- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az összehasonlítónk szerényebb helyéről távozó Mazda5 ezúttal a kétliteres szívómotorral tért vissza bizonyítani. Ez rögtön két téren is sikerült neki: megmutatta, hogy még egy hétszemélyes egyterű kapcsán is beszélhetünk közvetlen, már-már sportos viselkedésről, de egyúttal bebizonyította azt is, hogy a downsizing kis turbómotorjai alkalmasabbak a családi modellek számára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Fiat Bravo már négy éve jár köztünk, így a nála radikálisabban megújulni tudó konkurensek mellett kissé beleszürkül az utcaképbe, s akár még unalmassá is válhatna. Erre azonban könnyedén rácáfol tesztautónk, ami minden igényt kielégíteni képes felszereltségével és kétliteres, 165 lóerős dízelmotorral a motorházteteje alatt igyekszik a szívünkbe lopni magát. Ebben a formájában a Bravo már kissé elrugaszkodik a földtől, ám ezt könnyedén megengedheti magának, hiszen "kifutó modellről" lévén szó, tetemes árengedménnyel lehet hazavinni, ez pedig arra teszi érdemessé, hogy újra kiemelt érdeklődéssel tekintsünk rá az autópiac leginkább törtető szegmenésében.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Nissan luxusmárkája az elmúlt években magas minőségű, élvezetesen vezethető modelljei mellett leginkább nagy teljesítményű benzinmotorjairól volt híres, amelyektől fogyasztásuk miatt az átlagos európai vásárlók ódzkodtak kissé – gondoljanak csak bele, a hazai bevezetéskor 320 lóerősnél gyengébb Infinitit nem lehetett vásárolni. A japánok aztán tavaly gazdaságilag nagyot durrantottak háromliteres dízelmotorjukkal, amellyel a vadonatúj M30d-ben mélyrehatóan megismerkedhettünk. Az „M” párosításával nem vett le minket lábunkról a hajtáslánc, úgyhogy kíváncsian vártuk, hogy az összkerékhajtású EX30d-ben miként teljesít.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Folyamatos vigyorgás a vele együtt töltött idő alatt – ez az, amit biztosan garantál a Ford Individual programjában született, egyedi felszereltségű és külsejű miniautója, amelyet gyártója igazi prémium csöppségnek hirdet. Természetesen nincsen rózsa tövis nélkül. Kérdés, hogy az apróbb hibák be tudták-e árnyékolni boldogságfaktort?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A beszállómodell után rögtön a Hyundai izgalmas, kis egyterűjének árlista szerinti csúcsverzióját foglalhattuk el – már ami a motorizáltságot tekinti. A kereken 700 ezer forintos különbségért ugyanúgy 1,4 literes lökettérfogatot és ugyanúgy 90 lóerőt kapunk. Hogy mi a különbség? A turbó, illetve a motor felépítési elve. De vajon ennyiért is megéri a dízel mellett dönteni az ix20-ban?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter, Vajda János
A frissen bevezetett Citroën C5 2.2 HDI, illetve a Peugeot 508 GT tesztelése során szinte adta magát az ötlet: muszáj összehasonlítani a két francia középkategóriást, hiszen papíron annyira hasonlóak, mint két egypetéjű iker, és ki ne lenne kíváncsi arra, hogy vajon melyikük az igazi legény a gáton.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A frissen bevezetett Citroën C5 2.2 HDI, illetve a Peugeot 508 GT tesztelése során szinte adta magát az ötlet: muszáj összehasonlítani a két francia középkategóriást, hiszen papíron annyira hasonlóak, mint két egypetéjű iker, és ki ne lenne kíváncsi arra, hogy vajon melyikük az igazi legény a gáton.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Igen, kedves Olvasó, jól emlékszik: a Chevrolet Orlandóval már két alkalommal is találkozhatott az Autó Pultot böngészve; első ízben egy csípős februári napon megrendezett menetpróba keretén belül szerzett élményeinkről számoltunk be, májusban pedig egy olyan cikket jelentettünk meg, melyben koreai-amerikai tesztalanyunknak a francia nagytestvérrel kellett megküzdenie. Most az Orlandót direkt vetélytárs nélkül vizsgáltuk, mégpedig a hozzá elérhető legkisebb - és nem utolsó sorban legkedvezőbb áron kínált - motorral. Lássuk is, hogy milyen eredménnyel végzett a remek ár/érték arányú, családbarát modellt!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság már jóformán divat kerekedett a koreai szakemberek vállveregetéséből, megjegyzem, nem alaptalanul. A korábban Daewoo néven futó gyártó a Kalos szériájával próbált maradandót alkotni a kisautók piacán, amely célt mindinkább az új Aveo megtestesülésében véljük felfedezni. Hogy pontosan miért, kiderül a tesztből.
Add a comment- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A nyolcvanas évek végén az Audi is elérkezettnek látta az időt arra, hogy építsen egy igazi luxuslimuzint, amivel borsot törhet a konkurencia orra alá - persze ehhez nem volt elég egy átlagos autót építeni. A héten a Kultmobilosok jóvoltából magunk is testközelből tapasztalhattuk meg, hogy vajon milyen autó a technikai csemegékkel gazdagon megpakolt, sportosra hangolt Audi V8-as, melynek egy 1989-es évjáratú, gyönyörű állapotban lévő példányához volt szerencsénk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Már meguntuk, és végre ők is. A tétova kutyapofából határozott, vagány arcot faragott a Kia a Picanto új generációja számára, amely immár ádázul, de azért – már csak méreteinél fogva is – ártatlanul néz a világra. De van még töltelék a baltás gyilkos játékfigura imázs mögött? Utánajártunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Pontosan egy hónap telt el azóta, hogy részletesen bemutattuk olvasóinknak a világ minden táján nagy érdeklődéssel övezett Tesla Roadster nyersebb „Sport” változatát, vagyis az egyetlen szériagyártású elektromos sportautót, mely bemutatása óta hihetetlenül nagy port kavart, elindítva az elektromos autózás lavináját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Talán nem kell ecsetelnem, hogy mennyire fontos is egy autó esetében a gumiabroncs: versenyben helyezések, közúton életek, a hétköznapokban pedig súlyos forintok múlhatnak rajta. Valahogy így van ez a cipőknél is – egy jó lábbeli nem csak öltöztet, de védelmet is nyújt a mindennapok során. Ha pedig ezen mindennapokat a volán mögött töltjük, akkor miért ne hordanánk erre a célra tökéletes lábbelit? Ha körülnézünk a piacon, a márkák között szemlélődve felhasználó-központú szemléltével kiemelkedik az amerikai Piloti cég.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amikor a Suzuki SX4 neve felmerül, sokan egyből legyintenek, méltatlanul lenézve a márka öregecske, ám nemrégiben egy enyhe frissítésen átesett modelljét. Kicsit több mint egy éve nekünk már volt már szerencsénk a ráncfelvarrott típushoz, most viszont újra szerkesztőségünknél landolt egy szinte ugyanolyan SX4. A különbséget gyakorlatilag csupán a hajtáslánc (bár az összkerékhajtás egyezik) és a szín jelenti.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Végre megérkezett szerkesztőségünkhöz a piac legolcsóbb, és egyben a kiskategória egyetlen hibridmodellje, a Honda Jazz benzines-elektromos verziója, s bár hiába ismerjük nagyon jól a 3,9 méter hosszú típus IMA (Integrated Motor Assist, magyarul integrált motoros segédlet) névre keresztelt hajtásláncát, amelyet a Honda a korábban általunk is tesztelt Insight-ból egy az egyben vett át, alaposan leteszteltük a kisautót.
Add a comment