40 éve futotta utolsó versenyét a Fiat Abarth 131 Rally versenyautó, amely nem csak igazán látványos, hanem sikeres is volt. Ezt a szép jubileumot természetesen nem hagyhatta figyelmen kívül az Abarth sem, és mi mással, mint egy limitált szériás 695-össel ünneplik, amely a Tributo 131 Rally nevet kapta, és a kék versenygép stílusát igyekszik felidézni.
Az Abarth 131 Rally 1976-ban mutatkozott be, és 6 év alatt A Group 4 kategóriában 18 nemzetközi győzelmet aratott, köztük három gyártói világbajnoki címet, két FIA egyéni kupacímet Markku Alennel és egyéni világbajnoki címet a legendás Walter Röhrl-lel a volánja mögött. Igen szép pedigrével rendelkezik tehát a látványos raliautó, így nem csoda, hogy meg is emlékeztek róla a gyáriak.
Nem csak látványosak, de szépen is szólnak a kipufogók - az állítható légterelő se semmi
A 180 lóerőt és 250 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató 695 Tributo 131 Rally 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s tempóra, és meg sem áll egészen 225 km/h-ig, ami egy ilyen kicsi autóban bizony igen szép eredmény. A limitált széria természetesen megkapta a nem csak látványos, hanem gyönyörű dallamokat felvonultató Record Monza Sovrapposto kipufogórendszert.
Ha mindez még nem lenne elég, méretes Brembo fékek biztosítják a megfelelő lassulást, a sportos viselkedésről pedig Koni FSD gátlók gondoskodnak. A leszorítóerőt 0 és 60 fok között 12 fokozatban állítható hátsó szárny szállítja, amely a legvadabb beállításban 200 km/h-nál 42 kilogrammal nyomja az aszfalthoz a kisautót – ez ugyan egy vad sportautóhoz képest nem tűnik soknak, de határon autózva bőven érezhető lehet.
Alcantara, karbon, bőr, sportülések, megvan minden - galéria
Természetesen a külcsín és a belbecs az, ami igazán hozza a 70-es évek sikeres raliautójának hangulatát, köszönhetően a kék-fekete fényezésnek – aki inkább egyszínűben szeretné az autót, annak a képeken látható kék és egy szürke szín is a rendelkezésére áll – és például az autó oldalán feltűnő sziluettnek és feliratnak, amelyek a versenyautót idézik.
Az utastér talán még egy fokkal izgalmasabb, köszönhetően a részben Alcantarával bevont műszerfalnak, a Sabelt sportüléseknek és a fejtámlákon, valamint az utas előtti díszbetéten szintén feltűnő 131 Rally sziluettnek és feliratoknak. A kormányra az Alcantara mellett még valódi karbon is jutott. Az autóból mindössze 695 darab készül, nyilvánvalóan szabad szemmel is jól látható felárral.