Az Alfa Romeo nagy reményekkel indult el a megújulás és a prémium kategória felé a Giulia bemutatásával, ám az olaszok sajnos azóta is küszködnek, hiába mondhatjuk teljes joggal a középkategóriás szedánra és a Stelvio SUV-ra is, hogy jól sikerült modellek. Úgy tűnik azonban, hogy a lendület még mindig nem fogyott el, ugyanis a Tonale bemutatásától is sokat remélnek a gyáriak, és a márka vezetője, Jean-Philippe Imparato nemrég elárulta, hogy az Alfa Romeo előre menekül majd, és még nagyobb, még inkább prémium és luxus típusokkal készül.

Konkrétan arról beszélt a vezető, hogy mivel az Alfa Romeo a Stellantis globális prémiummárkájává szeretne válni – köszönhetően például széleskörű ismertségének –, így szükségük lesz egy luxus SUV modellre is, de jön majd egy nagy szedán is. Ráadásul minden újdonság esetén hangsúlyos lesz a teljesítmény is. Imparato úr konkrétan azt is elárulta, hogy mivel a leginkább profitábilis szegmensekben szeretnének először beszállni, így a 7-es BMW-nek, valamint az X5-nek és az X6-nak állítanának konkurenst.

A Tonaléval szemben nagy reményeket támasztanak, de a jövőben felfelé törnek majd

Ráadásul ezek a modellek nem csak nagyobb profittal kecsegtetnek, hanem arculati szempontból is sokat hozhatnak az Alfa Romeo számára. Mindez még érdekesebb megvilágításba kerül annak fényében, hogy 2027-től kizárólag elektromos modelleket kínálna az olasz márka, amely így arra predesztinálja az újdonságokat, hogy a Stellantis által korábban bejelentett, dedikáltan elektromos STLA Medium és STLA Large platformra épüljenek – előbbi 4,2-5 méter közötti, utóbbi pedig 4,8-5,5 méter közötti modelleket fog kiszolgálni, így megeshet, hogy mindegyik autó a Large alapokra épül majd.

Az STLA Large egyébként 101-118 kWh-s akkuk befogadására lett tervezve, melyek akár 800 kilométeres hatótávot is biztosíthatnak, míg teljesítmény szempontjából a 900 lóerőt is megközelíthetik majd a csúcsverziók. A Medium ehhez képest „csak” 87-104 kWh-s akku befogadására képes, és a csúcsteljesítmény is 450 lóerő körül alakul. Már csak ezek alapján is valószínűbbnek látszik az STLA Large alapok használata – legalábbis a luxusszedán kapcsán –, amely olyan konkurensekkel szállna szemben, mint az áprilisban érkező BMW i7 vagy a már elérhető Mercedes-Benz EQS.

Kíváncsian várjuk az Alfa felsőkategóirás modelljeit

Nagyon reménykedünk benne, hogy az Alfa Romeo ezúttal megtalálja majd a számításait, hiszen a Giulia és a Stelvio valóban a kedvenceink közé tartoznak, még ha sok szempontból nem is tudnak felérni az ellenlábasokhoz – más tekintetben viszont akár előzik is őket. Addig is azonban várjuk, hogy kipróbálhassuk a Tonalét.