Nem is olyan régen a Ford már mutatott egy ízelítőt nekünk a hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos kisbuszáról, amely Transit Custom néven kisteherautóként, Tourneo Custom néven pedig személyszállítóként érkezik majd. Az amerikaiak most előbbi formában meg is mutatták nekünk az újdonságot, ám részletes adatokkal egyelőre sajnos még nem szolgáltak – persze néhány információt azért elárultak, ami növelheti a várakozásokat.

Ugyan a Ford áruszállító, azaz Transit Custom – pontosabban E-Transit Custom – verzióban mutatta meg nekünk az autót, de formai szempontból ennek nincs túl nagy jelentősége, hiszen ugyanezeket a formákat kapja majd meg a személyszállító E-Tourneo Custom is. Legfeljebb hátul lehet majd annyi eltérés, hogy a kétszárnyas ajtó helyett egyetlen felfelé nyíló megoldással találkozhatunk. Ugyanakkor a mutatós LED fényszórókat ez sem érinti majd, ahogyan a frontrész jellegezetes, méretes hűtőrácsát és az egyedi nappali menetfényeket kapó lámpatesteket sem – ahogyan az manapság nagy divat lett, még a két fényszórót összekötő LED-csík is rákerült az autóra.

Sokat dobnak rajta a látványos grafikájú fényszórók - galéria

A formák összességében egyértelműen evolúciósak, és nem revolúciósak az elődhöz viszonyítva, ugyanakkor a különleges nappali menetfények és a nagyobb részt burkolt hűtőrács megadja azt a modern megjelenést, amelyet a villanyautóktól elvárhatunk – és utóbbi talán egy picit segíti a légellenállás javítását is. A töltőpont előre került, de szerencsére jobb oldalra, így párhuzamosan parkolva a töltőhöz közelebbi oldalra kerül a csatlakozó.

Arról egyelőre nincs információ, hogy mekkora akku került – minden bizonnyal a padlóba – az újdonságba, ám annyit elárultak a gyáriak, hogy a kitűzött hatótáv 380 km. Nos, ez igen jól hangzik, ám annak fényében, hogy a nemrég nálunk járt Opel Zafira-e Life is 330 kilométert ígért papíron, ám nem teljesen ideális körülmények között akár ennek a felére is csökkenhet a hatótáv, azért a Ford kapcsán is lehetnek fenntartásaink. Ezek alapján egyébként 80-90 kWh-s akkuval számolhatunk, habár a nagytestvér E-Transitban egy 68 kWh-s egység áll helyt, de ez még a WLTP norma mellett is kevésnek tűnik a 380 kilométerhez.

Jó, hogy jobb oldalra került a csatlakozó - galéria

Az elektromos újdonság(ok) képesek lesznek áramforrásként is működni, ami főleg a vállalkozók számára, akik esetleg terepen is dolgoznak, kifejezetten jól jöhet – de természetesen magánszemélyek is jó hasznát vehetik majd. A Ford azt is elárulta, hogy az új Custom sorozatot úgy tervezték, hogy a szegmensben új viszonyítási alapot adjon majd. Ezt egyébként el is tudjuk hinni, hiszen már az előd is igen erős versenyző volt. Természetesen az elektromos hajtáslánc kapcsán is ugyanezt ígérik, megkönnyítve a cégek számára a könnyebb átállást, ám erre azért továbbra is azt mondjuk, hogy hisszük, ha látjuk.

Az utastérről egyelőre még semmi nem derült ki, de a Ford legmodernebb megoldásai köszönnek majd vissza, ebben biztosak lehetünk. A részletekre valószínűleg szeptemberig várnunk kell majd, a gyártás viszont csak 2023 második felétől indul. A Ford újdonságának bemutatóját a Volkswagen kedvelői is érdeklődve követhetik majd, hiszen a személyszállító Multivantól különváló új Transporter a Transit Custom alapjait használja majd – és valószínűleg az elektromos hajtásláncot is megkapja.