúj modelljükről, ami a kompakt crossoverek szegmensébe érkezik majd, és nem csak látványos megjelenésével és teljesítményével hódíthatja majd meg a szívünket – a 2024-től elérhető újdonság ugyanis hazánkban, a győri Audi gyárban készül majd.

Add a comment