A Mercedes-Benz januárban mutatta a Vision EQXX tanulmányt, amelyről talán nem túlzás azt állítani, hogy az elektromos autózás egyik legjelentősebb koncepciója, méghozzá azért, mert végre arra koncentrál, amire valóban szükség van ebben az új világban: a teljesítmény helyett a hatékonyságra. Ami pedig még ennél is szebb, hogy egy teljesen szériaérett autóról van szó, amely akár már holnap utcára gördülhetne, és bár ez nem fog megtörténni, a csillagosok elárulták, hogy a koncepció számtalan látható vagy éppen láthatatlan részlete köszön majd vissza a Mercedes újdonságaiban.

Az első modell, amelyhez felhasználják az EQXX által megszerzett tudást, a 2024-ben érkező EQC lesz, amit nem szabad összekeverni a mostani EQC-vel, ugyanis a jövőben az emelt hasmagasságú modellek megkapják majd a SUV utónevet, az EQC pedig az EQE és az EQS mintájára a normál C-osztály elektromos verziója lesz. És hogy mégis milyen részletekkel találkozhatunk majd sorozatgyártásban is?

Valószínűleg az EQXX formái is visszaköszönnek majd

Amellett, hogy a különösen aerodinamikus formákból és a rendkívül látványos utastérből is visszaköszönhetnek majd részletek – bizony az EQXX még belül is teljesen szériaérett volt, beleértve a hatalmas, a Hyperscreennel ellentétben valóban egyetlen képernyőből álló multimédiás rendszert, amin működő MBUX szoftver futott –, de ami még ennél is fontosabb lehet, hogy a látványos tanulmány fejlesztéséhez használt digitális eszközök és szoftverek is segítségére lesznek a tervezőknek.

Egy kis emlékezetető: az EQXX „mindössze” 204 lóerőt vonultat fel, amely a sokszor 400-500-600 lóerős elektromos modellek mezőnyében nem egy magas érték, ellenben a 100 kWh-t megközelítő méretű, új, könnyebb akku és az elképesztően jónak mondható 0,17-es légellenállási együttható papíron 1000 kilométeres hatótávot ígér.

Nem bánnánk, ha a kissé erőltetett Hyperscreen helyett ezt a megoldást kapnánk

Hogy pontosan mit láthatunk majd viszont az EQC esetében, az egyelőre nem tiszta, de nem lepődnénk meg, ha a formanyelv tekintetében is visszaköszönnének egyes elemek, illetve megeshet, hogy az utastér is jobban hajaz majd az EQXX-re, mint a nagyobb testvérekre. Az újdonság egyébként a csillagosok új MMA dedikáltan elektromos platformjára épül majd, amely a kompakt és középkategóriások alapjait adja.