Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legtöbbünk életében elérkezik az a pont, amikor felnő. Ezt mindenki a saját maga módján definiálja, de sokaknak talán a "felelősség" szóval fonódik össze. Egykori álmaink felelőtlenné válnak, és nehéz munkával összekuporgatott pénzünkön a kétüléses kisautó helyett veszünk valamit, ami mindenkit boldoggá tesz. Egy józan, takarékos szedánt.

Csal még valami mosolyt arcunkra? - galériaDe azért éjjelente néha felriadunk, amikor álomgőzös pillanatainkban felderengnek az egykori ábrándok. Bármennyit is változunk, lassulunk, tompulunk, öregedünk, ha kis lángon is, de lelkünk szabad szárnyai által a magasba emelt képek elkísérnek minket. És a kérdés: tényleg szükséges a józan, társadalom által előírt szürkeségbe burkolóznunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szeretteinket és közös boldogságunkat, boldogulásunkat? Miért ne lehetne megfűszerezni ugyanazt a belbecst némi izgalommal, játékossággal? Semmi radikális, csak valami, ami eszünkbe juttatja az autót a szobánk faláról, amiért majd’ elepedtünk, miközben akkori kedvenc együttesünk mára már csak nyugdíjasklubokban játszott zenéjére felcsatoltuk magunkra ábrándjaink Ikarus-szárnyait.

Miért ne lehetne? Hát persze, hogy lehet! Nézzék csak meg izgalmas, Ferrari-vörös tesztautónkat, a négyajtós Mazda3-at! Alsó-középkategóriás szedán, a piac egy régebbi szereplője, ezáltal pedig már minden bizonnyal kinőtte a gyors modellváltások okozta gyermekbetegségeket. Ezt bizonyítandó, nemrégiben enyhe ráncfelvarrást is kapott. Pajkos, mosolyra húzódó száj, mégis helyenként határozott élek, domborodó kerékjárati ívek, erotikusan feszülő övvonal, diszkrét légterelő-ajak és mégis egy kellemes tágasságot sugalló fenék. Igaz, a csomagtartó a nagynak tűnő puttony ellenére is csak 430 liternyi pakkot képes befogadni, ami inkább csak a kategória átlaga alatt foglal helyett. De legalább van behúzója a Ford Focus szedánnal ellentétben, noha itt is csak a baloldalra került kis fülecske.

A lemezek alatt pedig ugyancsak az említett Focus vonásait találjuk: 1,6 literes, nyolcszelepes, 115 lóerős dízelmotor, amely 270 Nm-es nyomatékát 1750-nél leadja. Ráadásként alul is kulturált és alsóbb fordulatokon sem halott – egyedül fenn, 3800 környékén foszlik szét ereje, amely a méréseink által is megerősített 11 másodperces 0-100-as sprintre elegendő. Egy józan, korrekt dinamikát nyújtó választás, ügyes start-stop rendszerrel, kiválóan kapcsolható hatfokozatú kézi váltóval, megfelelően spontán motorreakcióval és nagyszerű fogyasztással. Bár erről a fedélzeti számítógép nem számolt be nekünk – az felfelé rendre elég sokat csalt –, de a normakörünkön a negatív hőmérsékleti értékek és a téli gumi ellenére rögzített 4,4 literes fogyasztás és az 5,6 literes tesztátlag is arról tanúskodik, hogy a hajtáslánc remekre sikeredett.

Van itt izgalom, kellemes, kiváló hajtáslánc – a következő oldalon kiderül, hol van a kutya elásva!