A Peugeot segítségével ugyan, de másfél évtized után az Opel Corsa visszatért a hagyományos kisautó formátumhoz. A közvetlen elődökhöz mérten így nagyon más élményben lesz része annak, aki beül az új generáció volánja mögé. Más… de jobb? A csúcsmodell tesztjéből kiderül!

Add a comment

A manapság talán egyik legnépszerűbb kategória prominens tagját fogtuk ezúttal vallatóra. A kompakt SUV-k mezőnyének régi tagja a Kuga, amely nemrégiben teljes megújuláson ment át és frissen, konnektorról is tölthető hibrid hajtással, valamint divatosan kis turbós benzinessel is elérhető. Ez utóbbi tette legutóbb tiszteletét az Autó Pult szerkesztőségi garázsában, három hengerrel is bizonyítván, hogy igenis van helye a folyamatosan frissülő és csupa jó ajánlatot tartalmazó mezőnyben.

Add a comment

„Az ég kék, a fű zöld, a Volkswagen modelljei a legjobbak a maguk kategóriájában” – tartják sokan, és valljuk be, az ilyen, ez esetben pozitív sztereotípiáknak azért általában van igazságalapja. Persze mi, akik az objektivitás zászlaját tűztük az Autó Pult várára, nem adunk ezeknek automatikusan hitelt, hanem minden egyes tesztet tiszta lappal kezdünk, és így tettünk a frissített Volkswagen Passat esetében is. Ugyanakkor a nap végén mindig érdekes visszatérni az ilyen és ehhez hasonló kijelentésekhez, hogy bebizonyosodjon, vajon mennyi valóságalapjuk van.

Add a comment

A Ford nem pihent az utóbbi időszakban és mind kis, mind kompakt méretben élesítette teljesen új crossoverét, megfelelvén az aktuális trendeknek, azaz a SUV és crossover láznak. Az új Kuga mellett talán az egyik legjobban várt modell volt a kis Puma, amely az emlékezetes név feltámasztása mellett fontos feladatot kapott – meg kell nyernie a stílusos kisautóra vágyók szívét. Az utóbbi évek egyik legdögösebb Fordja 155 lóerős "hibrid" hajtáslánccal és csúcsfelszereltséggel, sportos gúnyában járt szerkesztőségünknél.

Add a comment

Vagány formáival és kisebb családokat kiszolgáló méreteivel szélesebb körre vadászik, de drága édesanyám számára tökéletes lenne szóban forgó tesztautónk. Vidám színű, karakteres, néhol erőteljes, miközben könnyen kezelhető, átlátható, kívül kicsi, de belül egészen nagy, magas építésű, de nem annyira, hogy a SUV modellek nyűgjeit nyögje. A tökéletes nyugdíjasautó?

Add a comment

A kifutó hajrában különösen nagy sikernek örvendett, de ennek vége: jelenleg nincs szívómotor a Kia Ceed kínálatában. Egyel több ok arra, hogy figyelmünket az alapmotorként is funkcionáló háromhengeres turbómotor felé fordítsunk: az 1.0 T-GDI ezúttal 120 lóerős kivitelben, kombi karosszériában érkezett meg szerkesztőségünkhöz.

Add a comment

A konnektoros hibridek elsőre a világ legjobb megoldásának tűnhetnének. A rövidebb utakat folyékony üzemanyag felhasználása nélkül, helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen, hangtalanul suhanva és – otthon, vagy a néhány ingyenes köztöltő egyikén töltve – olcsón tehetjük meg. Ha azonban hosszabb kalandra hív minket az élet, beröffen a jó öreg benzines, és ha elfogy az üzemanyag, az akku hosszas töltögetése helyett csak begurulunk egy kútra és telelocsoljuk a tankot. A valóság azonban ennél jóval bonyolultabb, és ezt a vadonatúj Ford Kuga Plug-in Hybrid is bizonyította.

Add a comment

Kétségtelenül nagy élmény egy vadonatúj autó megvásárlása, de sokszor észszerűbb egy megfelelően kiválasztott használt járműbe ülni. Ma a 2009-ben megjelent Opel Astra J-t vizsgáljuk meg kicsit közelebbről. A típus hagyományosan népszerű hazánkban, ezért szerkesztőségünknek sem kellett messze mennie a bemutatott két különböző változatért. Mindkét delikvens Sports Tourer, azaz kombi kivitelű, ám míg a barna példány alig lépte át a 100 ezer km-t, a fehér ennek bő két és félszeresén van túl. Új autóként kedveltük a H Astrától látványosan eltávolodó Opeleket, most pedig itt a lehetőség, hogy a K jelű utód felől visszatekintve helyezzük kontextusba a jelenleg nagyjából másfél millió forinttól megvásárolható, ólomsúlyú alsó-közepest.

