A Honda már tavaly júniusban bemutatta az új Civicet, és bár akkor csak az amerikai változatot láthattuk, már akkor sejteni lehetett, hogy formai tekintetben gyakorlatilag Európában is ugyanazt az autót kapjuk majd meg. Azt azonban akkor még nem tudhattuk, hogy a hazánkban is elérhető új Civic kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz majd elérhető. Márpedig így lesz: íme, a Honda Civic e:HEV.

A japán gyártó – főleg Európában – nagy előtérbe helyezte hibrid modelljeit, így például mostanra a CR-V, a Jazz és az új H-RV is csak elektrifikált hajtáslánccal elérhető. Ez pedig azt is jelenti, hogy egyedül a kifutó Civicet lehetett még megvásárolni tisztán benzines hajtással, így az új kompakt megérkezésével kizárólag elektromotorral (is) szerelt modellek lesznek kaphatók a Hondától – és persze ott van még a tisztán elektromos Honda e is.

Nem forradalmi a változás, de jóval letisztultabb az összkép - galéira

Ami a külcsínt illeti, már ismerjük az új Civic formáit, amelyek valamivel visszafogottabbak és letisztultabbak lettek elődjénél, de azért így is egyértelmű a rokonság – a legnagyobb különbség az amerikai változathoz képest az lehet, hogy a hibrid verziónak elrejtették a kipufogóját. Az utastérben sincs változás a korábban bemutatott amerikai kivitelhez képest: digitális műszeregység és méretes multimédiás kijelző gondoskodik a modernitásról, míg az összkép belül is jóval letisztultabb lett – és megmaradt a klímakonzol is.

Természetesen Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás is van, és a jól felszerelt példányokban akár 12 hangszórós Bose audiorendszer is szerepet kaphat. Az újdonság az elődnél is nagyobb utasteret ígér, a biztonságról pedig az alapáron járó 10 légzsák és a modern vezetéstámogató rendszereket felvonultató Honda Sensing ADAS asszisztensegyüttes gondoskodik.

Belül is minimalista stílusra váltottak a japánok, de a klímakonzol maradt

Az egyik legérdekesebb pont azonban egyértelműen a hajtáslánc, amely gyakorlatilag ugyanaz, mint a CR-V-ben megismert hibrid rendszer. Az összteljesítmény 184 lóerő és 315 Nm, amit egy Atkinson-ciklusú kétliteres benzinmotor és két elektromotor segítségével kapunk meg, melyek az első kerekeket hajtják. A rendszer érdekessége, hogy négyhengeres szívó benzines csak a nagyobb sebességeknél hajt közvetlenül, fix áttételen keresztül, alacsony tempónál pedig aggregátorként, azaz áramtermelőként szolgál a villanymotorok számára.

A rendszer egyébként automatikusan választja ki a legmegfelelőbb üzemmódot, már ami a tisztán elektromos, a hibrid vagy éppen a benzines hajtást illeti, míg a sofőr az Eco, a Normal, a Sport és az Individual, azaz egyéni beállítások között választhat. Az energiát egyébként egy 72 cellás lítium-ion akku biztosítja.

Csak az e:HEV hajtáslánccal lesz elérhető - galéria

Az új Civic piaci bevezetése 2022 őszén várható, így az árlistára is várnunk kell még, de ne legyen kétségeink afelől, hogy nem a legolcsóbb kompaktok közé tartozik majd – ugyanakkor magas felszereltségével és viszonylag erős hibrid hajtásláncával az ár/érték arányt tekintve egészen jól szerepelhet majd a mezőnyben.