A BMW és az Alpina nemrég jelentették be, hogy a bajor prémiumgyártó megvásárolta a BMW-k nemesítésével foglalkozó márkát, de egy pár évig még biztosan változatlanul folytatja tevékenységét az Alpina – és reméljük, lényegét tekintve később sem változik majd semmi. A most bemutatott B4-nél jobb példa nem is kell erre, hiszen a 4-es Gran Coupét alapul vevő újdonság tulajdonképpen hiánypótló szerepet töltve, lévén a BMW nem tervez M4 Gran Coupé modellt piacra dobni.

Külcsínt tekintve a jól megszokott Alpina módosításokat kapjuk: dinamikus, de azért elegáns lökhárító toldatok, Alpina felirat és matricák, sokküllős, 20 colos keréktárcsák, visszafogott diffúzorbetét és négy kipufogóvég. Az összkép nagyon is vonzó, mint az összes többi Alpina modell esetében. Ugyanez igaz az utastérre is, amelyet még tovább nemesítenek a szakemberek, így szinte mindenfelé minőségi bőrrel és gyönyörű betétekkel találkozhatunk, és persze a jellegzetes Alpina elemek sem maradtak el, mint az átszabott digitális műszeregység, az Alpina logók és a különlegességet hirdető plakett.

A BMW nem kínálja Gran Coupé verzióban az M4-et - galéria

Ennél azonban sokkal fontosabb lehet az, ami a lemezek alatt bújik meg: a B4 az S58 kódjelű háromliteres, hathengeres, duplaturbós benzinmotort használja, amelyből 495 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot csalogattak ki az Alpina mérnökei. Mindezt a jól ismert és szeretett nyolcfokozatú ZF automata váltó juttatja el a fejlett xDrive összkerékhajtáson keresztül mind a négy kerékhez. Ménes tekintetében ezzel mindössze 15 lóerővel marad el az M3 Compeititontől a B4, míg csúcsnyomaték tekintetében felül is múlja azt 80 Nm-rel.

Mindez 3,7 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, ami mindössze 2 tizedmásodperccel lassabb az előbb említett M3-asnál, ellenben végsebességét csak 301 km/h-nál szabályozták le. Mindezt úgy hozza az Alpina B4, hogy a BMW modelljénél jóval nagyobb hangsúlyt fektet az eleganciára és a komfortra is.

Az Alpinától megszokott magas minőség várja az utasokat - galéria

Ennek érdekében az Alpina mérnökei nagy hangsúlyt fektetnek az adaptív futómű hangolására is, a kompromisszummentes dinamizmus és komfort eléréshez pedig az egyedi Pirelli P Zero gumiabroncsok is hozzájárulnak. A B4 egyébként Németországban olcsóbb is, mint az M3 Competition, így mindenképpen érdemes lehet elgondolkodni rajta – igaz, a jelenlegi árfolyamok és a hazai BMW importőr kedvező árazása miatt külföldről behozva jóval drágább lenne az Alpina, mintha itthon megvesszük a BMW-t.