Mi jut eszükbe, ha egy francia használt autót sodor a szél a képernyőjükre? Vagy ez a szókapcsolat még kevés az ingerküszöb átlépésére és a sztereotípiák előhívására? Elfogadom a kihívást, van még tovább: az erőforrás egyenesen a Sátáné, vagyis az autó (viszonylag nagy) dízelmotorral rendelkezik, találunk továbbá automata váltót a lemezek alatt, illetve Hydractive III+ névre hallgató – most már tudjuk – utolsó generációs, elektronikus vezérlésű hidropneumatikus futóművet a kerekek fölött. Amik egyébként 245 mm széles abroncs és 18 colos alufelni kombinációjaként jelentik az autó lábait. Továbbá adott néhány bitek által vezérelt csecsebecse, a méretes, sajnos nem nyitható panorámatető és a félbőr kárpitozás. Megbízhatatlan pénztemető? Kecses mozdulattal szökkenjük át az előítéleteket, egyszersmind lopakodjunk közelebb a szerkesztőségi flotta legszebb francia tagjához. Tekintve, hogy nincs több gall termék a kollégák birtokában, az elsőre szerénytelennek tűnő kijelentés egyébként tényszerűen igaz.

Add a comment

Ahogy a repülőgépeken, úgy az autók esetében is válthatunk jegyet turistaosztályra vagy épp business classra – az utazás természetesen utóbbi esetében pihentetőbb, s kívánatosabb. Esetünkben a magasabb kategória bőrfoteljébe süppedhettünk bele, s noha a Lexus nagy hibrid SUV-ja már nem mai gyerek, még mindig fejet hajtunk képességei és stílusa előtt. Ezúttal a frissített, hatüléses csúcsverziót fogtuk vallatóra, ahol a pilótaülés kivételesen nem elöl csábít.

Add a comment

Kell egy kis jövőízű divat? Hív a MINI. Na és ha a család legurulna a Balatonra lángosozni egyet? A Renault Zoe ajtaja nyitva áll. Immáron elektromos kisautók tekintetében is egyre szélesebb a kínálat, mi pedig meglovagoltuk ezt az új hullámot és összehasonlítottuk a piac két, cseppet sem mindennapos szereplőjét. Összevont tesztünkben a MINI Cooper SE és a Renault Zoe vállal főszerepet.

Add a comment

Fekete a tető, a tükörház és a küszöb is, a kerékjárati ívek műanyag borításúak, és króm is jutott az ajtókra: így néz ki egy trendi crossover 2020-ban

A Renault Captur első generációja meglehetősen népszerű modellé vált Európában, több alkalommal kategóriájának legkelendőbb típusa volt. Így a 2019-ben bemutatott második generációval szemben nem is lehet más az elvárás, mint az előd sikereinek megismétlése. Eredménycentrikus edzői elvek szerint készítették fel az új Capturt: hosszban bő tíz centivel múlja felül elődjét, így közel 423 centis az autó. A szélesség 22 mm-es gyarapodása majdnem 180 centis értéket jelent, miközben a tengelytáv 24 mm-es bővülés után éppen csak nem éri el a 264 centit. Magasabbra nyúlik felmenőjénél az új generáció: a 1593 mm-es érték azt jelenti, hogy 26 mm-rel magasabb autó tetejét kell elérnünk, ha kézi mosóban kívánjuk megtisztítani járművünket.

Add a comment

Vallattuk már az aktuális Renault Cliót háromhengeres benzinmotorral és négyhengeres dízellel, ezúttal pedig a legerősebb, immár négyhengeres turbós benzines indítókártyáját kaptuk meg. Az 1,33 literes erőforrás 130 lóerővel és 240 Nm-es nyomatékkal indul csatába, a kisautó csúcsmotorjához kötelező jelleggel hétfokozatú duplakuplungos (EDC) váltó, valamint részecskeszűrő jár. A kék Clio R.S. Line felszereltségével eleve a csúcsot képviseli, az importőr ráadásul további extrákkal varázsolta még kívánatosabbá a járművet. Lássuk, milyen az élet a kék fényezésű, fekete belsejében piros színű elemekkel feldobott autóval!

Add a comment

Tesztünk apropóját nem adja más, mint az Opel új, hatékonyságra fókuszáló dízel-hajtáslánca: menetpróbánk óta a háromhengeres dízelmotoron már nem ér meglepődni, ahogy a kilencgangos automatán sem, azonban együtt dolgozni teszten még nem láttunk vendégül egy ilyen számos fokozatot tudó automatát és kevéshengeres olajkályhát. Most kiderül, mire képes a rüsselsheimiek újdonsága.

Add a comment

Az első Dacia Dusterek már tizenévesek, és a második generáció is már harmadik éve van piacon, viszont még nem időszerű a ráncfelvarrás. De újdonságok így is vannak a palettán. Tesztünk apropóját az ezer köbcentis turbós erőforrás jelentette: a viszonylag új alapmotor az 1,6 literes szívó benzines leváltására érkezett, és páratlan hengerszámmal, továbbá benzines részecskeszűrő nélkül teljesíti az aktuális környezetvédelmi normákat, illetve papíron alacsonyabb fogyasztással kecsegtet.

