Nincs is szebb dolog annál, mint amikor a testvérek szeretik egymást és jól megférnek egymás mellett. Valami ilyesmi a helyzet a PSA konszern újdonságai esetében is, hiszen a Citroёn Berlingo, az Opel Combo és a Peugeot Rifter ugyan egy tőről fakad, de mégis mindháromnak megvan a maga stílusa és megvannak a maguk előnyei is. A Citroёn korábban már járt nálunk, nemrég pedig a másik két testvér is tiszteletét tette szerkesztőségünk garázsában, hogy egyszerre bizonyíthassák, a közös pontok mellett bőven akadnak különbségek is, amelyek megkönnyítik a látatlanban nehéznek tűnő döntést.

Add a comment

Nincs is szebb dolog annál, mint amikor a testvérek szeretik egymást és jól megférnek egymás mellett. Valami ilyesmi a helyzet a PSA konszern újdonságai esetében is, hiszen a Citroёn Berlingo, az Opel Combo és a Peugeot Rifter ugyan egy tőről fakad, de mégis mindháromnak megvan a maga stílusa és megvannak a maguk előnyei is. A Citroёn korábban már járt nálunk, nemrég pedig a másik két testvér is tiszteletét tette szerkesztőségünk garázsában, hogy egyszerre bizonyíthassák, a közös pontok mellett bőven akadnak különbségek is, amelyek megkönnyítik a látatlanban nehéznek tűnő döntést.

Add a comment

A legjobb PSA alapokra épített, de szerencsére számos tekintetben szerencsére Opelnek hagyott Grandland X immár harmadik évét tapossa a piacon, de a jól sikerült és optimális méretű, illetve tudású crossoveren nem látszik meg a kor. Ezt a kiváló családi autót már megjelenése óta kimondottan kedveljük és boldogan jelentjük, hogy az Opelre szép évek várnak, ha a jövőben is hasonlóan erős portékákkal képes előrukkolni. A közepes crossovert az új 1,5 literes dízelmotorral teszteltük, amely a korábbi 1,6 literes dízelt váltja, és persze megfelel a legszigorúbb normáknak.

Add a comment

Az új esztendő közeledtével Kia felvarrta a Sportage cseppet sem öregedő ráncait, olyan csúcsmodellt kínálva, ami eddig még nem volt. A kétliteres dízelmotor szériában összkerékhajtást, opcionálisan új nyolcfokozatú automata váltót és 48 V-os hibrid rendszert kapott. A múltidő pedig duplán indokolt: már sajnos nem kapható a csúcsverzió, aminek hibridsége jóformán teljesen mellékes. Hogy miért? Eláruljuk!

Add a comment

Régi test, de új szív – lehetne méltán tesztalanyunk mottója, hiszen ezúttal a Peugeot a 308 SW személyében egy, lassacskán az életciklusa végéhez közeledő modellt bocsátott rendelkezésünkre, amelybe a legújabb fejlesztésű dízelmotor került, egy remek nyolcfokozatú automata váltó társaságában. Lássuk, mire képes a friss erőforrás és a „korosabb” test együttműködése!

Add a comment

Bárminemű irónia nélkül, őszintén örülünk annak, hogy még mindig léteznek olyan autógyártók – bár inkább csak modellek –, amelyeknél a praktikus, de sokszor unalmas racionalitás helyett a divat diktál. Általában nem feltétlenül ezek a típusok hozzák a legtöbb pénzt a konyhára a drága fejlesztési költségek és a visszafogottabb darabszám párosa okán, cserébe viszont ezek teszik színessé az autók világát.

Add a comment

Úgy érzem, öregszem: benzingőz által már kisgyermekkorom óta alaposan megfertőzött autómániásként eddig hallani sem akartam a SUV-okról, legyen az egy Lexus RX, egy Mercedes GLC vagy akár egy BMW X5. Minden olyan (sport)autóért rajongok, amit pörgős, számos technikai vívmánnyal teletömött sokhengeres szívó benzinmotor repít, főleg, ha könnyű, nyitott, futóműve gyors, kormánya pontos, féke fáradhatatlan és hátsó kerekeihez manuális váltó továbbítja a hangosan éneklő motor erejét. Nem meglepő hát, hogy kedvenc autóimat felsoroló képzeletbeli listámnak tetején a Porsche Boxster Spyder áll.

