A szépség és a praktikum találkozásából csak jó dolgok sülhetnek ki, főleg ha az autózásról van szó. Sokan ódzkodnak a kombiktól formáik miatt, de mindeközben egy egyszerű négy- vagy ötajtóst nem találnak elég praktikusnak. Erre a problémára nyújthatnának kiváló megoldást az úgynevezett shooting brake felépítésű modellek, de a gyártók mégsem igazán erőltetik ezt az irányt – inkább igyekeznek divatosabbá varázsolni puttonyosaikat. A Kia azonban belevágott, és nagyon is jól tette – a vadonatúj ProCeed járt nálunk.

Add a comment

Eddig nem igazán értettem, hogy a sípályák parkolójában miért képeznek olyan gyakori látványt a dobozos kisteherautókból kialakított személyszállító kisbuszok, ám idén a mi családi síelésünket lehetőségünk volt egy ilyen modellel abszolválni és bizony eddig még soha nem fértünk be ilyen kényelmesen, illetve soha nem utaztunk ilyen komfortosan a síelések során.

Add a comment

A sajtóban szinte mindenki a vállára emelte tesztautónkat. Mindez érthető, hiszen egy olyan Mercedes-Benz E-osztályról beszélünk, amely kellően erős (184 lóerő), összkerékhajtású és automata váltós is, nem mellesleg pedig tágas és nagyon jó autó, ugyanakkor viszont egy jól felszerelt VW Passat áráért, azaz újonnan 12 millióért elvihető. Nem rossz, de mi mondunk jobbat.

Add a comment

Nem lennék egy kompakt kombi helyében: a C-szegmens puttonyos mindeneseinek manapság annyi igényt kell kielégíteniük, hogy azt már felsorolni is fárasztó. Legyen nagy, praktikus, jól motorizált, modern, családbarát, divatos, dinamikus, elérhető – egy szóval minden. Ezek egy része persze a legtöbb négykerekűvel szemben elvárás, de egy képzeletbeli Venn-diagramon biztosan a kombik, és azon belül is a kompaktok vannak a legtöbb tulajdonságot tömörítő közös halmazban. Tudta ezt a Kia is, és ezt szem előtt tartva futott neki a vadonatúj Ceed Sportswagon (azaz SW) megalkotásának – mi pedig most alaposan megvizsgáltuk, hogy mire jutottak.

Add a comment

Szűk négy évvel ezelőtt már járt nálunk teszten a SsangYong Tivoli, amely a márka új korszakát beharangozó kis crossoverként manapság még aktuálisabb. Hogy miért? Egyrészt mert opciós listája megújult, így például telefonos tükrözésre képes központi rendszert, valóban ügyes sávtartót és látványos barna bőrkárpitozást is találunk a kínálatában, másrészt pedig olyat kínál, ami az egyre szigorodó normák világában manapság páratlan: egyszerű, problémamentes 1,6-os szívómotort.

Add a comment

Rugalmasságával négyhengeres, turbós kompaktokat tesz zsebre és a 0-100-at is kipipálja 9 másodperc alatt. A papíron 110 lóerős Citroën C3 akár sportmodell is lehetne, de nagyon nem akar az lenni. A gyártó alapelveihez hűen inkább egy kényelmes, minőségi, kedélyes kisautó, ami még saját képességeiről is túl szerényen nyilatkozik. Csak éppen van egy komoly gyenge pontja.

Add a comment

Hol vannak már azok az idők, mikor őszintén rajonghattunk az igazi egyéniségekért, az egyedi megoldásokért vagy épp a vagányul céltalan, de dögös részletekért? Szerencsére az autóipar mozgatórugói nem csupa unalmas fémegyveleget löknek ki a gyárak kapuin, mi több, talán ismét erőteljesebben dolgozik a fantázia a tervezőkben, mint az utóbbi két-három évtizedben – erre ezúttal a Peugeot nyújt bizonyítékot az új 508 képében.

Add a comment

Mi lehet jobb, mint a Volvo méltán Év Autója díjat nyert kis SUV modelljének csúcsverziója? Egy olyan XC40, ami szélesebb rétegek számára megfizethető. Ezúttal a 156 lóerős belépő kivitel érkezett hozzánk tesztre, kézi váltóval és elsőkerékhajtással, amely nagyjából 10 millió forintért már egészen jól felszerelt beszállót kínál a családi méretű, modern Volvo modellek világába. Sokat ad, de mi még többet várnánk tőle.