Add a comment

Az izomautók ízvilága még ma is újszerű élményt jelent öreg kontinensünkön, annak ellenére, hogy a szürkeimport mellett már jó ideje (mikor-hogy) hivatalosan is kaphatóak. Nem vitás, az amerikai autózás egy életérzés, egy stílus, amire bizony könnyű függőséggel reagálni. A nyolc henger végtelen nyugalommal bugyborékol az előttem húzódó asztalnyi géptető alatt, jómagam pedig a világ legmagabiztosabb emberének érezve süllyesztem a gázpedált a padlóig – 450 paripa ébred fel és kezd rettegett vágtába. A végeredmény pedig több és szívhez szólóbb, mint azt a puszta számok alapján remélhetjük.

Add a comment

Vannak autók, amelyeket nehéz a puszta adatok alapján megítélni. Adott a legújabb, F szériás Opel Corsa: egy kiskategóriás jármű 1,2 literes, háromhengeres, 100 lóerős benzinmotorral, 205 Nm nyomatékkal. A teljesítményt maximálisan kihasználva a 1165 kg-os saját tömegű karosszéria szűk 10 másodperc alatt jön 100 km/órás lendületbe, és kitartóan taposott padlólemezzel akár 194 km-es óránkénti sebességre is képes. Egy autó, amelynél a 406 centis hossz mellé 2538 mm-es tengelytávolság társul, a gyárilag megadott vegyes fogyasztása pedig 4,3 liter. Nem egy tipikus poszterautó adatai, az biztos.

Add a comment

A BMW modellpalettájának svájci bicskája az X3 és ez a kijelentés a jelenleg 3. generációját taposó típusra immár 2003-as debütálása óta igaz. Az X3 külső méreteit tekintve – magasságát leszámítva – alig nagyobb, mint egy 3-as, amiből egyenesen következik, hogy manőverezhetősége nem körülményes, az autó nem túlsúlyos, mindeközben utas-/csomagtere optimális méretű, enyhébb tereptől sem ijed meg, keményebb téli körülmények között ügyes, a magasabb üléspozíciót pedig sokan szeretik, nagy divat manapság a SUV felépítés.

Add a comment

Adom a kulcsot és a forgalmit, ide kérek egy aláírást, a Zafira Life a sorompó mögött áll – nettó 23 másodperc alatt intéztük el a járvány miatt egyszerűsített papírmunkát az Opelnél, és már szaladtam is a parkolóba. Gondoltam, hogy hamar megtalálom a tesztautót, mégis meglepően kimagaslott a Corsák és Astrák (és egy Mustang) uralta fedett parkolóból. Az Opel Zafira Life ugyanis nem más, mint az Opel Vivaro úri kivitele. Vagyis hiába viseli részben a néhai egyterű nevét, nincs sok köze a Zafira Tourerhez. Annál inkább például a Toyota ProAce-hez, vagy persze a Citroёn SpaceTourerhez. Már bő egy éve ismert az új PSA-Opel névadási struktúra, mégis meglepett a felismerés. Csalódottságra persze nincs ok, egy elsőre furcsának tűnő névválasztástól még nem lesz rossz a termék, ami azért nagyon eltávolodott az egykoron a Porsche által kiötölt zseniálisan variálható egyterű elődtől.

Add a comment

Aki valaha szippantott már illatos benzingőzt, tudja jól, hogy a japánból érkező sportautóknak megvan a maguk vonzereje, körüllengi őket egyfajta speciális hangulat, ez vitathatatlan. Ezt a hangulatot közvetíti 14 évessé váló tesztalanyunk is, amely a legendás 7-9. generációs EVO széria alapjául szolgáló modellcsaládból származik és eddig becsületesen helytállt a szerkesztőségi garázsban: egy hazánkban viszonylag ritka sportmodell aktuális használtautó tesztünk főszereplője.

Add a comment

Két kompakt SUV. Mindkettő francia, sőt, tulajdonképpen mindkettő ugyanazon gyártó terméke, mégis ennél különbözőbbek nehezen lehetnének. A jól látható differenciák mellett a motorizáltság és a felszereltség is elkülöníti a tesztünkben szereplő Citroën C5 Aircross-t és DS7 Crossback-et – míg az egyik kézi váltós kisdízel, addig a másik automatás csúcsdízel. Adta magát az összehasonlítás: vajon egyazon kategórián belül tényleg annyival többet kapunk a 75 százalékkal drágább autó esetében?

Add a comment

Ma egy kifejezetten különös vendéget köszönthetünk: a Volvo XC60 Polestar Engineered személyében ugyanis egy igazi unikumot ismerhettünk meg. A síri csend és a kemény vágta, a finom puhaságával is kényeztető bőrülés és versenypályákra való Öhlins futómű vészjósló kontrasztja vetíti előre a nem mindennapi izgalmakat és az igazán érdekes összeállítást – a svédek persze ezúttal sem hibáztak.

Add a comment

Alig néhány hete adtuk vissza a Škoda Kamiq alapmotoros, mérsékelten extrázott változatát, máris egy újabb példány landolt szerkesztőségünknél. Ezúttal magas felszereltséggel, az ezres turbós benzines 115 lóerős változatával, illetve DSG automata váltóval érkezett a Scala emelt testvére. El ne felejtsem megemlíteni a tesztautó fényezését: Rally zöldnek hívják az eddig leginkább az Octavis RS-eken látott árnyalatot. Vonzza a szemet az élénk szín, még bátor érdeklődők is akadtak a teszthéten, de vele kapcsolatban akad egy rossz hírem is: a gyártó honlapja – és a magyar képviselet – szerint már nem elérhető a Kamiq modellekhez.

Add a comment