A Rolls-Royce nem a hatékonyságról, nem a környezetvédelemről és nem is a gazdaságosságról szól. A Rolls-Royce az exkluzivitásról és a kőkemény luxusról szól. Legalábbis eddig így volt, de úgy tűnik, hogy az angol gyártó sem tudja elkerülni a sorsát, és azok után, hogy a Cullinannel behódolt a nagy SUV őrületnek, hamarosan az elektromos jövő felé is nyitni fog. Ez pedig 2023 utolsó negyedévében lesz, méghozzá a Spectre névre keresztelt modellel, amiről néhány fotó kíséretében megosztott néhány érdekességet a Rolls-Royce.

Mielőtt bárki azt hinné, hogy máris megmutatták nekünk az autót, csupán néhány sejtelmes képről van szó, amin alapos álcázás fedi el a részleteket. Ugyanakkor az alapformák már most jól láthatók, és senkit nem hibáztatunk, ha azt gondolja, ez csak egy elektromos Wratih. Ez azonban nem igaz: bár a kupé felépítés és a főbb vonalak miatt nagyon-nagyon hasonlít a gyáriak kupéjára az elektromos újdonság, valójában egy alapjaiban új modellről van szó, amely immár nem BMW alapokra építkezik – mint a Wraith –, hanem a Rolls-Royce saját, Architecture of Luxury névre keresztelt platformjára, amit a Phantom, a Cullinan és Ghost is használ.

Nem csak egy elektromos Wraith, hanem egy alapjaiban új modell

A Rolls-Royce márkát egyébként nem lehet azzal vádolni, hogy teljesen váratlanul rukkolt volna elő az elektromos modellel, hiszen 102EX néven már 2011-ben megalkottak egy elektromos prototípust az akkori Phantom lemezi alatt. Ezután következett a 103EX 2016-ban, amely már egy vérbeli, futurisztikus koncepció volt elektromos hajtással és önvezetéssel. Ezek után érkezik a Spectre, amelyet sorozatgyártásba küld az angol márka, és 2023 végére az első példányok már el is jutnak tulajdonosaikhoz. Ám addig is alapos tesztelésnek vetik alá, 2,5 millió kilométert megtéve a Föld minden szegletén, a lehető legextrémebb körülmények között kínozva az új hajtásláncot.

A Spectre azonban csak az első lépés, hiszen 2030-ra minden új Rolls-Royce tisztán elektromos lesz, ezzel beteljesítve az egyik alapító, Charles Rolls jóslatát. Rolls úr ugyanis a következőket mondta, miután 1900 áprilisában vezetett egy elektromos autót, amelyet az amerikai Columbia épített meg: „Az elektromos autó tökéletesen csendes és tiszta. Nincsenek kellemetlen szagok és rezgések, így nagyon hasznosak lehetnek, amikor ki lehet majd alakítani rögzített töltőállomásokat. Egyelőre azonban úgy gondolom, nem használható – legalábbis még hosszú évekig.”

Biztosak lehetünk benne, hogy nem vették févállról a feladatot - galéria

Rolls úrnak pedig igaza volt, hiszen nagyjából 120 évnek kellett eltelnie, hogy valóban terjedni kezdjen ez a technológia, bár sokan még most is úgy gondolják, hogy napjaink kihívásaival nem képesek megbirkózni az elektromos hajtásláncok. Kíváncsian várjuk azonban, hogy mivel rukkol majd elő a Spectre képében a Rolls-Royce, noha az már most látszik, hogy nem egy futurisztikus formatervről lesz szó – bár a részletek még feldobhatják az összképet –, ugyanakkor abban biztosak lehetünk, hogy csúcstechnológiát kapunk majd az angoloktól. Akit érdekel a téma, érdemes megnézni az alábbi videót is, amelyben a részben magyar származású Torsten Müller-Ötvös, a márka vezérigzgatója mondja el nagyjából ugyanazt, amit én leírtam, de jóval meggyőzőbben.