A Rolls-Royce első tisztán elektromos modellje egy luxuskupé lesz, amely Spectre néven mutatkozik be 2023-ban, és az angolok természetesen azt ígérik, hogy akárcsak eddigi autóik, úgy a villanyos újdonságuk is az abszolút csúcsot fogja képviselni. Ennek érdekében természetesen véget nem érő teszteléseknek vetik alá az autót, amelyről most néhány fotót is megosztottak velünk, ahogyan hóban-fagyban vallatják.
Az újdonság a Rolls-Royce legújabb modelljeivel közös platformra épül majd, hiszen az Architecture of Luxury alapok tervezésekor már a kezdetektől észben tartották, hogy közeledik az elektromos autózás kora. Az óriáskupé egyébként 5,18 méter hosszúra nyúlik, légellenállási együtthatója pedig – többek között a finoman átrajzolt Spirit of Ecstasy szobrocskának és az alacsonyabbra húzott tetővonalnak köszönhetően – 0,26, ami méreteihez képest egyáltalán nem rossz adat.
Hátulról ez lehet a legsportosabb Rolls-Royce - galéria
A részletekről egyelőre nem árultak el semmit, de nem lepődnénk meg, ha egy minimum 100 kWh-s, vagy akár nagyobb akkut kapna majd az autó, és a teljesítmény is minden bizonnyal 600+ lóerő körül alakul majd, amivel több mint elegendő dinamikát biztosít majd a Spectre. A Rolls-Royce mérnökei egyébként kihasználták az adandó lehetőséget, és a padlóba rejtett akkumulátort nem csak energiatárolóként, hanem zajszigetelőként is felhasználták – már a gyáriak V12-es motorral szerelt autói is síri csendben üzemeltek, a Spectre pedig elektromos hajtásláncával még magasabbra helyezhet a lécet.
Noha a Spectre első ránézésre egyértelműen a Wraith utódjának tűnhet, a Rolls-Royce feljebb pozícionálja az autót, és inkább a korábbi Phantom Coupé leszármazottjának tekintik. Az mindenesetre jól látszik, hogy elektromos hajtáslánc ide vagy oda, az angolok formai szempontból nem kívántak eltávolodni a márka elegáns, robosztus megoldásaitól, így a jól ismert, méretes – bár valószínűleg valamilyen módon burkolt – hűtőrács és az utánozhatatlan vonások maradtak. Talán a kettős fényszórómegoldás jelenthet majd némi újdonságot, illetve a sportosabb tetőív és hátsó kialakítás teheti egyedibbé és rögtön felismerhetővé az elektromos modellt.
A keresztben autózás sem maradhatott el - galéria
A Rolls-Royce szakemberei egyébként a BMW Arjeplogban található tesztközpontjában vallatták az autót akár -40 Celsius fokos hőmérsékleten, mindössze 55 kilométerre az északi sarkkörtől, és erről osztottak meg velünk pár fotót.