A Honda nagyobb és divatosabb testbe pakolja a kizárólag hibridként árusított Jazz technikáját, így születik meg az új HR-V e:HEV. Az 1,5 literes DOHC i-VTEC benzines és a villanymotor párosa 131 lóerős eredő teljesítményt és 253 Nm nyomatékot szavatol, bár a 10,6 másodperces gyorsulás nem minősül kiemelkedő eredménynek. Mindenesetre az újdonság hamarosan Európában is piacra kerül, ennek örömére pedig egy teljes galériát kaptunk az autóról a japánoktól.
Nagyobb tempónál a belsőégésű motor játssza a főszerepet, a villanyos segédlet átmenetileg, hirtelen fellépő gyorsítási igénykor kapcsolódik a hajtásba. Városban fordul a helyzet; a rendszer a lassabb haladáskor hatékonyabb elektromos ág használatát részesíti előnyben. A szinergia 5,4 literes WLTP szerinti fogyasztáshoz segíti a crossovert.
A Honda ragaszkodik a rejtett hátsó kilincsekhez
Nem öncélú a hibrid technológia alkalmazása. A japánok elsősorban a felhasználók szempontjaira fókuszáltak, amikor a belsőégésű motornak, illetve a villamos részegységeknek kerestek helyet: a tudatos tervezés eredményeképpen a lehető legnagyobb belső tér maradt az utasok számára, miközben a kényelem sem szenved csorbát.
Ami a vezető környezetét illeti: az egyik főszerepet a 9 colos központi kijelző kapta, amelyen modern androidos rendszer fut. Érdekes a légbeömlők állítógombja és a vízszintes műszerfal vékony kialakítása is – jó hír, hogy a fontos kezelőegységek dedikált megjelenést és gombot kapnak. A variálhatóságot a többféleképpen alakítható hátsó ülések is fokozzák és ide is jutott légbeömlő.
Letisztultabb, európai szemnek talán könnyebben befogadhatóvá vált az új generáció
A helykínálat nagyot nőtt, a hátsó lábtér például 35 mm-rel nagyobb, mint az elődé, ami nagy szó, hiszen az előző HR-V sem volt éppen szűkös. A gyár szerint a csomagtér egyenesen osztályelső a az alapból 319 literes – üléshajtogatás után 1305 literes – kapacitásával. No igen, a Hondánál ezek szerint (még) nem divat az ’ügyeskedős’ mérés.
Nem maradt el a fedélzeti rendszer és az adatkapcsolati lehetőségek továbbfejlesztése sem. Az autó WiFi hotspotként szolgálhat, okosítottak a My Honda+ alkalmazáson; és alapáron jár a SENSING néven emlegetett biztonsági csomag számos eleme is. Így nem kell külön fizetni sem az automata távfényért, sem pedig a holttérfigyelőért.
A tágasabb hátsó sor mellett a központi rendszer is nagyobb tudásúvá vált
Az Egyesült Királyságban szűk 27 ezer font, átszámítva 11,4 millió forint lesz az autó indulóára, a forgalmazás még az idén elkezdődhet.