Add a comment

Kis túlzással már kilométerekről hallatszott, hogy az X4 előző generációjából nem volt igazi M-es verzió. Helyette kaptuk ugyanis az M40i-t, ami bizony olyannyira keménykötésű sportmodellnek bizonyult, hogy 2016-os tesztünkben még minket is meglepett. Most pedig itt az utód, amely minden tekintetben jobb lett, csupán egy kicsit elfelejtett sportautó lenni. Okkal.

Add a comment

Éktelen erők duzzasztják izmaim, minden porcikám megfeszül, mégsem gördül le egyetlen kósza csepp verejték sem homlokomon – a kontroll olyan masszív és természetes, hogy még erőm teljében is a higgadtság rendezi egy mederbe temérdek, áramló gondolatom. Tombolhatnék, ám békésnek hat minden pillanat, egy láthatatlan kéz ugyanis szinte észrevétlenül körülfonja ujjaim és tovább húz a nyugalom szigetét megcélozva. Kíméletlen élekkel szabdalt, rideg fém és puha illatos bőr egyvelege vesz körül, kissé paradox módon harmóniát teremtve a rohanó világ kuszaságában – ingolstadtban, mondhatni mindenféle túlzás nélkül, ismét sikerült igazán figyelemre méltót alkotni. Az Audi A6 55 TFSI járt nálunk.

Add a comment

Hosszú évek óta igyekszünk Olvasóinknak prédikálni, hogy a pickup műfaj nem olvasztható össze a személyautók kategóriájával, hiszen a platós gépjárművek munkagépnek készültek, márpedig a szétüthetetlenségre való törekvés, a nagy teherbírás nem összeegyeztethető a személyautóktól elvárt komfortszinttel, illetve menetbiztonsági színvonallal. Ennek ellenére ezeknek a terepjáróként is használható ötszemélyes modelleknek a népszerűsége a magánszférában is töretlen, így sokan továbbra is családi autónak használják a pickupokat.

Add a comment

Tizenkét henger és nyolc turbófeltöltő már akkor sem vicc, ha feleannyit veszünk belőlük. Már pedig épp ezt tettük, kétszeresen: 5-ös kombi tesztautónkban a BMW immár négyturbós, háromliteres dízelmotorja dolgozott 400 lóerővel, a technikai megvalósíthatóság határán táncolva alkotva elképesztő mindent tudó csomagot. Nem is kaphatott volna méltóbb ellenfelet az X5 M50d-nél, amely divatosabb, modernebb és tágasabb megvalósításával erős fejtörés elé állított bennünket.

Add a comment

A szigorúbb károsanyag-kibocsátási normák okán alapjában újult meg a Nissan Qashqai modellpalettája: a ciklus vége felé közelítő modell a Renault és a Mercedes-Benz által is használt 1,33 literes benzines turbómotorral vált még csalogatóbbá. Ezúttal a 160 lóerős kivitelt teszteljük hétfokozatú duplakuplungos automatával.

Add a comment

A legjobb PSA alapokra épített, de sok tekintetben Opelnek hagyott Grandland X immár harmadik évét tapossa a piacon, de a jól sikerült és optimális méretű, illetve tudású crossoveren nem látszik meg a kor. Sőt, a lemezek alatt a konszern legújabb hajtásláncai dolgoznak. A kézi váltós verzió után most nyolcfokozatú automata váltóval tettük próbára az új, 130 lóerős 1,5 literes dízelmotort.

Add a comment

A Volkswagen Golf hetedik generációja már modellciklusának vége felé jár – idén akár be is mutatkozhat majd a vadonatúj kivitel –, de még így is joggal mondhatjuk, hogy kategóriájának egyik legjobbja. Sokan pedig el is feledkeznek róla, hogy a németek e-Golf néven teljesen elektromos hajtáslánccal is kínálják a modellt, amely a 2016 novemberi frissítése alkalmával a korábban nem túl acélos 24,2 kWh-s akkumulátorát egy tisztességes méretű, 35,8 kWh-s egységre cserélte. Mi pedig nemrég kipróbáltuk, hogy vajon az elektromos mezőnyben is képes-e ugyanolyan jó teljesítményre az autó, mint a normál kompaktok között.

Add a comment