- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A kompakt szegmens mára borzasztóan erőssé vált, s tény, hogy mindegy gyártó roppant komolya ajánlattal rendelkezik a kategóriában. Épp ezért egyre kisebbek a különbségek a az egyes márkák között és leginkább a stílus, az ár és persze a többiekhez képest valamiféle többletet nyújtó részletek billenthetik egyik vagy másik oldalra a mérleg nyelvét. Ezúttal szerkesztőségünk garázsában a Honda Civic vendégeskedett, méghozzá dízelmotorral, kézi váltóval és szedán karosszériában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Volkswagen Touareget nehéz nem szeretni. Végtére is ez a modell éppen erről szól: a hivalkodó prémium nagy SUV-ok mellett egy olyan alternatívát kínál, amely nem tolja mindenki arcába zavaróan, hogy „jó sok pénzünk van”, miközben rejtőzködő milliomosként ugyanazokat a finom megoldásokat élvezhetjük. Most megérkezett a harmadik generáció, amely kissé szakít az elődök rejtőzködően visszahúzódó formatervével, de a hatalmas króm hűtőmaszkkal okkal dobja le az álcát: jelenleg ő a világ legjobb ár-érték arányú SUV modellje.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Kia rendszerint nem okoz komoly meglepetést; a koreaiak az elmúlt években pusztán hibátlanul és szorgosan végzik dolgukat, gyakorlatilag minden szegmensben olyan ütőképes modelleket kínálva vásárlóik számára, amelyek semmiféle lutrival nem járnak és kvalitásaikat tekintve simán össze lehet mérni őket a legjobbakkal – a híres hétéves (150 ezer km-ig) garancia pedig sokáig tartó nyugalmat vetít előre egy-egy új Kia kapcsán a tulajdonosok számára. A siker tehát érthető.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság kissé – talán indokolatlanul – mellőzött szegmenssé vált a miniautók kategóriája, holott a metropoliszokban egyre nagyobb igény volna picike, fürge és takarékos rohangálós eszközökre. A Toyota erre kínál választ immáron 13 éve a PSA konszern segítségével kifejlesztett Aygo képében, amelynek legfrissebb verzióját fogtuk nemrégiben vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A vadonatúj Mercedes-Benz A-osztály különösképp kedves számunkra, hiszen a típus 21 éves történelmében most először készül Kecskeméten. A W177 kódnéven futó negyedik generációba a gyártó beleadott apait-anyait: a modell minden szempontból a legújabb autóipari trendeket követi, a menő és hatásvadász megoldások tekintetében a kategóriában nincs párja, mesterséges intelligenciával rendelkezik, hajtáslánckínálata pedig szintén teljesen megújult – tehát minden adott a sikerhez. Az autó igencsak agresszív árazása már kevésbé jó hír, de ennyi technológiai innovációt bizony meg kell fizetni. S hogy hibátlan lett-e a drágaság? Erre a kérdésre rögtön két tesztautóval, egy 163 lóerős A200-zal és egy 116 lovas A180d-vel kerestük a választ.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Manapság már abszolút ritkaságszámba megy, ha egy modell motorpalettáján többségben vannak a szívómotorok, de a Kia Rio esetében ez a helyzet. Persze egy kisautó esetében mindig előny, ha városképes, egyszerűbb négyhengeresek kerülnek a motortérbe, most azonban inkább másra helyezzük a hangsúlyt. A háromhengeres turbós csúcsverzió ugyanis olyat tud, amit a többiek nem.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Minél több, annál jobb? Esetleg a kevesebb néha több? Ezúttal pontosan ezekre a kérdésekre kerestük meg a választ a Honda Civic segítségével, amelyet az importőr 1.6-os dízelmotorral és hozzá kilencfokozatú automataváltóval bocsátott rendelkezésünkre – természetesen a fókuszban a sokgangos automata áll.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Luxus terén manapság már nem könnyű újat mutatni, hiszen a méretek növelése, a finom anyagok még nagyobb arányú felhasználása és a zajszigetelés fejlesztése már nemigen hoz érezhető különbséget – egyedül talán a futóműtechnológiát lehet még tovább csiszolgatni, de ott sem könnyű már újat mutatni. Maradtak tehát a technológiai vívmányok, és az Audi is így gondolkodott, ugyanis a tavaly bemutatott, vadonatúj A8 is – néhány új kényelmi extrát leszámítva – leginkább ezen a téren igyekszik ellenfelei fölé kerekedni, mi pedig nemrég alaposan utánajártunk, hogy mindez sikerült-e neki.