40 éve futotta utolsó versenyét a Fiat Abarth 131 Rally versenyautó, amely nem csak igazán látványos, hanem sikeres is volt. Ezt a szép jubileumot természetesen nem hagyhatta figyelmen kívül az Abarth sem, és mi mással, mint egy limitált szériás 695-össel ünneplik, amely a Tributo 131 Rally nevet kapta, és a kék versenygép stílusát igyekszik felidézni.

Add a comment

Még a múlt héten számoltunk be róla, hogy a Bentley egy új csúcsmodellel készül, amely bár minden bizonnyal nem a Mulsanne közvetlen utódja lesz, de mégis zászlósahjóként tekinthetünk majd rá. Ezúttal egy újabb ízelítőt mutattak meg az angolok, amelyen ugyan ismét az ajtóbetét látható, de immár távolabbról, ezzel még többet elárulva az autóról.

Add a comment

Sokan el voltak keseredve, amikor a Ferrari bejelentette, hogy az éveken át tartó ellenállás után végül mégis beadja a derekát, és készít egy SUV modellt. Ebbe aztán az évek során beletörődtünk, és ahogy közeledik az idén nyáron esedékes bemutató, már sokkal inkább az foglalkoztatott mindenkit, hogy milyen hajtáslánc kerül a lemezek alá – V6-os hibrid, V8-as (hibrid?) vagy esetleg egy V12-es? Ezúttal azonban úgy tűnik, nem okoz csalódást a Ferrari.

Add a comment

A vadonatúj BMW M4 CSL május 20-án mutatkozik majd be, és ne legyen kétségünk afelől, hogy a valaha készült leggyorsabb utcai M4 (korábban ugyebár M3) lesz. A gyáriak most két ízelítőt is megosztottak velünk, amelyeken túl sok részlet ugyan nem válik láthatóvá, de így is izgalmas újdonságokat mutattak meg.

Add a comment

A mai napon alaposan emelkedtek az üzemanyagok nagykereskedelmi árai, és bár valamivel visszafogottabb mértékben, de sajnos pénteken ismét drágulás jön. Egészen pontosan a 95-ös benzin bruttó 11, a gázolaj pedig 9 forinttal lesz drágább literenként, aminek hatása természetesen érezhető lesz a prémium üzemanyagok és a piaci áron kínált gázolaj árára is.

Add a comment

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio kétségtelenül prémium modellek, még akkor is, ha sok területen nem tudnak felérni a nagy német hármas szintjére. Vannak azonban olyan szempontok is, amelyeket tekintve képesek akár túl is szárnyalni az ellenlábasokat, ezek pedig kétségtelenül a dinamikához kapcsolódnak. Az elektromos korszak és a Stellantis egységes villanyos platformjainak beköszöntével azonban sokan félnek attól, hogy elveszítheti ezt az erősségét az olasz márka. Most azonban úgy tűnik, hogy a gyáriak is gondoltak erre, és talán találtak is megoldást rá.

Add a comment

A Rimac mostanában sokat szerepelt a hírekben, hiszen a horvát, elektromos hiperautókat gyártó cég összebútorozott a Bugattival, ráadásul a Porsche is komoly részesedést szerzett a márkában – ráadásul a Rimac alapítója, Mate Rimac lett a Bugatti-Rimac vezetője. A horvátoknak ettől még vannak élő partneri kapcsolataik, például a Hyundai-jal, akikkel két projektjük is aktív jelenleg – bár egyes hírek szerint a Rimacnál történt változások véget vethetnek ennek a kapcsolatnak.

Add a comment

Szomorú világot élünk, hiszen már nem csak az „átlagos” gyártók, hanem a kőkemény, legendás sportautómárkák sem engedhetik meg maguknak sokáig, hogy nagy szívómotorokat kínáljanak. Ebben a cipőben jár a Lamborghini is, hiszen az Aventador Ultimae széria volt az utolsó szívó V12-es modellje, az olaszok pedig úgy gondolták, hogy ennek apropóján megérdemel a modell egy látványos galériát.

