Aki egy teljesen egyedi autót szeretne magának, az mindenképpen jó helyen jár a Ferrarinál, hiszen az olasz gyártó szinte évente mutat be olyan modelleket, amelyekből mindössze egyetlen példány készül, kifejezetten vásárlói igények szerint – persze ehhez nem árt, ha a múltban már igen szoros kapcsolatba került az adott ügyfél a márkával. Ezúttal SP48 Unica néven érkezett meg a legújabb egyedi alkotás, amely a múlt helyett ezúttal inkább mintha a jövőbe tekintene.

A Ferrarinál szeretnek visszatekinteni a dicső múltba, és ez a legtöbb egyedi modell esetében is jellemző – igaz, ezek a vásárlók igényeit követik le. Az SP48 Unica – amely egyébként az F8 Tributo alapjaira épül – gazdája azonban úgy tűnik, most inkább a jövő Ferrariját szerette volna látni. Noha az ügyfél kilétét természetesen nem fedték fel az olaszok, annyit azért elárultak, hogy az úr (vagy hölgy) régi kapcsolatot ápol a gyártóval, és olyannyira részt vett az autó fejlesztésében, hogy minden egyes apró lépésbe bevonták őt.

Igazán látványos lett a tetőelem - galéria

A legutóbbi két egyedi modell (a BR20 és az Omologata) a GTC4 Lusso és a 812 Superfast orrmotoros, V12-es alapjaira épült, ám az SP48 az F8 Tributo középmotoros V8-as platformját használta, és az alapformákon ez természetesen látszik is. Ugyanakkor egészen elképesztő, hogy szinte egyetlen azonos elemet sem lehet felfedezni a két modell között. A Ferrari mérnökei elképesztő munkát végeztek, ráadásul ezeket az egyedi modelleket ugyanolyan odafigyeléssel, az aerodinamikai tulajdonságokat szem előtt tartva tervezik meg.

A végeredmény pedig igen modern lett: a legújabb Ferrari modelleket idézi, sőt, talán még azoknál is jövőbemutatóbb az SP48 Unica, amelynek legérdekesebb pontjai talán az első lökhárító egyedi légbeömlői, az átmenetes tetőelem és a pengeéles hátsó fényszórók, de természetesen ezeken kívül is gyönyörű vonásokkal rendelkezik az autó – talán az egyedi keréktárcsák is külön említést érdemelnek.

Ez már a jövő - kerek lámpák helyett pengeéles fényszórók

Az utastérről és a hajtásláncról nem esett szó, de jó eséllyel ezeken a pontokon az F8 Tributo megoldásai köszönnek vissza, persze néhány egyedi részlettel és kárpitozással megspékelve. A 3,9 literes V8-as erőforrás borítékolható, és az is elég valószínű, hogy maradt az F8 720 lóerős teljesítménye és 770 Nm-es csúcsnyomatéka – hacsak már nem a jövőbeli megvadított változat képességeit kapta meg az SP48.

Az autó ára természetesen titok maradt, és talán jobb is ez így, hiszen valószínűleg egy átlag autóvásárló számára felfoghatatlan összegről lehet szó. Mi inkább csak azt várjuk, hogy vajon jövőre milyen egyedi modellel rukkol majd elő a Ferrari – pontosabban az a szerencsés ügyfél, akinek elkészítik álmát az olaszok.