A kis crossoverek kategóriájában olykor már mi, szakmabeliek is képesek vagyunk elveszni: számtalan modell áll a vásárlók rendelkezésére, és a lista folyamatosan bővül. Tulajdonképpen ez az a szegmens, amiben mindenki jelen szeretne lenni, és tesznek is ezért a gyártók. A Honda már lassan három éve döntött úgy, hogy a korát jócskán megelőző HR-V-nek elkészíti az utódját, méghozzá a Jazz „legnagyobb kicsi” filozófiáját követve. A japánok ugyan nem frissítették az autót, de a nemrég nálunk járt tesztautó kiváló alkalmat adott, hogy egy időközben slágerré vált szegmensben felelevenítsük a HR-V képességeit.

Add a comment

Mint egykori nagy vezetők fejei a francia forradalom idején, úgy hullik manapság a szokványos szedánok eladása, és tart mindenki a crossover és SUV modellek felé. Valódi luxus ez, hiszen a látszólagos többért többet is fizetünk – de gyakran kevesebbet kapunk. Vajon a Jaguar esetében mi a helyzet? A vadonatúj E-Pace-szel folytatja terjeszkedését a márka.

Add a comment

A Renault Espace aktuális, ötödik generációja három évvel ezelőtti bemutatásakor teljesen megújult, számos ponton felrúgva a korábbi szériák által követett trendeket. Az aktuális divatnak hódolva az autó felépítése a klasszikus buszlimuzinról egyterű jellegű crossover-féleségre váltott, és megszűnt a hosszabb Grand Espace kivitel is, igaz, az új széria így is épp olyan hosszú, mint az előző Grand Espace volt. A franciák büszkeségét ezúttal Initiale Paris csúcsfelszereltséggel és a friss TCe 225 jelű 1,8 literes turbós benzinmotorral teszteltük, ami génjeiben egy valódi sportszív, hiszen eredetileg az Alpine A110 sportautóhoz és a Renault Mégane R.S.-hez fejlesztették a franciák. Az Espace esetében csökkentettek a teljesítményen, de erről majd kicsit később.

Add a comment

A Honda a Genfi Autószalonon máris lerántotta a leplet vadonatúj szabadidőmodelljéről, vagyis a CR-V ötödik generációjának európai kiviteléről, aminek első példányai bő fél év múlva érkeznek meg a hazai márkakereskedésekbe. A leköszönő széria az utód érkezése előtt ellátogatott hozzánk, hogy még egyszer és utoljára meggyőzzön minket a klasszikus értékek fontosságáról, továbbá hogy elbúcsúztassa a dízelmotort a típusból.

Add a comment

Vannak híres típusok, és vannak legendák. Azt hiszem, nem kétséges, hogy a haszonjárművek és kisbuszok világában talán a Volkswagen Transporter – és persze a belőle származó egyéb változatok, mint például a Multivan – az egyetlen, amelyet utóbbi kategóriába lehet sorolni. A németek modellje közel 70 éve – és itt egy kicsit kerekítettek a németek tesztautónk esetében –, 1950 óta rója az utakat, és ennek örömére a gyáriak úgy gondolták, hogy ideje megemlékezni erről a jeles alkalomról, méghozzá a nemrég nálunk vendégeskedő Bulli70 verzió képében.

Add a comment

A jövő autója éppen ilyesmi lesz, ha a jelenlegi trendek nem változnak. A hagyományos kategóriákból mindenki az emelt modellek felé mozog, a hibrid Kia Niro pedig korábbi tesztünkben már bebizonyította, hogy ügyesen vegyíti ezeket a géneket egy hatékony hibrid hajtáslánccal. Most jön a ráadás: a konnektoros változat, amely inkább szól a jövőben rejlő lehetőségekről, mint egy erős mai alternatíváról.

Add a comment

Valljuk be: ha csak nem kimondottan az élménykeresés, avagy feladataink gyarapítása a célunk, a mai közlekedésben a kézi váltónak sok helye nincs. A mai modern automaták kényelmesebbek, gyorsabbak, hatékonyabbak, használatuk pihentetőbb. Így már csak két kérdés maradt: vajon a Suzuki egyik slágertermékének elég jó-e az automatája, hogy modernnek nevezzük, és hogy milyen áron engedhetjük meg magunknak ezt a kényelmet.

