Már jó ideje nem titok, hogy a háromajtós kivitel után a Ceed új generációjánál az izgalmasabbra alkotott kombi verzió viseli majd a ProCeed nevet. Az újdonság sokak számára lehet vonzó, hiszen a látványt a praktikummal egyesíti, ami bizony nem túl gyakori párosítás. Már a típus árait is ismerjük, a jövő héten pedig részletesen próba alá vetjük.

A Hyundai i30 a Fastback verzió képében kapta meg a maga egyedi verzióját, a Kia pedig a ProCeeddel szeretné meggyőzni a vásárlókat, hogy a klasszikus ötajtós és kombi kompaktokon túl és van élet – mi pedig teljes mellszélességgel a koreaiak mellett állunk, hiszen ezek a változatok csak színesítik az utcaképet. A ProCeed egyébként alapformáit tekintve talán a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake-hez áll a legközelebb, mindez pedig azt jelenti, hogy egy kupésan lejtő tetőívvel megáldott, kombiszerűen hosszú négykerekűvel van dolgunk.

Nem csak látványban nyújt sokat, hanem praktikumban is - galéria

A ProCeed egyébként 4605 mm-es hosszával fél centivel még a Ceed Sportswagonon is túltesz (a nagyobb első túlnyúlás miatt), ráadásul mindehhez 4,3 centivel alacsonyabb, 1422 mm-es magasság társul, így az összkép igazán sportos és mutatós lett. Egyedül talán profilból érezhetjük kissé farnehéznek a formát, de a kupés tetőív, a hátsó szárny, a C-oszlop kis, uszonyszerű króm díszítése és a középen összeérő, morcos hátsó lámpák mind-mind olyan elemek, melyek magukkal ragadják a tekintetet – ezeket pedig mind a korábbi Proceed koncepcióról örökölte meg a szériaverzió. Szemből egyébként szinte semmit nem változott az autó, de ezzel egyáltalán nincs baj.

Az utastérben természetesen nem történt változás formák tekintetében, hiszen ugyanazokat a megoldásokat és ugyanazokat a modern vezetéstámogató és biztonsági asszisztenseket kapjuk meg, a komfortra kihegyezett opciókról nem is beszélve. A második sorban is jó eséllyel változatlan maradt a helykínálat az ötajtóshoz viszonyítva, és bár a fejtér miatt egy kicsit talán aggódhatnánk, a tetőív inkább csak a C-oszlop környékén kezd meredekebben ívelni, így valószínűleg ezzel sem lesz gond - a jövő héten majd erről is részeltesen nyilatkozunk. A csomagtér a sportos tetővonal ellenére mindössze 31 literrel kisebb a kombinál, de az 594 literes érték még így is kiemelkedőnek számít a kategóriában, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a látványos megjelenés mellé bizony valódi praktikum is társul. A bemutatókor megadott adatok egyébként 600 litert ígértek a kombi Ceednek, ahogyan bemutatónkban is írtuk, de végül 625 liter lett a végleges érték, így jön ki a 31 literes különbség.

Belül nincs különbség a formákat tekintve - galéria

A ProCeed tízféle színben és többféle, 17 vagy 18 colos keréktárcsával lesz elérhető, csak a GT-Line felszereltséggel, vagy vérbeli GT-ként lesz megrendelhető. Míg utóbbi ugyanazt az 1,6 literes literes, 204 lóerős (265 Nm) turbómotort kapja, mint a Ceed GT, addig előbbi természetesen többféle hajtáslánccal is elérhető lesz. Benzines fronton a beszállót az egyliteres, háromhengeres turbós jelenti 120 lóerővel (172 Nm), míg a következő lépés a 140 lóerős (242 Nm) 1,4-es négyhengeres. Dízelek tekintetében a 136 lóerős CRDI lesz elérhető, 320 Nm nyomatékkal. Míg alapból minden egységhez hatfokozatú váltó jár – beleértve a GT-t is –, addig felárért a négyhengeres motorokhoz 500 ezer forint ellenében kérhetünk majd hétsebességes, duplakuplungos automata váltót. A GT-hez persze kívül és belül is ugyanazok a látványos megoldások járnak, amelyek az ötajtós verzióhoz is.

A 6,65 milliós beszálló az egyliteres, háromhengeres turbómotort adja hatfokozatú kézi váltóval, amely hasonló felszereltség mellett csak pár tízezer forinttal borsosabb árazást jelent, mint a hagyományos kombi esetében. A tesztünkben is szerepelt négyhengeres kivitel felára 300 ezer forint, ami csábító alternatívává teszi az 1.4 T-GDI-t, de csak akkor, ha nem csúcsra szerelve választanánk a típust. Úgy ugyanis 8,85 millióig ugorhat fel az ára (kézi váltóval), amihez viszonyítva a sportosabb kiegészítőket magán viselő, jóval erősebb GT kiadás 9 milliós ára (ugyanúgy felszerelve) utóbbit teszi egyértelmű nyertessé. Az 1,6 literes dízel meglehetősen borsos: 7,6 millió ára 650 ezerrel kóstál többet a 140 lóerős benzinesnél, amit azért hosszú távokon vissza lehet autózni, de a jelenlegi üzemanyagáraknál ez bizony nem egyszerű feladat.

Kissé farnehéz, de kétségtelenül bevállalós - galéria

Az alapok természetesen teljesen megegyeznek a többi Ceed változattal, így műszakilag a futómű is ugyanaz a szerkezet, ám a gyáriak kifejezetten a ProCeedhez hangolták a felfüggesztést, ami így valamivel sportosabb, de ugyanolyan kiegyensúlyozott lesz, mint a többi kivitel esetében, legalábbis a gyáriak szerint. A jövő hét elején azonban olvashatják már a saját véleményünket is, hétfő-kedden ugyanis alapos próbának vetjük alá a típust, beleértve az izgalmas GT kivitelt is.