Mit mondhatnék egy olyan autóról, aminek három legnagyobb problémája, hogy kevés helyre tudjuk elrejteni benne kacatjainkat, hogy különösen nagy a fordulóköre, ami megnehezíti a városi manőverezést, és hogy pontatlanok, kis túlzással használhatatlanok feláras parkoló radarjai?
Ha kombi, ha nem, az 508-as egy remek autóMielőtt elfelejtem, akad egy ráadás is, akár a magyar igazságban: idegesítően tükröződik a szintén feláras „Head-up display” kijelző kerete a szélvédőn. Szó mi szó, nem érdemes hosszasan ragozni: akár szedán, akár kombi, akár benzines, akár dízel, az új 508-as Peugeot telitalálat, és a megállapítás alól talán csak az idegesítő, bólogató robotizált váltóval szerelt változatok képeznek kivételt. Mi legutóbb a családosok álomváltozatát, az SW névre keresztelt kombit teszteltük a takarékos kétliteres, 140 lóerős dízelmotorral.
Az SW-vel teljesedett ki az 508 hátsó helykínálataA nagyra nőtt, véleményem szerint pofásra, sőt, kimondottan szépre sikeredett 508 SW kívülről gyakorlatilag ugyanakkora, mint az elegáns szedán, csakhogy a puttony, illetve a hosszabb tetővonal mind a hátsó fejtérnek, mind a csomagtartó méretének és használhatóságának jót tett. A második sorban a lábtér már a négyajtós esetében is a kategória legjobbjai közé tartozik, az SW-vel pedig kiteljesedik az 508 helykínálata, amely láttán még akár egy 5-ös BMW is elszégyellheti magát. Mindenesetre, négy ember szinte magasságtól függetlenül királyi kényelemben pihenhet a franciák utazójával, amely minden idők talán legjobban sikeredett Peugeot kombija.
Az óriási panorámatető nagy találmány - galériaAz még hagyján, hogy a hátra szoruló utasok vígan pöffeszkedhetnek, de komfortérzetüket az ebben a kategóriában már mindenképp illendő hátsó légbeömlők is javítják. Az itt eltöltött idő minőségét még tovább növeli a közel 2 négyzetméteres és egyébként nem nyitható üvegtető, ami olyan jó hangulatot varázsol, hogy a típus esetében nem az utasülés elfoglalásáért folyhat a harc anyu és a gyerekek között, hanem valamelyik hátsó fotel megkaparintásáért. A nagy üvegfelületen keresztül persze tűző napsütésben jócskán fel tud melegedni az utastér, ám a klíma ügyesen megbirkózik a feladattal, ha pedig nem akarunk annyi felesleges energiát elhasználni, egy elektromos rolóval teljesen beárnyékolhatjuk.
Finom anyagok és szép formák az utastérbenSzerencsére nem csak a hátul ülőket, hanem az elöl helyet foglalókat is kényezteti az oroszlán: az első, tologatható kartámaszt és könyöktámaszokat a hátsókhoz hasonlóan ügyesen pozícionálták a belsőépítészek. Az ülések ülőlapjai hiába nem túl hosszúak, jó formázásuknak illetve tökéletes hát- és fejtámlájuknak köszönhetően kényelmes elhelyezkedést biztosítanak. A komfortra való törekvés, a ritka jó minőségű műanyagok kikeresése, valamint az elegáns formák rajzolgatása közben azonban a tervezők megfeledkeztek valamiről: a felhasználóknak a mai világban rengeteg apró kacatjuk van, amiket szívesen elpakolnának kedvencük bendőjében.
