Ahogy arra már számítani lehetett, a Mercedes-AMG kétliteres, négyhengeres motorral mutatta be az új SL belépő verzióját, amely a 43-as jelzést kapta. Sokak számára talán kissé csalódás lehet ez, ugyanakkor azt azért már most le kell szögeznünk, hogy teljesítmény terén hozza az elvárt szintet az újdonság, és aki rangon alulinak tartja a négy hengert, az továbbra is választhatja a négyliteres V8-assal szerelt változatokat.
Négy henger ide vagy oda, a Mercedes-AMG azért nem okozott csalódást, ugyanis az M139 kódnevű egységben olyan technológiát alkalmaztak, amelyet sorozatgyártású modellben még soha – ráadásul egyenesen az F1-es autóktól kölcsönözték a megoldást. Egészen pontosan az elektronikus kipufogógáz turbóról van szó, amelyet egy 48 voltos elektromos rendszer működtet. Ez táplálja a második generációs szíjhajtású indító-generátort (RSG). Az ideiglenes teljesítménynövelés mellett a rendszer lágy hibriddé teszi a hajtásláncot, aminek köszönhetően a nagyobb hatékonyság érdekében rendelkezésre áll vitorlázó mód és energia-visszanyerés is.
Valamivel visszafogottabb megjelenést kapott - galéria
A hajtáslánc teljesítménye 381 lóerő, amit egy rövid időre meg tud toldani az elektromos rendszer 14 lóerővel, míg a csúcsnyomaték 480 Nm, amit 3250 és 5000 1/perces fordulatszámtartományban biztosít. Ez egyébként valamivel kevesebb, mint a világ legerősebb kétliteres négyhengeresének teljesítménye, hiszen a Mercedes-AMG A 45 S 421 tagú ménest és 500 Nm-t tud, ám ne feledjük, hogy az SL esetében egy beszálló motorról van szó.
Az SL 43 pedig így képes 4,9 másodperc alatt letudni a 0-100-as sprintet, míg a végsebesség 275 km/h – mondanunk sem kell, mindkét érték több mint elegendő a hétköznapokra. Ami az alapfelszereltséget illeti, beszálló motor ide vagy oda, a Mercedes-AMG azért nem spórolta ki a fejlett technológiákat az autóból, így például jár az AMG RIDE CONTROL futómű és az AMG DYNAMIC SELECT rendszer is öt különböző üzemmóddal.
Van, aki ezt szentségtörésként értékeli, mi azért kipróbálnánk előbb - galéria
Ellenben a 10 milliméterrel ültetett futóműért és a részlegesen önzáró differenciálműért már felárat kell fizetnünk egy csomag képében. Már az alapfelszereltség sem rossz, és az extrák terén sem fogták vissza magukat a németek, hiszen gyakorlatilag minden opció elérhető a beszálló SL-hez is, köztük például a hátsókerékkormányzás – a legmodernebb vezetéstámogató és asszisztensrendszerekről már nem is beszélve.
Térjünk rá azonban a külcsínre is, ugyanis míg a két V8-as kivitelt gyakorlatilag csak a típusjelzés alapján lehet megkülönböztetni, addig a 43-as valamivel visszafogottabb megjelenést kapott. Bár így is kellően dinamikus képet fest, a lökhárítók elöl kevésbé agresszívak, hátul pedig elhagyták a hangsúlyos diffúzorbetétet, illetve a szögletes kipufogók helyére kerek végek kerültek. Az alapáron járó, „mindössze” 19 colos keréktárcsa is árulkodó lehet, de ezt felárért természetesen 20 vagy 21 colos megoldásokra is cserélhetik a vásárlók, valamint egyedi színek is elérhetők.
Belül nincs változás, luxus és modernitás fogad - galéria
Az SL palettája a 43-assal még nem teljes, ugyanis a kínálat tetejére is érkezik még egy modell, méghozzá a 63 E-Performance képében, amely nagy valószínűséggel ugyanazt a 843 lóerős konnektoros hibrid hajtásláncot kapja, mint az AMG GT négyajtós kivitele.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a beszálló mennyivel lehet majd olcsóbb, mint a V8-as testvérek, de az 55-ös kivitel közel 65, és a 63-as verzió majd’ 77 milliós listaárai egészen sokkolók. A négyajtós GT esetén bár teljesen más hajtásláncról beszélhetünk a 43-as kivitelnél, de ott körülbelül 15 millióval olcsóbb alapáron a beszálló, mint a 63-as kivitel – az SL esetében még így bőven 50 millió feletti alapárral számolhatunk.