Így múlik el a világ dicsősége – mormogja komor hangon benzingőzt lélegző kollégám, miközben mélyet szív cigarettájából. A dohány parázslik, a füst pedig lomhán tovaszáll, miután a tüdő legmélyebb bugyraiban kacskaringózva már megtette a maga dolgát. „Hagyd már” – teszem hozzá a vállára csapva, majd az autóba beszállva tövig nyomom a Leaf gázpedálját, urambocsá’ menetpedálját. A villanymotor piszkosul szerethető nyomatéka az ülésbe présel és a néma tombolásunk közepette kirajzolódik körülöttünk a jövő. Megérkeztünk. Ez már valami olyasmi, amit a mindennapokban is élhetőnek tarthatunk, minden nyűgjével és előnyével egyetemben.

Add a comment

Prémiumnak lenni nem egyszerű feladat, hiszen elképesztően sokrétű követelményeknek kell megfelelnie egy olyan márkának, vagy éppen modellnek, amelyik szeretne belépőt nyerni ebbe a világba. Éppen ezért a Ford hatalmas fába vágta a fejszéjét, amikor megalkotta a Vignale csomagot, ami ha nem is valódi prémiumként, de mindenképpen a „mainstream” modellek krémjeként szeretne helyt állni a piacon. A Fiesta képében ezúttal a legújabb, és egyben legkisebb Vignale típus jött el szerkesztőségünkbe, hogy bizonyítsa, Ford és Ford között is lehetnek komoly különbségek.

Add a comment

Nehéz elhinni, hogy a BMW teljesen elektromos kisautója, az i3 – amely szénszálas vázával és technológiai megoldásaival debütálásakor gyakorlatilag űrautónak számított – már 4,5 éve velünk van, ám az állítás valós, hiszen az i3 gyártása a propelleres márka lipcsei üzemében 2013 novemberében vette kezdetét. A tavalyi modellfrissítés tehát abszolút megalapozott volt a bajorok részéről. A ráncfelvarrás alkalmával egy új, sportosabbra hangolt modellvariáns is csatlakozott a kínálathoz i3s néven, 170 helyett 184 lóerővel, dinamikusabb futóművel és agresszívebb dizájnnal, mi pedig máris leteszteltük a vörös-fekete színben valóban egészen mérgesnek látszó verziót. Add a comment

Az autózás sokaknál kétféle célt hivatott szolgálni: egyfelől azt, hogy jussunk el A-ból B-be vállalható költségen, kényelemben, másrészt pedig üde színfoltként okozzon örömöket, élményeket a szürke hétköznapok sivár tengerében. Az autózás elkötelezett rajongójaként természetesen utóbbi tényező a kedvesebb számomra, és az élményeket igencsak bőségesen mérte legutóbbi tesztautóm: a nemrégiben frissített MINI 5 ajtós verziója az izmos SD hajtással vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában.

Add a comment

Sokat változott a világ a 2000-es évek óta, és ez természetesen az autóipart is érintette. Sokak számára örömteli, másokat talán kissé zavar, de a crossoverek és SUV-k szinte minden fronton átvették a hatalmat, és vannak gyártók, akik ennek fényében szinte csak ilyen szabadidőautókra építik a jövőjüket. Erre tökéletes példa a Mitsubishi, amely még egy korábban sportautókon legendássá vált nevet is beáldozott ennek érdekében, és megalkotta az Eclipse Crosst – mi pedig most automata váltóval és összkerékhajtással is kipróbáltuk az autót.

Add a comment

Ha a piaci trendeket nézzük, ők igazi slágertermékek: crossoverek, amelyek magas felépítésükkel és jobb helykihasználásukkal, de legfőképp divatos megjelenésükkel lépnek a keresleti lista élére. Így hát a felfrissült Nissan Qashqai és a Peugeot 3008 sem véletlenül vörösbe öltözve érkezett tesztünkre: szívrablásra készülnek, apró hibával: ilyen formában már nem igazán elérhetők.

Add a comment

Ha a piaci trendeket nézzük, ők igazi slágertermékek: crossoverek, amelyek magas felépítésükkel és jobb helykihasználásukkal, de legfőképp divatos megjelenésükkel lépnek a keresleti lista élére. Így hát a felfrissült Nissan Qashqai és a Peugeot 3008 sem véletlenül vörösbe öltözve érkezett tesztünkre: szívrablásra készülnek, apró hibával: ilyen formában már nem igazán elérhetők.