A legnagyobb probléma: alig akad tárolórekeszNos, az 508-asban inkább csak szétszórni tudjuk cuccainkat, ugyanis értékelhető tárolóhely nem sok akad. A kesztyűtartó ugyan elegendően tágas, ám ezen kívül csak két, alul jórészt „lyukas” pohártartóra, egy váltó előtti és egy picit feljebb lévő apró rekeszre, az ülésfűtések előtti pici tárolóra (amely a navigációs rendszer megrendelése esetén szintén ’ugrik’) és a könyöktámasz alatti, szintén szűk üregre támaszkodhatunk. Utóbbiban egy pénztárca elfér valahogy, ám ő a csatlakoztatott pendrive miatt folyton hadilábon áll majd. Legalább örülhetünk, hogy az USB-csatlakozó és a szép hangú hifi szériában jár, melyhez már csak a 70 ezer forintba kerülő és ügyes, telefonkönyvet is áttölteni képes bluetooth-os kihangosítót ildomos megrendelni.
A HUD nem éri meg felárát; többet árt, mint használA további 145 ezer forintért kínált vetített kijelző megrendelését már érdemes alaposabban megfontolni, hiszen bizonyos körülmények között több bosszúságot okoz, mint amennyi hasznot hoz. A kis plexi kerete tükröződik a szélvédőn, ami bizony komolyan zavarja a kilátást, így erőteljesen megkérdőjelezhető a berendezés biztonsági haszna. Ettől eltekintve a csodás rajzolatú műszercsoport leolvashatóságával az ég világon semmi probléma sincs. A másik felesleges extra a szerencsére nem drága (50 ezer forintos) első parkolóradar, hiszen annyira lassan reagál, hogy szinte kétállású kapcsolóként működik, és inkább csak zavar, mint segít: szeret elkalkulálni, így ha lassan közeledünk valamihez, nem csinál semmit, majd hirtelen folyamatos sípolásba kezd, ezzel megijesztve a sofőrt.
A hátsó szenzorok szerencsére éberebbek, és az autó zárására becsukódó, nyitására pedig kinyíló külső tükrökkel együtt A remek bi-xenon fényszórókért már érdemes fizetniérdemes őket is megrendelni 100 ezer forintért, annál is inkább, mert nem könnyű pontosan kiismerni a több mint 4,8 méter hosszú kombi sok mindent kitakaró farát. A 270 ezres, szuper tompítottal és átlagos reflektorral büszkélkedő bi-xenon kanyarfényszórókat se hagyják ki, melyekhez LED-es nappali menetfények is járnak. Azt hiszem, ezekkel talán ki is merítettem a megrendelésre feltétlenül érdemes extrák sorát. Minden más, a kategóriától elvárható fontos biztonsági illetve kényelmi tétel szériában jár a második "Active" nevű felszereltségi szinthez (a kétliteres dízelek és a turbós 1,6-os benzines nem érhető el az alap, Access csomagban).
Mielőtt még kifelejteném, jöjjön a csomagtartóról néhány szó: már alaphelyzetben is 520 liternyi cókmókot képes elrejteni magában a méretes űr, ráadásul a pakolhatóság teljesen rendben van az alacsony padlószintnek és a sík olda
A csomagtartóba nem nagyon lehet belekötni...lfalaknak/padlónak köszönhetően. Az apróbb tárgyak zörgésmentes elhelyezését ez oldalfal rekeszei illetve gumiszalagjai könnyítik meg, szériában akad egy síalagút is, a roló pedig egyetlen rálegyintéssel felcsévélődik. Ezen felül további plusz pontok járnak a csomagtérből, egy-egy karral ledönthető hátsó üléstámláknak, az 50 ezer forintos felárért kínált csomagrögzítő háló pedig a tetőig pakolva gyakran közlekedők számára hasznos dolog. Az utolsó piros pont a teljes értékű pótkeréknek jár, ami szép gesztus a franciáktól. Különben a barátnőmmel biciklizni is voltunk az autóval, és két trekking kerékpár a hátsó üléstámlák előrebillentésével egyben befért a raktérbe – egy plédet persze ildomos leteríteni.
(A következő oldalon cikkünk folytatódik.)





