Nemrég kellett elbúcsúznunk egy régi, kedves barátunktól, és máris itt a következő áldozat… Na jó, talán olyan szoros szálak azért sosem fűztek minket az egyterű modellekhez, hogy ennyire drámaiak legyünk, de autós újságírókként is egy kifejezetten praktikus, és objektív szempontok mentén sok esetben szerethető és hasznos kategória képviselői halnak ki lassan teljesen. Nemrég a Citroën C4 SpaceTourer köszönt le végleg, most pedig a szegmens másik – kis költői túlzással – még élő legendája, a Renault Scénic búcsúzik.
Bár nem közvetlenül a franciáktól érkezett az információ, de értesülések szerint Európában már nem rendelhető a normál Scénic, és a Citroënnel ellentétben a Renault a Grand verziót sem fogja még évekig húzni, hanem néhány hónap múlva az is végleg leköszön. Egyébként már hazánkban is csak utóbbi tűnik fel az importőr honlapján, és az is csak a 140 lovas benzinessel, készletről elérhető.
Egyelőre csak a normál Scénic tűnt el, de hamarosan a Grand is követi
Persze a legutóbbi generáció sikeressége kapcsán lehet vitatkozni az ikonikus jelzővel, de ne felejtsük el, hogy a jelenleg (még) futó Scénic bemutatkozásakor már erőteljesen lefelé ívelt a kategória csillaga – tavaly alig több mint 20 ezer darab kelt el az autóból. Ellenben a korábbi, 2011-ben bemutatott harmadik generációból már az első évében 160 ezernél is több talált gazdára, a teljes, 26 éves pályafutása alatt pedig több mint 2,8 millió Scénicet értékesített a Renault.
A legtöbb piacon már az Espace sem elérhető, és a Grand Scénic leköszöntével újabb márka búcsúzik majd az egykoron sikeres kategóriától, amelynek mostanra valóban csak néhány bástyája maradt, mint a Volkswagen Touran, vagy éppen a Ford S-Max és Galaxy páros – persze hétüléses modellekből nincs hiány, de klasszikus egyterű már valóban nagyon kevés maradt.