- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Škoda Kodiaq a 150 lóerős dízel-összkerekes-automata hajtáslánccal nem először jár nálunk, de így is három apropó is jelentkezik a tesztre. Az egyik a kalandvágyat ébreszteni igyekvő, terepesebb látszatú Scout felszereltség, a másik pedig a tesztautó tetején pihenő saját márkás kerékpárok. Ráadásul a márkán belüli összehasonlítás után a modell megérdemli az önálló tesztet, végtére is a cseh márka legsokoldalúbb, egyik legjobb autójáról van szó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Azt hiszem nyugodtan mondhatjuk, hogy az Opel Insigniával hagyományosan közeli kapcsolatot ápol szerkesztőségünk, hiszen már a középkategóriás előző – és ezen a néven egyben első – generációjából is szinte minden verziót kipróbálhattunk, és ez a szép hagyomány a legfrissebb kivitel esetében is folytatódik. Ezen felbuzdulva úgy gondoltuk, hogy a vásárlási tanácsadónkból is jöhet az újabb felvonás, ezúttal természetesen a legújabb Insigniát, és annak szinte minden verzióját górcső alá véve. Ugyanis hiába tépázták meg az új emissziós előírások a motorpalettát: a bőség zavarában eligazodni nem is olyan könnyű.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A kompaktok mindig is nagyon fontos szerepet töltöttek be az autópiacon, és nincs ez másként most sem, még ha a crossoverek iránti őrület egy kicsit át is formálta a körülményeket. A manistream, azaz nem prémium gyártók szemszögéből pedig még nagyobb jelentőséggel bír a C-szegmens, ahol hatalmas csata dúl minden téren. Ebben a küzdelemben szeretne most a Ford egy kis előnyre tenni, méghozzá a nemrég bemutatkozott vadonatúj Focus személyében, amely már el is látogatott szerkesztőségünk garázsába, hogy bizonyítsa képességeit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A bohókásan alternatív első és a jellemzően családanyu-kedvenc második generáció után már nincs apelláta: a BMW X3 teljesen felnőtt a harmadik generációjára, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy sokan a kifutó X5-tel keverték tesztautónkat. Ezúttal benzinmotorral érkezett tesztünkre a közepes bajor SUV, amely az aktuális divathullám mentén igazi arany középutas mindenesnek számít.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Hazánkban gyártott autó még sosem volt ennyire gyors. De nem csak ezért érdemes szívünkbe zárni a TT RS-t. A modell ugyanis kezelési koncepciójában is kilóg a többi Audi közül, ráadásul korunk egyik utolsó soros öthengeres motorja dolgozik benne. Egy kivételes autó, amely kihozza a legjobbat az átlagos vezetőkből.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Jó látni, ahogy a Volvo szárnyal, mióta a svédek bemutatták az XC90 második generációját; némi költői túlzással az új XC90 óta az összes modell arannyá változott, gondoljunk csak az S90/V90/V90 CC sorozatra, az XC60-ra, az XC40-re, ami az Év Autója lett, vagy akár aktuális tesztünk főszereplőjére, a V60-ra. Sokan féltették a márkát, amikor ismertté vált, hogy a Volvo teljesen kínai kézbe került, azonban a tőkeerős tulajdonos előtt le a kalappal, hiszen a befektető felismerte, hogy ha a pénzt nem kímélve szabad kezet ad a márka remek tervezőinek, a befektetett idő, energia és tőke megtérül. Így is lett: az új generációs svédeket viszik, mint a cukrot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az elektromos autózásnak – legalábbis hazánk nagy részén – egyelőre még vannak kisebb nagyobb akadályai, de a fővárosunkban és környékén azért már bőven vannak lehetőségeik a villanyautó tulajdonosoknak, ráadásul a zöld rendszámmal még az egyébként méregdrága parkolási költséget is meg lehet spórolni. Leginkább ezen okoknál fogva itthon még mindig a városi közlekedés szempontjából van leginkább létjogosultsága, ebből a nézőpontból pedig a smart forfour elektromos verziójánál jobbat talán nem is találhatnánk a piacon – tesztünkből pedig az is kiderül, hogy miért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A kompromisszum jó, amikor számunkra fontos dolgokat kapunk meg