A Ferraritól nem állnak távol a teljesen egyedi modellek, melyeket egy meglévő típus átalakításával készítenek el. Az olaszok már egészen magas szinten űzik az ilyen átalakításokat, amelyre kiváló példa a vadonatúj BR20 is, amely a GTC4 Lusso alapjaira épül, de a formáit tekintve jól láthatóan egy telesen új modell – amiből azonban mindössze egyetlen darab készül, méghozzá egyedi megrendelésre.

Ezúttal – ahogyan korábban már többször – nem derült ki, hogy ki az a szerencsés, aki beállíthatja majd a garázsába a múltidéző újdonságot, amely a GTC4 Lusso „puttonyától” megszabadulva egy hatalmas, gyönyörű kupé lett. A cél az 1950-es és 60-as évek Ferrari kupéinak megidézése, amely profilból gyönyörűen sikerült a tervezőknek. A BR20 ugyanakkor nem egy kifejezett modell újragondolása, hanem csupán az akkor jellemző stíluselemek felidézése.

Egészen lenyűgöző a BR20 - galéria

Az összkép pedig lenyűgöző: az egész karosszéria teljesen egyedi, és szinte minden részlete megérdemelne egy teljes bekezdést, kezdve az első hűtőrácstól a látványos sziluetten át egészen a tető és a hátsó kerékjárati ív közötti tér kialakítása. A 20 colos keréktárcsák is teljesen egyediek, és bár a belső már ismerős lehet a GTC4 Lussóból, a különleges, kéttónusú barna bőrözés és az egyedi varrások szintén a múltat idézik meg.

Múltidéző színösszeállítás és részletek - galéria

A lemezek alatt a Ferrari kiváló V12-es erőforrása dolgozik, és bár erről nem esett szó, valószínűleg teljesítmény terén nem nyúltak hozzá a gyáriak, hiszen a BR20 nem erről szól – ráadásul az alapból elérhető 690 lóerő és 700 Nm-es csúcsnyomaték mindenre elegendő. A gyáriak következő nagy dobása a Ferrari Icona család új tagja lesz, amely azonban az olaszok legutóbbi csúcsmodelljét, a LaFerrari Apertát használja majd alapként, és az 1960-as években versenyző klasszikus 330 P4 versenyautót idézi majd fel.