A vadonatúj BMW M4 CSL május 20-án mutatkozik majd be, és ne legyen kétségünk afelől, hogy a valaha készült leggyorsabb utcai M4 (korábban ugyebár M3) lesz. A gyáriak most két ízelítőt is megosztottak velünk, amelyeken túl sok részlet ugyan nem válik láthatóvá, de így is izgalmas újdonságokat mutattak meg.
Ilyenek például a korábbi M4 GTS-hez hasonlóan egyedi, valószínűleg OLED hátsó fényszórók, amelyek nagyon látványos, háromdimenziós grafikát kaptak, de egyedi a méretes, kacsafarok-szerű légterelő is, amely a csomagtérajtóból „nőtt ki” – ez a részlet némileg meglepő lehet, hiszen sokan talán inkább egy saját „lábakon álló” szárnyra számítottak. Hátulról ennél több nem igazán derül ki, de biztosak lehetünk benne, hogy négy méretes kipufogót és az alap M4-nél is agresszívabb megoldásokat kapunk.
Ugyanez igaz a frontrészre is, amelyen a sárga nappali menetfények mellett a hangsúlyos lökhárító toldatok tűnnek fel egyből, de alaposan szemügyre véve a képet – és egy picit kivilágosítva – az is látható, hogy csíkokat is kapunk majd a motorháztetőre. A BMW-nél ugyan gondosan elsötétítették lökhárító belső részeit, de a korábbi kémfotókból már kiderült, hogy a jellegzetes vesék egyedi, szinte rács nélküli betétet kapnak, és mellettük is hatalmas légbeömlőkkel találkozhatunk majd.
Egyedi hátsó légterelőt kapott
A hírek szerint egyébként a jól ismert háromliteres, soros hathengeres motorból még 40 lóerővel többet préseltek ki a mérnökök az 510 lóerős M4 Competition verzióhoz képest, így a CSL 550 tagú ménessel rohamozhatja a kerekeket. A tömeg alacsonyan tartása érdekében pedig arról szólnak a pletykák, hogy csak a hátsó kerekeket hajtja majd a CSL, de a váltó kizárólag automatikus lehet – erre magyarázat lehet a fokozott teljesítmény még nagyobb igénybevétele, amit a manuális szerkezet talán már nem bírna el.
A fogyókúra egyébként 100 kilogrammra rúg majd a normál M4-hez képest – és hogy ezalatt a legkönnyebb, vagy esetleg egy összkerekes, automata, Competition verziót értenek, az nem egyértelmű. Valószínűleg nagyjából 1000 darabban limitálják majd az M4 CSL-t, és a gyáriak az M3-ból is terveznek hasonló kivitelt.