Kína hatalmas piac, így nem csoda, hogy a legtöbb gyártó igyekszik a távol-keleti ország vásárlóinak kedvére tenni. Nem kivétel ezek közül a BMW sem: a bajorok i3 eDrive35L néven ugyanis bemutatták a 3-as sorozat tisztán elektromos verzióját, amely ugyan Európában nem lesz elérhető, de mindezek ellenére is fontos lehet beszámolnunk róla – méghozzá azért, mert már a frissített 3-asra épül, ezzel leleplezve a prémium középkategóriás ráncfelvarrását.

Néhányan talán sajnálják, hogy nálunk nem lesz megvásárolható az új i3, amelyet nem szabad összekeverni a nálunk ismert, de hamarosan búcsúzó i3-assal – bár Kínában ez nem okoz gondot, ugyanis utóbbi a Távol-Keleten sosem volt elérhető. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az i4 jelenlétével, amely sportosabb tálalásban kínál szinte azonos képességeket mind méretek, mind teljesítmény terén.

A hátsó lámpa is frissül - galéria

Az i3 xDrive35L ugyanis az iX3-ból ismerős, 285 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosító elektromos hajtásláncot rejti a lemezei alatt, ám ezúttal egy kicsivel kisebb, bruttó 70,3, nettó 66,1 kWh-s akkuból táplálkozva. Mindez 6,2 másodperces 0-100-as sprintet, és a kínai mérések alapján 526 kilométeres hatótávot biztosít – bár a valóságban ez biztosan jóval kevesebb lesz. A rendszer legfeljebb 95 kW-tal képes tölteni, így 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet pumpálni az akkut.

Ennél azonban számunkra fontosabbak lehetnek az i3 által előre jelzett módosítások, amelyeket a nálunk is elérhető hagyományos 3-asok is megkaphatnak. Ezek közé tartoznak a finoman átrajzolt fényszórók, a kicsivel nagyobb vesék – amelyek az i3-ason ugyan az „i-szokás” szerint burkolva vannak, de az alapformájuk normál hűtőráccsal is marad majd – és a felfrissített hátsó fénytestek. Az i3 egyébként pont azokat az elektromos stílusjegyeket kapta meg, amelyeket az i4 vagy éppen az iX3 is.

Hatalmas, ívelt képernyő és búcsú a klímakonzoltól - galéria

Az utastérben még nagyobb változás jön: a 3-as nagy valószínűséggel megkapja majd az i4-ben már látott, és most az i3-ban is megjelent Curved Display kijelző együttest, amely már a BMW legújabb szoftverét futtatja, és magában foglalja a légkondi kezelőszerveit, ezzel búcsúztatva a klímakonzolt – sokak bánatára. Bizonyára néhány új kárpit és betét is bekerül majd a friss színek és keréktárcsák mellé.

Ahogyan már említettem, az i3-at sajnos nem kapjuk majd meg ebben a formában itthon, bár az i4 képében így is „van hova nyúlni” az elektromos középkategóriás BMW-re vágyó vásárlóknak. A 3-as sorozat frissített változata azonban hamarosan bemutatkozhat majd, és az i3-nak köszönhetően már ismerős újdonságokkal találkozhatunk majd.