A szívem kalapál, a kezeim görcsösen markolva ráncigálják a szabadságomat korlátozó rácsokat, verítékben úszom, egy kötél szorítja a torkomat, rémálmomban a hétköznapok szürkesége üldöz, mielőtt tág pupillákkal levegőért kapkodva felébrednék. Az üzenet egyértelmű: Menned kell!

Mindegy hová, céltalanul, csak útra kell kelni, hogy a kulcsot markoló tenyerembe égett Opel jel értelmet nyerjen. Az előszobaszekrényről sietve néhány kiscímletű bankót gyűrök a zsebembe, mert minden méter számít, s ebben a pillanatban nem tudhatom, hol fogok kikötni. Most mondhatna bárki bármit, egy szót sem hallok, s az éj leple alatt indulok el a tökéletesen átlagos külsejű ötajtós Insignia felé.

Add a comment

Manapság már a kisautók is egyre többet tudnak, miközben áruk és méretük szerint is a ranglétra legaljára kerülnek. Összehasonlító tesztünkben kiderítjük, hogy milyen eredménnyel lehet ugyanazt a célt két teljesen különböző módon, illetve stílusban megközelíteni úgy, hogy mindeközben a költséghatékonyság is roppant fontos szempont marad.

Add a comment

Divat van, amit követni kell. Márpedig ha autóiparról van szó, akkor rögtön kétféle is akad. Az egyik népszerű irányzat a sportosságot helyezi előtérbe, míg a másik a magasított kialakítást. Objektív szempontból ugyanakkor sajnos egyik sem szerencsés: előbbit a hétköznapi vezetők nem használják ki, míg utóbbi kompromisszumokra késztet. Márpedig a Citroën a DS4-gyel ezt követi, mégpedig közepes sikerrel, ahogy azt már megállapítottuk korábban. Most egy remek, kétliteres dízelmotorral vághat vissza a franciák büszkesége. Ezúttal vajon képes lesz a típus a DS3 által magasra helyezett lécet megugrani?

Add a comment

Az utóbbi egy-két évben talán nem volt olyan modell, aminek érkezését az autós média és sajtó részéről olyan várakozás előzte meg, mint a Hyundai új alsó-középkategóriásának, az i30-nak eljövetelét. Az autószalonokon már mindenki megdicsérte az i30-at, viszont a teszt során behatóbb vizsgálatot végeztünk. Kiderül, érdemes volt-e előre inni a medve bőrére.

Add a comment

1994 egy sötét januári éjszakáján a New York-i hotelszoba megnyugtató hangulata ellenére sem jött álom J Mays és Freeman Thomas szemére. Nagy nap előtt álltak. A Volkswagen kaliforniai formatervezői másnap fáradt szemekkel, de annál nagyobb izgalommal álltak Concept One névre hallgató, lepellel letakart alkotásuk mellé. Velük szemben a New York-i Autószalon közönsége, sőt, valójában a fél világ. A némán érdeklődő arcokra tíz perccel később – a fátyol lehúzását követően – kedves mosoly ült ki. Ez volt az első visszaigazolás, amely talán legnagyobb löketként indította hódító útjára a retro hullámot: biztossá vált, hogy a Bogár utódot kap, méghozzá különlegeset. Add a comment

1994 egy sötét januári éjszakáján a New York-i hotelszoba megnyugtató hangulata ellenére sem jött álom J Mays és Freeman Thomas szemére. Nagy nap előtt álltak. A Volkswagen kaliforniai formatervezői másnap fáradt szemekkel, de annál nagyobb izgalommal álltak Concept One névre hallgató, lepellel letakart alkotásuk mellé. Velük szemben a New York-i Autószalon közönsége, sőt, valójában a fél világ. A némán érdeklődő arcokra tíz perccel később – a fátyol lehúzását követően – kedves mosoly ült ki. Ez volt az első visszaigazolás, amely talán legnagyobb löketként indította hódító útjára a retro hullámot: biztossá vált, hogy a Bogár utódot kap, méghozzá különlegeset.