Add a comment

A Kia még mindig rohamléptekkel halad előre: mindig készülnek valamilyen érdekes újdonsággal a koreaiak, legyen szó egy egészen meglepő, hátsókerékhajtású kupélimuzinról, egy egyedi, shooting brake jellegű kompaktról vagy éppen a piac egyik legígéretesebb elektromos crossoveréről. Mindeközben azonban a meglévő típusaikról sem feledkeznek meg, mint például a Sportage, aminek frissített verziója nemrég járt nálunk, méghozzá izmos, benzines turbómotorral és józan felszereltséggel karöltve.

Add a comment

Szinte hihetetlen, hogy a Fiat Tipo veteránkorba lépett: a hazai törvények értelmében épp idén januártól kaphatnak OT-rendszámot a legelső Tipók, hiszen a modell 1988. január 26-án debütált a Fiat Ritmo utódjaként. A Tipo megjelenése után elnyerte az Év Autója címet, majd 1995-ös leköszönéséig sok család bevált mindenese volt. Őt a Fiat Brava/Bravo modellpáros, majd a Stilo váltotta, azonban az elnevezés 2015-ben visszatért és rögtön 3-tagú családdá bővült a sorozat.

Add a comment

A lehető legtöbbet, még megfizethető áron – ezt a címet is adhattuk volna összehasonlító tesztünknek, amelyben minden földi jóval felszerelt 180-200 lóerős benzines, középkategóriás kombik csapnak össze egymással. A frissített Kia Optima, a megújult Mazda6 és az új Opel Insignia harca nagyon kiélezett lesz, de annyit már most elárulhatunk, hogy van három kiváló tippünk azoknak, akik nem akarnak mindenáron felülni a kompakt SUV-ok megtévesztő divathullámára.

Add a comment

A lehető legtöbbet, még megfizethető áron – ezt a címet is adhattuk volna összehasonlító tesztünknek, amelyben minden földi jóval felszerelt 180-200 lóerős benzines, középkategóriás kombik csapnak össze egymással. A frissített Kia Optima, a megújult Mazda6 és az új Opel Insignia harca nagyon kiélezett lesz, de annyit már most elárulhatunk, hogy van három kiváló tippünk azoknak, akik nem akarnak mindenáron felülni a kompakt SUV-ok megtévesztő divathullámára.

Add a comment

A lehető legtöbbet, még megfizethető áron – ezt a címet is adhattuk volna összehasonlító tesztünknek, amelyben minden földi jóval felszerelt 180-200 lóerős benzines, középkategóriás kombik csapnak össze egymással. A frissített Kia Optima, a megújult Mazda6 és az új Opel Insignia harca nagyon kiélezett lesz, de annyit már most elárulhatunk, hogy van három kiváló tippünk azoknak, akik nem akarnak mindenáron felülni a kompakt SUV-ok megtévesztő divathullámára.

Add a comment

A Suzuki Vitara aktuális, Esztergomban gyártott generációja hazánkban megállíthatatlan: a kompakt crossover gyakorlatilag 2015-ös piacra kerülésétől kezdve folyamatosan uralja az értékesítési statisztikákat, mégpedig annak ellenére, hogy testvére, az azonos technikai alapokra épülő, de hasonló áron tágasabb utas-és csomagteret, valamint magasabb felszereltséget kínáló SX4 S-Cross objektíven jobb vétel nála.

Add a comment

Vannak pillanatok, amikor egy autót nem a zseniális futómű, a kihegyezett sportmotor vagy épp a briliáns dizájn, hanem pusztán a modell otthonossága és kellemes használhatósága tesz igazán vonzóvá. Autómániások számára persze ez ritka eset, azonban könnyen belátható, hogy az emberek java mindennapi használati tárgyként tekint az autókra – a Citroёn Berlingo minden bizonnyal nekik készült. A kedves kocka tele van tömve praktikummal és minden jóval, épp ezért nem voltunk restek tesztre fogni a franciák új családbarát egyterűjét.

Add a comment

A Mercedes-Benz belépő szintű 43-as AMG sorozata telitalálatnak bizonyult, az ügyfelek ugyanis az ‘igazi’ AMG-knél jóval kedvezőbb áron csöppenhetnek be az AMG elit és különleges klubjába, miközben nem sok mindenről kell lemondaniuk, a ’43-asok’ ugyanis gondoskodnak róla, hogy a show – vagyis a hang, az élmény és a megjelenés – maximális legyen. Ráadásként pedig minden szempontból felülmúlják a 10-15 évvel ezelőtti méregdrága csúcs-AMG modellek képességeit.

Add a comment