A Peugeot néhány éve mert nagyot álmodni, és a 407-es, valamint a 607-es modellek nyugdíjazásával egyetlen új típust állított hadrendbe, ami a tervek szerint képes mindkét vásárlói kör igényeit kielégíteni. A stratégia pedig a jelek szerint meghozta a várt eredményt, hiszen az 508-as személyében egy olyan autót üdvözölhetünk, ami egyszerre tud fellengzésmentesen üzleties megjelenésű lenni, miközben a családosok is ideális választásra lelhetnek benne.
A részletek ereje - galériaNoha tesztünk tárgya külön-külön járt már nálunk a vizsgált hajtáslánccal és kombi (SW) karosszériával is, ezúttal mégis egy olyan józan konfigurációban vesszük górcső alá az oroszlánt, ami jó eséllyel a sorozat koronázatlan királyává teszi azt. Az uralkodásra való hajlam a külcsín kapcsán is tetten érhető, hiszen a 4,8 méter hosszú karosszéria már nyers méreteivel is tekintélyt kelt, s bár távolról a tökéletes letisztultság érzetét kelti a formatervezés, közelebb lépve előkerülnek azok a látványos részletek, melyektől különleges lesz az 508-as.
Ezek közé tartoznak többek között a motorháztető árnyékoló vonalai, vagy éppen a logó alatt megbúvó felirat is, s a kép egységessége legfeljebb hátulról szemlélve törik meg. Miközben mások a praktikum oltárán áldozva a kombik esetében is inkább a légies sportosságot helyeznék előtérbe, addig Peugeot nem enged a 21-ből, így a far egy irodai munkában eltunyult csinos hölgy módjára minden szögből súlyosnak hat.
A hölgyek is korlátlanul csomagolhatnakAz összkép ettől függetlenül kerek, s a csomagtartó alapállásban is hatalmas, 580 literes űrtartalma csak tovább fokozza a jókedvet, de az üléseket a fal oldalán található karok meghúzásával lehajtva már majd’ 1,6 köbméteres raktér nyelheti el egy öttagú család minden ingóságát. Panaszra az utastérben sem lehet panasz, hiszen az Active felszereltségi szinttől alapáras 1,62 m2-es üvegtető önmagában alátámasztja a kombi változat melletti döntésünk helyességét. A klausztrofóbiás betegek kezelésére is alkalmas helykínálat mind az első, mind a hátsó sorban több mint bőséges, így utasaink akár még táncra is perdülhetnek a szórakoztató berendezés dallamaira.
Elől is szellős, de a funkciók elérhetősége megszokást kíván
A világos kárpitozás törődést kívánA világos bézs kárpit már a maradéktalan szalonhangulat kiváltója, igaz, ezt a kombinációt csak azoknak ajánlanánk, akik autójukra nem egyszerű használati tárgyként tekintenek, hiszen a gyorsan koszolódó szín ápolása fokozott törődést kíván. Munkánkat az 508-as kölcsönös odafigyeléssel hálálja meg, már amennyiben eltekintünk attól az apróságtól, hogy tárolórekeszt alig találunk az autóban, s a könyöklő gyorsan amortizálódó fedele alatt már egy USB kulcs is annyira leszűkíti a rendelkezésre álló teret, hogy egy mobiltelefonnak is csak élére állítva marad hely.
A HUD hasznossága megkérdőjelezhetőA vezető ergonómiája kapcsán ellenben nem élhetünk panasszal; minden villámgyorsan személyre szabható, és éppen ott helyezkedik el, ahol ezt elvárnánk. Ez alól a központi rendszer középső kapcsolója képez kivételt, amit megpihenő kezünk időnként szándékolatlanul is megnyom, de megemlíthetnénk a vetített Head-Up Display kezelőfelületét is, ami a műszerfal bal-alsó sarkából hajtható ki. A füstüveg lap optimális dőlésszöge nehezen beállítható, hiszen a gombok eléréséhez ki kell hajolnunk a fotelből, amivel persze megváltozik a nézőpontunk is.
Pechemre minden Peugeot mellé jár egy vihar - a biztonságérzet makulátlan
Szellemes, de nem praktikus megoldásNoha biztonsági funkciót akkor sem szokásom kritizálni, ha az nem értékarányos, de a 145.000 forintos extra megrendelése mégis megfontolandó, mivel annak kerete napsütésben erősen tükröződik a szélvédőn, ráadásul a sötétebbé váló füstüveg lapkára ugyanúgy át kell fókuszálnunk, mint a középső műszercsoportra. A pontos sebesség, valamint a tempomat aktuális beállításának megjelenítése ettől függetlenül dicséretes, ugyanakkor vidámságot keltő, hogy a navigációs rendszer utasításai egyidejűleg három forrásból (központi monitor, műszerfal, HUD) is elérhetőek. Érdemes hát inkább egy olyan valós tartalommal bíró opciós tételre voksolni, ami igazán hozzájárul az aktív biztonság fokozásához, így például a kanyarkövető xenon fényszóró (270.000 Ft) megrendelése sem lehet elvetendő ötlet.
Ügyesen válogatva az extrák között kiváló autóhoz jutunk
Tárolórekeszekből hiány vanTovábbi szemráncolásra ad okot, hogy a gombok erdején, és a funkciók bőségén való kiigazodás napok elteltével sem válik természetessé, ami a rendszer kissé kaotikus felépítésére enged következtetni. Nem mehetünk el szó nélkül a fel-felnyisszanó utastér apró zörejei mellett sem, melyek a szélrózsa minden irányából érkezve utalnak az összeszerelési minőség hiányosságaira. Ez egy olyan apró momentum, ami jelentősen befolyásolja a komfortérzetünket, és az autóba vetett bizalmunkat, ami annál is inkább sajnálatos, minthogy az anyaghasználat kapcsán nem fukarkodott a gyártó – mindenütt puha tapintású, kellemes textúrájú borítások fogadnak minket, és a kezelőszervek kapcsolási érzete is mentes a kifogásoktól.
Vajon mire képes a hajtáslánc? Lapozva ez is kiderül...