Add a comment

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Add a comment

Első ránézésre két szokványos kisautót látunk, melyek izgalmait még fokozatmentes automataváltóval is csorbították a kényelem javára. Ám a tesztünkre érkező Honda Jazz és Suzuki Swift bizony olyan meglepetésekkel szolgál, hogy egyértelmű különbségeik ellenére is közös tesztért kiáltottak.

Add a comment

Ennél jobban nem is alakulhatott volna a vadonatúj, immár a 6-os sorozat égisze alá tartozó Gran Turismo tesztautó időzítése, hiszen a BMW újdonsága épp mostanság hódította el az Autó Pult 2017-es Év Autója címet, méghozzá az Önök szavazatai alapján. A tavaly bemutatkozott modell dízelmotorral, összkerékhajtással és a lehető legmagasabb felszereltséggel látogatott el szerkesztőségünkhöz, hogy bizonyítsa, kiérdemelte a megtisztelő címet.

Add a comment

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.

Add a comment

A crossoverek és az SUV-k által gerjesztett, egyre csak növekvő divathullámot a Suzuki is meglovagolta, méghozzá nem is akárhogy. Először az SX4 S-Crosst mutatták be, az még csak a jéghegy csúcsa volt, ugyanis nem sokkal később megérkezett a – szintén – hazai gyártású Vitara, amely vagány, mutatós formáival, kifejezetten jól eltalált méreteivel és ár/érték arányával rögtön letarolta a magyar piacot. Ezek után pedig az SX4 S-Crosst is átpozícionálták valamelyest a gyáriak egy alapos frissítéssel, most pedig utánajártunk, hogy a két divatos ár/érték bajnok közül melyik viheti el a prímet. A tét pedig egyáltalán nem kicsi, hiszen az ország egyik legnépszerűbb autóiról van szó.

Add a comment

A Volvo legkisebb SUV modelljét, a vadonatúj XC40-et épp most hétfőn, a hagyományoknak megfelelően a Genfi Autószalon ‘nulladik’ napján választotta meg a COTY zsűrije a 2018-as Év Autójának, minket pedig a Volvo magyarországi importőrének köszönhetően olyan megtisztelés ért, hogy épp aznap hozhattuk el az első XC40 tesztautót. Gyakran nem értünk egyet a COTY választásaival, azonban ezúttal mi is abszolút helyeseljük döntésüket: az XC40 annyira jó lett, hogy tökéletesen megérdemli a kitüntetést.

Add a comment

Nem panaszkodhatom, az utóbbi hónapokban elég tisztességesen megszórtak crossoverekkel, aminek az lett az eredménye, hogy a hagyományos értékrendem ellenére sem bánom a közelebbi kapcsolatot ezekkel az emelt, magasított, felpuffasztott teremtményekkel. Ráadásul a franciák már jóformán zsigerből nyomják ezt az irányt, jó érzékkel. Ezzel szemben, persze nem önhibájából, a C3 Aircross sok újdonságot már nem tudott mutatni számomra, hiszen még jóformán el sem feledtem a 100 lovas dízel tesztautót, már indultam a benzines variánsért. Ugyanakkor végül éppen ez a gyors egymásutánban történt váltás tette igazán érdekessé a dolgokat.

Add a comment

Így lapít a Velar, amikor a légrugók le vannak engedve (beszállási magasság)

A Range Rover neve immár 50 éve egyet jelent a kőkemény luxusterepjárókkal, amit a jelenlegi kínálatban a 'klasszikus', a Sport és az Evoque modellek után a britek legfrissebb büszkesége, a Velar is bizonyít. Bár esetében a fejlesztés során a divatfaktor jóval fontosabb szempont volt a dagonyázási képességeknél, a terepjárási tehetséget így sem sikerült 'kigyomlálniuk' a tervezőknek a szemet gyönyörködtető autóból, főként akkor, ha a tisztelt tulajdonos nem rest megrendelni a karosszériát szükség esetén gólyalábakra állítani képes légrugózást.

Add a comment