olyanokért cserébe, amelyekről le tudunk mondani. Ugyanakkor a kompromisszum mégiscsak rossz, hiszen valamiről azért akkor is le kell mondanunk, amit eredetileg szerettünk volna. A BMW természetesen úgy tervezte a vadonatúj M5-öt, hogy semmilyen téren ne kelljen kompromisszumot kötnünk, de vajon lehetséges egy ilyen négykerekű megalkotása? Többek között erre kerestük a választ, amikor nemrég ellátogatott szerkesztőségünk garázsába a bajorok legújabb sportszedánja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Seat ugyan egészen sikeres, de talán még így is nyugodtan mondhatjuk, hogy kissé háttérbe szorul az olyan konszerntársak árnyékában, mint a Volkswagen vagy a Škoda. Pedig a spanyol márka bizony megérdemelné a figyelmet, hiszen ugyanazokat a modern műszaki és technológiai megoldásokat hozza, mint a testvérmárkák modelljei, és mindezt ráadásul igencsak vonzó külsőbe csomagolja. Erre kiváló példa az Arona is, amely nemrég járt szerkesztőségünk garázsában, hogy alaposan vallatóra fogjuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Lehet itt S, D vagy JCW, jöhet Clubman vagy Countryman, a MINI márka magját és esszenciáját mindig is az egyszerű háromajtós Cooper alapmodell fogja adni. Nincs ez másképp a 2018-as esztendőre felfrissült modellel sem, amely tíz millió forint alatt talán az autóipar egyik legjobb beszállómodelljét adja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volkswagen általában nem megy a trendek elébe, hanem okosan kivárva, a legjobbkor csap le újdonságaival, melyek általában rögtön az adott kategória élmezőnyébe katapultálnak. Nincs ez másként a crossoverek és SUV-k mezőnyében sem, és a T-Cross őszi bemutatkozásával már az összes méretkategóriát lefedik majd a németek. Ezúttal azonban a T-Roc lesz középpontban, amivel bizony nagyot húztak a gyáriak – tesztünkből pedig az is kiderül, hogy miért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Renault nem komolytalankodik, megpróbál a nagyokra hajazva, kategóriájában kivételes megoldásokat és összességében mindezeken keresztül prémiumabb miliőt megteremteni, miközben árban persze távolabb marad a valódi luxusmárkáktól. Természetesen az éremnek két oldala van, ám ezúttal igyekeztük megvizsgálni, hogy azt feldobva melyik oldalát mutatja leginkább felénk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha minden skorpiócsípés ilyen eredménnyel járna, mint ami most elkapta az MX-5-öt, azt hiszem szélesebb rajongói köre lenne ennek az ízeltlábúnak. Mindenesetre harciassága okán így is tökéletes választás volt az Abarth címerére, amely ennek megfelelően vette kezelésbe a Fiat 124 Spidert.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Sokan – leginkább az elvakult márkatársak – csak legyintenek, amikor szóba kerülnek a BMW elsőkerékhajtás-alapú UKL padlólemezére épített modellek, ám nincs igazuk: az új generációs kompakok többet tudnak, mint gondolnánk. Az állítást legutóbb a frissített BMW 220i Active Tourer tesztautó támasztotta alá, aminek vezethetősége, menetdinamikája igencsak tisztességes, kis alapterületen kínál jó praktikumot, célközönsége pedig a (sokak szerint) tél-kompatibilisebbnek és biztonságosabbnak hitt fronthajtásnak is örül. Érthető, hogy ez a BMW kompaktjainak a jövője és tudni érdemes, hogy a következő 1-es széria is az UKL alapokra fog épülni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Tekintettel arra, hogy tesztünk főszereplője, vagyis a vadonatúj Stelvio a reneszánszát élő Alfa Romeo első SUV modellje, erősnek tűnhet a címben szereplő kérdés. És persze vannak olyan aspektusok, amelyekből a „nem“ a helyes válasz, azonban jó néhány szempontból meglepő módon helytálló az „igen“. Már most lelövöm a poént: számos gyártó rengeteg SUV modelljét vezettük már a legkisebbektől a legnagyobbakig, de objektíven kijelenthetjük, hogy egyiket sem olyan jó a vezetni egy benzingőzzel fertőzött sofőr szemével nézve, mint a Stelviót. Most minden bizonnyal meg fognak lepődni, de még a közel kétszer drágább Porsche Macant sem!
Add a comment