A BMW igencsak meghúzta az idei évet, hiszen a számtalan újdonságot mutatnak be, köztük új modellváltozatokat, frissített típusokat és vadonatúj generációkat – vagy éppen eddig egyáltalán nem létező autókat. Az új X1 is teljesen megújul, ráadásul érkezik a tisztán elektromos verziója is iX1 néven. A bajorok pedig utóbbiról osztottak meg velünk izgalmas fotókat.

A tesztelés végső fázisában lévő modellt most éppen hóban-fagyban nyúzza a BMW, és bár a képeken az iX1 szerepel, ugyanannyit elárulnak a sima X1-ről is, hiszen a németektől megszokott módon a kompakt SUV villanyos kivitele az iX3-hoz és az i4-hez hasonlóan csak az szokásos pontokon tér majd el a belső égésű változatoktól – burkolt veséket, kék kiegészítőket és valamivel letisztultabb lökhárítókat kaphat.

Nem távolodik el a megszokott formáktól - galéria

Noha a épeken szereplő prototípust alaposan álcázták, a lényeg így is látszik: nagyobb vesék, élesebbre húzott fényszórók és még határozottabb kiállás jellemzi majd az új X1-et, amely jó eséllyel növekedik is majd egy kicsit az elődjéhez képest. Túl sokat ugyan nem árultak el az autóról, de azt igen, hogy a hatótáv a fejlesztés jelenlegi, egyébként végső fázisában mért adatok alapján – amelyek jó eséllyel már legfeljebb csak minimálisan változnak majd – 413-438 kilométer.

Azt sem rejtették véka alá, hogy a fogyasztás 17,3–18,4 kWh / 100 km közé adódik, így nem nehéz kiszámolni, hogy az autóban egy nagyjából 75 kWh-s akku lesz, de megeshet, hogy az i4-ben is használt 80,4 kWh-s egység kerül a kompakt SUV-ba is. Az iX1, ahogyan a sima X1 is, az UKL platform továbbfejlesztett FAAR névre hallgató verziójára épül – és valószínűleg a MINI Countryman is ugyanezt használja majd, ahogyan annak elektromos verziója is osztozhat a BMW iX1 megoldásaival.

Nagyobb vesék, élesebb tekintet - galéria

Az iX1, szemben az iX3-mal, két motor használatával összkerékhajtást kap, ám nem kizárt, hogy egy gyengébb, kizárólag első- vagy hátsókerekes verzió is készül majd. Az iX1 bemutatásával egyébként a BMW elektromos SUV palettája szinte teljesnek mondható, hiszen a hatalmas iX, az iX3 és a hamarosan bemutatkozó iX1 szinte minden méretet lefed – már, ami a prémiumok között számít. A bemutató egyébként már nem lehet messze, ugyanis ősszel már elméletileg piacon lesznek a belső égésű változatok, és nem sokkal utánuk, valószínűleg még idén az iX1 is az utakon lehet.