Az európai szabályozások következtében hibrid hajtás nélkül új autót már lassan öngyilkosság lesz bemutatni, így nem is lepődünk meg azon, hogy a régóta beígért „kis” Alfa Romeo premierje egybeesik a márka első konnektoros hajtásláncának megérkezésével. A Tonale végre bemutatkozott – lássuk, mit tud!
Ahogy egy érzelmekről híres, prémium irányba törekvő márkától illik, a Tonale tele van izgalmas és aprólékosan megmunkált részletekkel. Komoly meglepetést persze nem okoz a formaterv, amely továbbra is a karakteres Alfa pajzzsal ellátott hűtőrácsot helyezi főszerepbe. Ugyanakkor a finoman kidolgozott fényívekkel dolgozó LED-es világítótestek hoznak némi plusz látványosságot, meg persze a fotókon szereplő autó keréktárcsái rögtön megdobogtatják az alfahívők szívét.
Méreteiben kissé túlnyúlik a konkurenseken
A Tonale a középkategória alsó szegmensébe sorol be a méreteit tekintve. A 4,53 méteres hosszúság, az 1,84 méteres szélesség és az 1,6 méteres magasság a BMW X1 és a Mercedes-Benz GLA kategóriájába sorolja az újdonságot, igaz, puszta méreteit tekintve az olasz versenyző valamivel nagyobb náluk.
Belül széria a 12,3 colos digitális műszercsoport és a 10,25 colos központi rendszer, amelyen már a legújabb, OTA frissülésre is képes Uconnect 5 rendszer fut. Természetesen a kategóriában megszokott kényelmi és asszisztens rendszerek itt is felbukkannak, az új kor szellemét pedig egy egészen modern ötlettel ragadta meg az Alfa Romeo.
A klasszikus értékekből is jutott a belső térbe
Minden egyes Tonale megkapja a saját egyedi NFT-jét, amely kódolásában tartalmazza az adott jármű színét és felszereltségét, sőt, később a szerviztörténetet is beleírják. A tervek szerint ez növeli majd a típus értéktartását.
Nem véletlen, hogy a motortérben például a Jeep modellekben is látott konnektoros hibrid elrendezést találjuk: a Tonale a rokon márka műszaki alapjaira építkezik. A főszerep az 1,3 literes turbómotoré, amely egy hatfokozatú duplakuplungos automatán keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Hátra viszont az eddig látottaknál erősebb, nevezetesen 122 lóerős elektromotor kerül, amely egy 15,5 kWh-s akkumulátorból táplálkozik. Ez egy feltöltéssel 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít, amit aztán legalább 2,5 óra töltéssel pótolhatunk. Ha minden erőforrás az ereje teljében van, akkor 275 lóerőt ad le a konnektoros hibrid rendszer. A Q4 Veloce így mindössze 6,2 másodperc alatt letudhatja a 0-100-as sprintet.
Tovább csiszolták a konnektoros hibridet: erősebb és messzebbre jut
Az amerikai piacon lesz még kétliteres, benzines turbómotor is 260 lóerővel, ám nekünk itt Európában szerényebb teljesítménnyel kell beérnünk. Ugyanakkor az 1,5 literes enyhe hibrid is egészen komolyan vehető: a szívóként 130, turbósként 160 lóerős erőforráshoz 21 lóerőt adhat hozzá a speciális generátor, amely erőt egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltó küld az első kerekekhez. Az automata váltó minden esetben alaptartozék, és lesz dízelmotoros változat is.
Egészen érdekesen hangzanak az új "kishibridek", főleg, ha látványos árcédula társul hozzájuk
Az Alfa Romeo kimondottan nagy figyelmet fordított a jó vezethetőségre: a kategória leggyorsabb kormányművét ígérik, elöl négydugattyús Brembo fékek intézhetik a lassítás műveletét és lesz adaptív lengéscsillapítás is.
A Tonale piaci bevezetése felénk a nyár folyamán kezdődik el, az árakra is addig kell majd várni.