Add a comment

Az új, második generációs Opel Insignia bemutatója nem volt olyan rég, de számos alkalommal vallatóra foghattuk az Opel büszkeségét és egyben utolsó mohikánját, amelyet még az aktuális, francia tulajdonú ‘felállás’ előtt terveztek, így nevezhetjük akár az utolsó ‘valódi’ Opelnek is. Nem titok, hogy az aktuális Insigniát nagyon szeretjük: nem csak a modell formaterve sikerült remekül, hanem technológiája is a prémiumok közé emeli az autót – legalább fél lábbal –, és érződik rajta, hogy a fejlesztés során nem spórolt a villámos gyártó. Legutóbb a puttonyos Insignia kissé emelt hasmagasságú kivitelét, a Country Tourert teszteltük, amely nem csupán a kínálat legdrágább, de egyben legsokoldalúbb tagja.

Add a comment

A Citroën meglehetősen érdekes döntést hozott tavaly októberben: azt követően, hogy a franciák lerántották a leplet a minden porcikájában extravagáns és különleges, ám ebből kifolyólag nem annyira ‘univerzális’ C4 Cactus frissített változatáról, befejezték a ‘sima’ C4 gyártását, vagyis a C4 Cactusnak a klasszikus kompakt kategóriában is helyt kell állnia néhány évig, vagyis ameddig meg nem érkezik a Citroën következő kompakt modellje. Tekintettel arra, hogy a C-szegmens talán mindennél fontosabb (különösen Európában), a C4 Cactusra komoly feladat hárult. Vajon az eleinte ‘szubkompaktnak’ tervezett modell képes ebben a kemény kategóriában helytállni?

Add a comment

A menetpróba után ezúttal tesztre is megérkezett hozzánk a BMW újhullámos formatervével hódító kompakt kupés crossovere, az X2, méghozzá nem is akármilyen formában. A 231 lóerős csúcsdízel hajtáslánc méltó puskaport szolgáltatott a dinamikus kiállású aranysárga modellhez. De vajon tud-e annyit nyújtani az X2, mint amit tetemes árcédulája okán elvárnánk?

Add a comment

Vannak dolgok, amik lényegükben nem változnak. A Toyota Land Cruiser is ilyen: a 2002-es előző generáció alapjaira épülő J150-es modell már 9 éve velünk van, és ezúttal is csak ráncfelvarrással lett frissebb. Csalódás? Nem, inkább magabiztos, öntudatos állandóság, amelyet megváltozott külső, még okosabb belső és egy új hajtáslánc igyekszik felértékelni. Add a comment

Lovagolhatnánk hosszasan a Mitsubishi legújabb divatos crossoverének, a tavaly leleplezett Eclipse Cross modellnek a névválasztásán, de felesleges: az Eclipse megjelölés korábban valóban a márka kétajtós sportautóit fémjelezte, azonban az újdonság egyrészt magán viseli a ‘Cross’ kiegészítő szócskát, ami a crossover irányvonalra utal, az autót pedig különben is kupészerű tetővonallal látták el a tervezők.

Add a comment

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen sokak álma válna valóra, ha megkaparinthatnák néhány napra egy vadonatúj Mazda MX-5 slusszkulcsát, nekem pedig mindez már negyedszer adatott meg – ráadásul mindkét erőforrással, vászontetős és keménytetős RF kivitelben is volt lehetőségem alaposan vallatóra fogni az autót. Legutóbb egy gyakorlatilag nullkilométeres RF került a kezeim közé, amely bár szinte semmit nem változott a korábbi tesztautóhoz képest, kiváló alkalmat adott arra, hogy megvizsgáljuk, vajon melyik MX-5-tel járhatunk a legjobban, ha a kis japán sportautó megvásárlására adjuk a fejünket.

Add a comment

2004-et írtunk, amikor a Mercedes-Benz olyat mutatott a világnak, amilyet előtte még soha senki. Bemutatkozott ugyanis az első generációs CLS, ami négyajtós kupé felépítésével és sportos, de egyben elegáns formáival gyakorlatilag mindenkit lenyűgözött. A kategóriateremtő modellből tavaly novemberben már a harmadik generációt leplezték le, mostanra pedig a tesztautó is megérkezett szerkesztőségünk garázsába, hogy bizonyítsa, legalább annyira úttörő, mint első elődje – még ha ezúttal nem is ugyanabból a szempontból. Add a comment

Már a színe is feltűnő, amelyet még jobban kihangsúlyoz az egymásba fonódó élek, a bőven mért szellőzők és a hangsúlyos fények kavalkádja. A Lexus NX nem éppen hétköznapi jelenség, még akkor sem, ha a fokozottan sportos formákat ezúttal inkább a visszafogottságáról híres hibrid rendszer hajtja. Teszteltük a farkasbőrbe bújt bárány frissített verzióját. Add a comment