A Honda nagyon nyom elektromos fronton, habár egyelőre inkább a hibridek terén próbálnak vitézkedni, hiszen tisztán elektromos modellként továbbra is csak Honda e található a palettán. Ez azonban hamarosan megváltozhat, ugyanis a japánok most mutattak egy tanulmányt, amelyről a megosztott fotókon kívül semmilyen műszaki adatot nem árultak el, de annyit azért hozzátettek, hogy a sorozatgyártású kivitel 2023-ban érkezik.

A képekre pillantva ne lepődjenek meg, ha ismerősnek tűnnek a formák, hiszen az e:Ny1 névre keresztelt elektromos crossover ránézésre tulajdonképpen a HR-V villanyos változatának tűnik. Persze szemből azért átszabták némileg a tervezők, ellenben hátulról és profilból is teljesen egyértelmű a rokonság. Ennek megfelelően valószínűleg a 4,34 méteres hosszúság is adott lesz, amivel olyan modelleknek állíthat konkurenciát, mint az elektromos Hyundai Kona vagy a Kia e-Niro.

Oldalrül és hátulról teljesen egyértelmű a rokonság a HR-V-vel

Műszaki adatokat egyáltalán nem árultak el a japánok, de azt kiemelték, hogy az újdonság a jövőbeli villanyos paletta egyik fontos szereplője lesz, és a Honda egyedi dinamizmusát, technológiáját és formáit is felvonultatja majd – igen masszív marketingszöveget gyártottak tehát a koncepció mellé. Azt is elmondták, hogy e:Ny1 – reméljük, hogy szériában azért nem ezt a nevet viseli majd – kiváló alternatíva lehet majd azoknak a családoknak, amelyek első elektromos modelljüket vásárolják meg.

Szemből azért átszabták, de nem gyökeresen

Korábban a Honda e:NS1 és e:NP1 néven két villanyos koncepciót is bemutatott Kínában, amelyekben egy 68,8 kWh-s akku kapott helyet, amely becsléseik szerint akár 500 kilométeres hatótávolságot is biztosíthat az autóknak. Utóbbiban erősen kételkedünk, de a 68,8 kWh-s akku akár reális is lehet az elektromos crossover kapcsán, amely így akár 300 kilométeres valós hatótávolságra is képes lehet.

2023-ban érkezik, és a márka egyik legfontosabb elektromos modellje lesz

Érdekesség még a Honda kapcsán, hogy hamarosan érkezik az amerikai HR-V is, amely minden tekintetben teljesen más lesz, mint az európai kivitel, ám sokak meglepetésére a japánok Európába is elhozzák majd ezt a modellt is – nyilván más néven. Hogy pontosan mi lehet a Honda célja azzal, hogy két hasonló méretű crossovert is kínál az öreg kontinensen, azt egyelőre nem tudni, bár megeshet, hogy az amerikai változat méretben inkább a CR-V – amely a következő, 2023-ban érkező generációjára még tovább nőhet – és a nálunk ismert HR-V között lesz, ezzel egy (talán nem létező) lyukat betömve a palettán.