Add a comment

A Mazda már a KODO formanyelv és a SKYACTIV hajtásláncok megjelenése óta lépeget felfelé minőségben, ami legújabb modelljei esetében az adott kategóriákban már-már prémiumokat maguk mögé utasító megoldásokat jelent. Az új, alapvetően hátsókerékhajtású platform és hathengeres erőforrások bejelentésével párhuzamosan pedig már ki is mondták, hogy szeretnének feljebb lépni a prémiumok irányába. Talán éppen ezért is reménykedtek sokan, hogy érkezik majd az izgalmas, hátsókerékhajtású, hathengeres Mazda 6, vagy éppen a Vision Coupe sorozatgyártású verziója. A szomorú igazság azonban az, hogy be kell érnünk majd egy sor SUV modellel.

Add a comment

Akik egy kicsit is követik a négykerekűek világát, azok pontosan tudják, hogy mekkora problémákkal néz szembe az autógyártás az alapanyagok hiánya miatt – ezt a helyzetet pedig a koronavírus után az ukrajnai háború csak még tovább rontotta. Gyakorlatilag nincs olyan gyártó, akit ne érintene érzékenyen ez a válság, és szinte mindenhol kerültek már ki emiatt modellek vagy éppen opciók a kínálatból. A MINI esetében például a manuális váltótól kell most elbúcsúznunk.

Add a comment

A Hyundai az i30 N-nel hívta életre az N részleget, ami azóta már több modellel is bizonyította, hogy bár nem áll évtizedes hagyomány mögötte, mint más márkák sportrészlegei mögött, de ez nem feltétlenül jelent hátrányt. Az i30 N azóta már ciklusának vége felé közeledik, és a gyáriak úgy gondolták, hogy megérdemel egy új limitált szériát a típus – íme, a mindössze 800 példányban elkészülő Drive-N kivitel.

Add a comment

Noha az üzemanyagok 480 forintos hatósági ára marad egészen július elsejéig – amivel az átlagos felhasználók sokat nyernek még a nyárig, ám a benzinkutak sokat veszíthetnek –, a benzin és a dízel nagykereskedelmi ára is alaposan emelkedik szerdától. A 95-ös benzin bruttó 20, a gázolaj pedig 25 forinttal drágul literenként, aminek nagy hatása lesz a dízel piaci árára – amely a 3,5-7,5 tonna közötti külföldi rendszámos és a 7,5 tonna feletti járművekre vonatkozik –, valamint a prémium üzemanyagokra is.

Add a comment

Ha valaki nem tudná, William James Adams Jr. a Mercedes-AMG nagykövete. Na jó, ha valakinek így nem mondana semmit, akkor talán a művészneve többet elárul: Will.i.am, aki egyben a Black Eyed Peas frontembere is (ha még így sem, amiért senkire nem tudunk haragudni, akkor csak annyit mondunk, hogy egy híres énekes-rapper). Nos, úgy látszik olyannyira összemelegedett az előadó és a német gyártó, hogy egy saját modellt is kreáltak közösen, amelyből mindössze egyetlen darab készül, és igazán egyedi lesz – ezt pedig a most mutatott ízelítők is megerősítik.

Add a comment

Az elektromos jövő sok mindent megkavarhat. Az már biztosnak tűnik, hogy számos modell eltűnhet a gyártók kínálatából, és ez bizony nagy hatással lehet a prémiumgyártókra is – kiváltképp a nagy német hármasra, akik gyakorlatilag már minden apró lyukat betömtek a palettájukon. Olyannyira komoly lehet a dolog, hogy egyes értesülések szerint a BMW teljes kompakt kínálata veszélyben lehet a jövőben.

Add a comment

A Bentley 2020-ban búcsúztatta végleg csúcsmodelljét, a Mulsanne-t. Noha a Flying Spur is egy igazán kivételes autó, a Rolls-Royce Phantom ellen nem tud harcba szállni, így utóbbi tulajdonképpen egyeduralkodóvá vált a kategóriában. Noha a gyáriak igen sejtelmesen fogalmaznak, minden jel arra utal, hogy a Bentley május 10-én bemutatja vadonatúj zászlóshajóját, ami azonban nem biztos, hogy olyan lesz, amilyennek várjuk.

Add a comment