Add a comment

A Peugeot néhány éve mert nagyot álmodni, és a 407-es, valamint a 607-es modellek nyugdíjazásával egyetlen új típust állított hadrendbe, ami a tervek szerint képes mindkét vásárlói kör igényeit kielégíteni. A stratégia pedig a jelek szerint meghozta a várt eredményt, hiszen az 508-as személyében egy olyan autót üdvözölhetünk, ami egyszerre tud fellengzésmentesen üzleties megjelenésű lenni, miközben a családosok is ideális választásra lelhetnek benne.

Add a comment

Kedves Olvasó, most vegyen egy mély levegőt és kapaszkodjon meg jól foteljének karfájába, ugyanis egy elég nehezen emészthető kijelentés érkezik: a fotókon látható vadonatúj, 1,7 literes dízelmotorral szerelt, automataváltós Hyundai i40 szedán listaára 10,6 millió forint - komolyan. Bizony, én magam sem akartam elhinni, amikor számolgattam az árlista alapján, de hiába ellenőriztem le többször az eredményt, sehogy sem akart kevesebb lenni.

Add a comment

A benzines, automatás verzió után a dízel Toyota Yaris tette tiszteletét szerkesztőségünknél. Azt már tudjuk, hogy a szerethető, tágas kisautó jó kvalitásokkal rendelkezik, de vajon a dízelmotorral is hozza a várakozásokat?

Add a comment

A legtöbbünk életében elérkezik az a pont, amikor felnő. Ezt mindenki a saját maga módján definiálja, de sokaknak talán a "felelősség" szóval fonódik össze. Egykori álmaink felelőtlenné válnak, és nehéz munkával összekuporgatott pénzünkön a kétüléses kisautó helyett veszünk valamit, ami mindenkit boldoggá tesz. Egy józan, takarékos szedánt.

Add a comment

Az Autó Pultnál nem szokásunk a magáncélra történő tesztautó-használat, ám ezúttal kivételt kellett tennem: egy hirtelen bekövetkezett családi esemény miatt a legzordabb időben kellett Erdélybe utaznom, s autóhoz voltam kötve. Lehet, hogy nem vagyok eléggé kalandvágyó, ám amikor minden hírcsatornán azt hallja az ember, hogy járhatatlanak az utak, és állandóan elakadt négykerekűeket lát, bizony a téli abroncsok ellenére nem volt merszem ’hatsókerekes’ autómmal nekivágni a bizonytalannak. Úgy döntöttem hát, hogy megpróbálok szerezni egy terepjárót.

Add a comment

Hogyan lehet egy alapvetően irracionális autótípust racionális érvekkel eladni? Tesztautónk eme ellentét kibékítésének tökéletes példája. Egy ízig-vérig fényűző szerkezet, olyanoknak, akik megtehetik, hogy nagy lábon éljenek, mégis a társadalmilag bevett normák elpuhult dunyhatakaróját magukon viselve érzik kényelemben magukat. Egy kivételesen jó autó, ami tulajdonképpen a rosszabb választás is egyben. Jöjjenek közelebb, elmagyarázom!

Add a comment

A meghökkentő megjelenésű Nissan Juke immár harmadízben járt nálunk: a típus először az izmos 190 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotor által repítve mutatott fityiszt számos sokkal erősebb és drágább négykerekűnek a menetdinamika terén, sajnos elég magas fogyasztás mellett, majd a 117 lovas 1,6 literes alapmotorral ’forogta szét magát’ autópályán Sütő kollégánál a nagyon rövid ötödik fokozat miatt.

Add a comment

„Jaj de jó a habos sütemény, mogyoró van az ő tetején”, énekelték már oly’ sokan az elmúlt évtizedek során. Bár korábbi tesztünkön a Latitude képében korántsem a kategória legfinomabb édességét tálalták elénk, a Renault-Nissan konyhája ezúttal egy kis habbal és mogyoróval megbolondította a történetet. Ezáltal pedig a teljes ízvilág harmonikusabb lett. Nézzük, mire képes a Latitude, ha megmogyorózzák!

Add a comment

A nemrégiben nálunk vendégeskedett új BMW 116i nagyon a szívünkbe zárta magát, ugyanis olyan képességgel büszkélkedhet, ami egyetlen márkatársára sem volt jellemző az elmúlt években, mi több, évtizedekben: egy alap BMW (6,3 millió forintos indulóárával a hazai BMW-kínálat messze legolcsóbb tagja) még sosem volt ilyen jó, és nem utolsósorban valódi BMW.

Add a comment