Úgy látszik, nincs megállás: amíg továbbra is tartjuk, hogy jelenlegi formájában az elektromos autózás leginkább a városi kis és kompakt modellek esetén racionális döntés, a gyártókat mindez nem igazán érdekli, és sorra érkeznek a nagyobbnál nagyobb villanyautók. Mostanra már eljutottunk a kisbuszok szegmenséhez is, ahová immár sokadik szereplőként érkezik majd a Ford Tourneo Custom tisztán elektromos kivitele, amiről néhány ízelítőt is megosztottak a gyáriak.

Az amerikaiak modellje olyan ellenlábasok közé csatlakozik, mint a Mercedes-Benz EQV, az Opel Zafira-e Life (amelyről hamarosan érkezik tesztünk), valamint testvérei, a Peugeot e-Traveller, a Citroën ë-SpaceTourer és a valószínűleg szintén érkező Toyota Proace Verso Electric, és persze ott a vadonatúj Volkswagen ID.Buzz is, ami mondjuk első körben inkább egy nagyobb egyterűnek tekinthető. Őket rohamozza majd a Ford Tourneo Custom elektromos kivitele, amely természetesen a modell vadonatúj generációjára épül majd, és áruszállító kivitelben is elérhető lesz.

Úgy látszik a fényszórókat összekötő fénycsík megkerülhetetlen

Az ízelítőkön egyelőre leginkább a nappali menetfényeket csodálhatjuk meg, és mintha a legújabb elektromos modelleknél szinte kötelező lenne – ezt a stíluselemet alkalmazza a Mercedes és a Volkswagen is –, a Ford is fénycsíkkal kötötte össze az első két fényszórót. Biztosak lehetünk benne, hogy a helykínálat hatalmas lesz, és bizonyára igyekeznek majd a lehető legnagyobb hatótávolságot kisajtolni az autóból, de azt azért az elektromos Opel Zafira tesztautó is bizonyította, hogy a fizikát nem lehet legyőzni, hiába használnak hatalmas akkumulátort – erről majd a tesztben értekezünk részletesebben.

A pontos adatokról egyelőre semmilyen információnk nincs, de azt már lehet tudni, hogy kisebb és nagyobb elektromos modellekkel is készülnek kistehergépjárművek – és persze azok személyszállító kivitelei – terén. Mivel azonban a Connect verziók a Volkswagen Caddyre épülnek, így abból nem lesz villanyos, de a kisebb Courier, és a nagyobb Transit is. Viszont fordítva a Volkswagen hasznot húzhat majd a Ford villanyos verzióiból, ugyanis a legújabb generációra teljesen elváló Multivan és Transporter modellek – előbbi a személyautós MQB platofrmra épült, míg utóbbi a Ford Transit és Tourneo Custom testvére lesz, akárcsak a Ford Ranger és a Volkswagen Amarok – közül utóbbi megörökölheti a Ford elektromos hajtásláncát.

Modernitásban nem lesz hiány, a hátsó LED fényszóró is látványos

Az új Transit és Tourneo Custom egyébként Törökországban készül majd 2023-tól, de ez nem zárja ki azt, hogy már idén bemutatják majd őket, és ahogy már a jelenleg futó generáció, úgy bizonyára az újdonság is igyekszik majd elég magasra pozícionálni magát minőség terén.