A Kia az EV6 személyében nemrégiben már villantott villanyautós fronton, azonban a dél-koreaiak nem állapodnak meg ennyiben, fokozzák a dolgot, mindezt érthetjük méretben is. Az egyelőre még koncepció fázisban lévő, EV9 néven érkező, Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozó újdonság ugyanis felfelé bővíti a márka elektromos portfólióját, ráadásul az újabban alkalmazott, erőteljesen minimalista stílust tovább erősítve.

Az újdonsághoz az inspirációt a Kia közleménye szerint a kristályokból és sziklából merítették az alkotók, aminek a képek láttán abszolút tudunk is hinni. Nem finomkodtak a fémszobrászok tehát, hanem baltával faragott, szögletes és markáns élekkel gazdagított összképet hoztak létre. Klasszikus értelemben vett hűtőmaszkra itt nincs szükség, ehelyett a jármű színét viselő panel húzódik a fényszórók közt.

Méretes kijelző uralja a műszerfalat

Érdekes pont a géptető, amire a szélvédő tövében méretes nyílások kerültek, persze nem céltalanul, hiszen pár tenyérnyi területű napelem paneleket épített ide a Kia. A napelemes panel – noha csak kis mértékben, de tudja tölteni az akkumulátort az egység, így nap közben minden bizonnyal nyerhető lesz pár kilométer plusz.

Oldalról az ajtókon akadhat meg a szemünk: a háromszögben kitüremkedő elemek feldobják az autót profilnézetből. Ráadásul öngyilkos, azaz hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal számoltak a koreai szakemberek, bár vélhetően a szériává érés során ezeket a megoldásokat majd hagyományosabbak váltják fel, ahogy a tetőbe hajtogatható tetősínek is inkább csak reprezentációs célokat szolgálnak a tanulmányautó esetében.

Brutálisan szögletes, de jól áll neki

A külső tükröket immáron kamerás megoldás hivatott helyettesíteni, amivel persze a légellenállás is csökkent. A szintén háromszöget formázó D-oszlop, valamint az Y-alakú hátsó lámpák fokozzák a szögletes hatást – szinte sehol sem találunk íves, kerekített idomokat.

Odabenn, az utastérben már inkább jellemzőek az ívek és finomabb vonalak. A vezető előtt a digitális korszakra jellemzően vetített kijelző foglal helyet, nem is akármilyen méretben. A 27 col átmérőjű panel jóformán a műszerfal felét elfoglalja és rengeteg információt képes megjeleníteni, a panoráma üvegtető pedig sok-sok természetes fényt enged a világos cellába.

Széria modell esetében valószínűleg nem marad ez az ajtómegoldás

Az utastér egyébként átalakítható, az első ülések forgathatóak és a második sor székeiből akár asztalkát is lehet az első és a második sor fotelei közé hajtogatni. A fenntarthatóság jegyében temérdek újrahasznosított anyagot használna a Kia.

Az ülések újrahasznosított műanyag palackokból készültek, az ülőfelületet pedig újrahasznosított pamutból szőtték, a puhább felületekre mindeközben vegán bőr került. Hogy egy kicsit a technikáról is beszéljünk, meg kell említenünk, hogy a 4,93 méter, 2,06 méter széles és 1,79 méter magasság fémdoboz tengelytávja 3,1 méter, ami 20 centiméterrel több, mint a Kia EV6 esetében

Variálható és világos tér, temérdek újrahasznosított anyag

A gyártó 483 kilométeres hatótávot ígér a jövevényhez, a hipergyors, 350 kW-os töltési lehetőség pedig csábítóan hangzik, hiszen 10-ről 80%-ra így 20-30 perc alatt tankolható az Electric Global Modular Platform nevet viselő padlólemezre épülő crossover.