Add a comment

A jövő slágerterméke éppen ilyesmi lesz, ha a jelenlegi trendek nem változnak. A hagyományos kategóriákból mindenki az emelt modellek felé mozog, a hibrid Kia Niro pedig korábbi tesztünkben már bebizonyította, hogy ügyesen vegyíti ezeket a géneket egy hatékony hibrid hajtáslánccal. Most jön a ráadás: a konnektoros változat, amely ezúttal már frissített ruhába burkolózva érkezett tesztünkre.

Add a comment

Vannak autók, amelyeket sokszor használnak. Az anyataxik reggel elviszik öcsit az óvodába, a nagyobbat iskolába, a délutáni edzésre és egyéb foglalkozásokra. A két idősáv között elcipelik a szülőket ügyes-bajos dolgaik intézésére. Lehet, hogy egy nap csak 20 kilométert tesznek meg az autóval, de számtalan ki- és beülés, idegindítás, gumiradírozó parkolás nyúzza a járművet. Főszereplőnk nem ilyen, de megdolgozta a maga részét.

Add a comment

Manapság egyre-másra jelentkeznek be a középmárkák prémium törekvésekkel, s valóban egyre szebb példákat láthatunk a felfelé törekvésre… ám akármennyire is igyekeznek, egy valódi prémiumba cseppenve érti meg az ember igazán, miért nem is érdemes másoknak ezt a kategóriát ostromolni. Ezúttal a Mercedes-Benz 'crossover-vonalon' mozgó beszállókártyáját csúsztathattuk zsebünkbe, hogy utánajárjunk, a belépő SUV modellhez is jár-e a hamisítatlan stuttgarti prémium életérzés.

Add a comment

A Porsche Boxster harmadik, 981-es kódjelű generációja 2012-ben jelent meg, és mindössze négy év után már érkezett is az utódja, a 982-es számú negyedik generációs Boxster – vagyis a 718-as – személyében. Apropó, a 718 névvel a kétszeres Targa Florio-győztes versenyautó előtt tiszteleg a tradíciókat híresen nagy becsben tartó stuttgarti sportautógyártó.

Add a comment

Az élhető elektromos hatótávra képes konnektoros hibridek talán sosem voltak olyan vonzóak, mint napjainkban. Látszólag mindent tudnak, ami a boldogsághoz kell, legyen szó a tisztességes zöld elektromos hajtásról vagy épp a kompromisszummentes teljesítményről, miközben praktikum, a prémium miliő vagy épp a divat sem áll távol tőlük. Ebből a kategóriából érkezett tesztalanyunk, a Volvo XC40 T5 RECHARGE is.

Add a comment

Csupa szépet írj ám róla! Ezt az „utasítást” kaptam az autó tulajdonosától, mielőtt nekiduráltam magam az autóval szerzett tapasztalatok rendszerezésének. Mai használtautó-tesztünk alanya egy 2010-ben gyártott Fiat 500, és a fenti mondat kiválóan jellemzi a tulajdonos beállítottságát. A típus értékeléséhez el kell hagynunk a hagyományos autós koordináta-rendszert, hiszen sokan nem autóként, hanem divattárgyként tekintenek kis kedvencükre. Objektív szemmel nézve a 2007 óta gyártott Fiat 500-as (gyári kódolással Tipo 312) egy, a méreteihez és technikai színvonalához mérten drága autó: alapjait a 2003-ban megjelent Pandától örökölte, aminek tervrajzai lassan felnőtt korba lépnek. A képeken szereplő „Cinquecento” idén ősszel tölti be a tizedik életévét, vételárából olyan nagyobb autók is megszerezhetők, mint a hibrid Honda Insight, vagy az igazán méretes Citroën C4 Picasso. Ha nem ragaszkodunk a benzinmotorhoz, akkor hasonló évjáratú Volkswagen Passatok, Volvo V50-ek, Opel Insigniák, vagy éppen Ford Mondeók közül is válogathatunk. A futásteljesítményt öt számjegyűre korlátozva persze szűkül a kör: ekkor jobbára Swiftek, Corsák és Smartok, valamint vitatható futásteljesítményű Jetták és Cee’dek, ellenpólusként pedig mopedautók kerülnek a találati listába.

Add a comment

2020-at írunk, s noha tagadhatatlanul lenyűgöző autóipari evolúciót élhetünk meg, az igazán naturista, nyers vezetési élményt ígérő darabok már egyre kisebb számban lelhetőek fel a márkák kínálatában. Pedig néha már nagyon hiányoznak – a forróságtól pattogó kipufogó, amely nemrég még üvöltött, a betonkemény futómű, ami az imént kirázta a fogtöméseim vagy épp a piszkosul közvetlen kormány, ami miatt jól esik pihentetni megfáradt végtagjaim. A Mazda MX-5 az egyik utolsó mohikán e tekintetben, ezért a teszthét minden pillanatát igyekeztünk tartalmasan kihasználni, hiszen ki tudja, meddig élvezhetjük még az egyre csak eltűnő, ám briliánsan nyers élményautókat.

Add a comment