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Hyundai Tucson, vagyis az ix35 utódja 2015 tavaszán mutatkozott be. Modellciklusának épp a felénél jár, így nem meglepő, hogy a koreaiak idén tavasszal bejelentették népszerű szabadidőautójuk ráncfelvarrását. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a fazonigazítás eget rengető újdonságot nem hozott: a beltér immár különálló érintőkijelzőjét leszámítva a frissítés legnagyobb érdekessége a korábbi 1,7 literes belépő dízelmotor kisebbre (1,6 literesre) való cseréje, valamint a 2-literes, 185 lóerős csúcsdízel opcionális, 48 V-os, ún. ‘mild’ hibridrendszere.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A legjobb Opel, amely Peugeot alapokra épül. Ezt a címet jelenleg kétségtelenül magáénak mondhatja tesztautónk. A Grandland X az Ultimate névre hallgató csúcsfelszereltséggel, kétliteres, 177 lóerős dízelmotorral és nyolcfokozatú automata váltóval érkezett hozzánk. A trendeket figyelembe véve pedig a legkívánatosabb Opelként csúcsképességeit is bizonyította.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Opel Insignia aktuális, második generációjáról már rengeteg információt adtunk át Önöknek vásárlási tanácsadónk előző részeiben. Nem véletlen, hogy ilyen mélyre ástunk a típus kapcsán: ezúttal sem támogatott cikkről van szó, de tekintettel arra, hogy Szabó kolléga Édesapja nemrégiben egy új Insigniát vásárolt magának, mi pedig ezzel kapcsolatban alaposan elmerültünk a nagy villámos rejtelmeibe, úgy gondoltuk, hogy Olvasóinknak is leírjuk tapasztalatainkat, hátha ezáltal megkönnyítjük a választást. Márpedig tapasztalatunk van bőven, hiszen megannyi változatban próbára fogtuk már az Opel zászlóshajóját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Elegáns, divatos, nőies, bájos, ugyanakkor sportosan feszes, hangos és végtelenül szabad. Hét jelző éppen csak elég, ha a MINI Cooper S Cabrio esszenciáját meg akarjuk ragadni. A világ egyik legjobb nyitottságélményét közvetítő kabrió megújult, és a sportos karakterhez elméletben még jobban passzoló hétfokozatú duplakuplungos automata váltót kapott. Lássuk, hogy mit mutat a gyakorlat!
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Renault Twingo RS változatai mindig is nagy kedvenceink voltak: pehelysúly, ehhez mérten kellően nagy, teljesítmény, mókás viselkedés, mutatós megoldások. Okkal reménykedtünk hát, hogy az immár hátul hajtó új generációból is elkészül a sportos verzió, amely még izgalmasabb lehet, mint az elődök. Ha nem is vérbeli RS modellként, de GT változatban el is készült a kis méregzsák, mi pedig nemrég utánajárhattunk, hogy vajon méltó-e az elődökhöz az új Twingo GT.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Vásárlási tanácsadónk, azaz részletes, sokmodelles tesztünk első részében még könnyű dolgunk volt: amennyiben az Opel Insigniát szimpatikusnak találjuk, csak preferenciáink alapján el kellett döntenünk, hogy a négy verzió közül melyikre voksolunk. Most azonban a felszereltségekről lesz szó, melyekhez nem árt a részletes útmutató. Meg is mutatjuk, hogy mit érdemes beikszelni, és hogy mi követel feleslegesen nagy anyagi áldozatot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A cél ismert, az út azonban többfelé ágazik, amelyek közül ki-ki kiválaszthatja a hozzá leginkább passzoló fejlesztési irányt. Az aktuális Lexus RX-be beszállva egyértelművé válik, hogy a japánok nem a legkönnyebb, ám az egyik legjobban élvezhető ösvényt jelölték ki, hiszen esetében minden adott, aminek egy prémium SUV-ban meg kell lennie: a finom anyagok, a komfort, a széleskörű szolgáltatások és természetesen az elmaradhatatlan erő, amit ezúttal ma már kivételes felépítésűnek mondható motorból nyerhetünk ki. Az RX kényeztet, s teszi ezt úgy, hogy közben az út végére érve a pénztárcát sem terheli túl.
Add a comment