Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ferrari alaposan átszabta, sőt át is nevezte legpraktikusabb modelljét, a 2+2 üléses FF-et. A GTC4 Lusso minden téren igyekszik többet kínálni, így a Genfi Autószalonon debütáló újdonság természetesen fejlettebb, erősebb, gyorsabb – na és így persze kicsit drágább is.

Hátulról talán kevésbé 'ferraris', mint volt...

Az alapok maradnak a régiek, vagyis az FF alapformája kisebb-nagyobb változtatásokkal tovább él, és ugyanez vonatkozik az összkerékhajtásra. A formákra visszatérve, elöl- és oldalnézetből bizony nem lesz könnyű megkülönböztetni az újdonságot elődjétől, azonban hátulról sokat dolgoztak az autón a formatervezők annak érdekében, hogy a márka legfrissebb büszkesége egyedi megjelenésű legyen.

Ez sikerült is, azonban véleményünk szerint az autó veszített kicsit ’ferrariságából’, ami talán leginkább a klasszikusan (2x2) köralakú hátsólámpák keretének ’köszönhető’. Persze a formaterv minden esetben ízlés kérdése és biztosan rengetegen gondolják majd úgy, hogy előnyére változik a GTC4 Lusso. Az új vonalaknak annyi hozományuk viszont tagadhatatlanul van, hogy jobbak lettek a típus aerodinamikai jellemzői.

Az átszabott megjelenés szubjektív, ugyanis valakinek vagy tetszik, vagy nem, azonban a technikai fejlődés már tagadhatatlan, és persze egyben mérhető. A lemezek alatt a korábbi 6,26 literes V12-es szívómotor teljesít szolgálatot, azonban a mérnökök találtak még benne közel 5 százaléknyi tartalékot, így 660 lóerőről 690 lóerősre izmosították. Mindehhez 700 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami egy szívómotortól egészen fantasztikus érték. A brutális teljesítménynek, valamint a tovább finomított hajtásláncnak köszönhetően a 0-100 km/h-s sprintidő 3,7 másodpercről 3,4 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig megközelíti a 340 km/h-t.

A Ferrari GTC4 Lusso további különlegessége, hogy összkerék-kormányzást kapott, amire eddig négykerékhajtánál nem volt példa. Az olasz márka különösen büszke a modell nehéz időjárási körülmények közötti kezelhetőségére, vagyis az FF utódja akár havas, csúszós körülmények között is kiválóan érzi magát és a bődületes teljesítmény ellenére állítólag könnyen uralható.

A technikai ínyencségek mellett az utastér már-már elhanyagolható, azonban a GTC4 Lusso belül is sokat fejődött, számos extrával bővült a kínálat, a multimédia és a navigációs tekintetében pedig fényévek választják el elődjétől. A központi rendszert mostantól egy óriási, 10,3 colos érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni. A kormánykerék szintén új, kisebb a korábbinál, köszönhetően a kompaktabb légzsáknak.

A Ferrari legfrissebb büszkesége a Genfi Autószalonon mutatkozott be teljes pompájában a nagyközönség előtt, hamarosan pedig rendelhetővé is válik. Alkalmi vételnek továbbra sem mondható, igaz, az érte kért körülbelül 70 milliós ár a kapott képességek tükrében reálisnak tűnik.