Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mit mondhatnék egy olyan autóról, aminek három legnagyobb problémája, hogy kevés helyre tudjuk elrejteni benne kacatjainkat, hogy különösen nagy a fordulóköre, ami megnehezíti a városi manőverezést, és hogy pontatlanok, kis túlzással használhatatlanok feláras parkoló radarjai?

Ha kombi, ha nem, az 508-as egy remek autóMielőtt elfelejtem, akad egy ráadás is, akár a magyar igazságban: idegesítően tükröződik a szintén feláras  „Head-up display” kijelző kerete a szélvédőn. Szó mi szó, nem érdemes hosszasan ragozni: akár szedán, akár kombi, akár benzines, akár dízel, az új 508-as Peugeot telitalálat, és a megállapítás alól talán csak az idegesítő, bólogató robotizált váltóval szerelt változatok képeznek kivételt. Mi legutóbb a családosok álomváltozatát, az SW névre keresztelt kombit teszteltük a takarékos kétliteres, 140 lóerős dízelmotorral.

Az SW-vel teljesedett ki az 508 hátsó helykínálataA nagyra nőtt, véleményem szerint pofásra, sőt, kimondottan szépre sikeredett 508 SW kívülről gyakorlatilag ugyanakkora, mint az elegáns szedán, csakhogy a puttony, illetve a hosszabb tetővonal mind a hátsó fejtérnek, mind a csomagtartó méretének és használhatóságának jót tett. A második sorban a lábtér már a négyajtós esetében is a kategória legjobbjai közé tartozik, az SW-vel pedig kiteljesedik az 508 helykínálata, amely láttán még akár egy 5-ös BMW is elszégyellheti magát. Mindenesetre, négy ember szinte magasságtól függetlenül királyi kényelemben pihenhet a franciák utazójával, amely minden idők talán legjobban sikeredett Peugeot kombija.

Az óriási panorámatető nagy találmány - galériaAz még hagyján, hogy a hátra szoruló utasok vígan pöffeszkedhetnek, de komfortérzetüket az ebben a kategóriában már mindenképp illendő hátsó légbeömlők is javítják. Az itt eltöltött idő minőségét még tovább növeli a közel 2 négyzetméteres és egyébként nem nyitható üvegtető, ami olyan jó hangulatot varázsol, hogy a típus esetében nem az utasülés elfoglalásáért folyhat a harc anyu és a gyerekek között, hanem valamelyik hátsó fotel megkaparintásáért. A nagy üvegfelületen keresztül persze tűző napsütésben jócskán fel tud melegedni az utastér, ám a klíma ügyesen megbirkózik a feladattal, ha pedig nem akarunk annyi felesleges energiát elhasználni, egy elektromos rolóval teljesen beárnyékolhatjuk.

Finom anyagok és szép formák az utastérbenSzerencsére nem csak a hátul ülőket, hanem az elöl helyet foglalókat is kényezteti az oroszlán: az első, tologatható kartámaszt és könyöktámaszokat a hátsókhoz hasonlóan ügyesen pozícionálták a belsőépítészek. Az ülések ülőlapjai hiába nem túl hosszúak, jó formázásuknak illetve tökéletes hát- és fejtámlájuknak köszönhetően kényelmes elhelyezkedést biztosítanak. A komfortra való törekvés, a ritka jó minőségű műanyagok kikeresése, valamint az elegáns formák rajzolgatása közben azonban a tervezők megfeledkeztek valamiről: a felhasználóknak a mai világban rengeteg apró kacatjuk van, amiket szívesen elpakolnának kedvencük bendőjében.

A legnagyobb probléma: alig akad tárolórekeszNos, az 508-asban inkább csak szétszórni tudjuk cuccainkat, ugyanis értékelhető tárolóhely nem sok akad. A kesztyűtartó ugyan elegendően tágas, ám ezen kívül csak két, alul jórészt „lyukas” pohártartóra, egy váltó előtti és egy picit feljebb lévő apró rekeszre, az ülésfűtések előtti pici tárolóra (amely a navigációs rendszer megrendelése esetén szintén ’ugrik’) és a könyöktámasz alatti, szintén szűk üregre támaszkodhatunk. Utóbbiban egy pénztárca elfér valahogy, ám ő a csatlakoztatott pendrive miatt folyton hadilábon áll majd. Legalább örülhetünk, hogy az USB-csatlakozó és a szép hangú hifi szériában jár, melyhez már csak a 70 ezer forintba kerülő és ügyes, telefonkönyvet is áttölteni képes bluetooth-os kihangosítót ildomos megrendelni.

A HUD nem éri meg felárát; többet árt, mint használA további 145 ezer forintért kínált vetített kijelző megrendelését már érdemes alaposabban megfontolni, hiszen bizonyos körülmények között több bosszúságot okoz, mint amennyi hasznot hoz. A kis plexi kerete tükröződik a szélvédőn, ami bizony komolyan zavarja a kilátást, így erőteljesen megkérdőjelezhető a berendezés biztonsági haszna. Ettől eltekintve a csodás rajzolatú műszercsoport leolvashatóságával az ég világon semmi probléma sincs. A másik felesleges extra a szerencsére nem drága (50 ezer forintos) első parkolóradar, hiszen annyira lassan reagál, hogy szinte kétállású kapcsolóként működik, és inkább csak zavar, mint segít: szeret elkalkulálni, így ha lassan közeledünk valamihez, nem csinál semmit, majd hirtelen folyamatos sípolásba kezd, ezzel megijesztve a sofőrt.

A hátsó szenzorok szerencsére éberebbek, és az autó zárására becsukódó, nyitására pedig kinyíló külső tükrökkel együtt A remek bi-xenon fényszórókért már érdemes fizetniérdemes őket is megrendelni 100 ezer forintért, annál is inkább, mert nem könnyű pontosan kiismerni a több mint 4,8 méter hosszú kombi sok mindent kitakaró farát. A 270 ezres, szuper tompítottal és átlagos reflektorral büszkélkedő bi-xenon kanyarfényszórókat se hagyják ki, melyekhez LED-es nappali menetfények is járnak. Azt hiszem, ezekkel talán ki is merítettem a megrendelésre feltétlenül érdemes extrák sorát. Minden más, a kategóriától elvárható fontos biztonsági illetve kényelmi tétel szériában jár a második "Active" nevű felszereltségi szinthez (a kétliteres dízelek és a turbós 1,6-os benzines nem érhető el az alap, Access csomagban).

Mielőtt még kifelejteném, jöjjön a csomagtartóról néhány szó: már alaphelyzetben is 520 liternyi cókmókot képes elrejteni magában a méretes űr, ráadásul a pakolhatóság teljesen rendben van az alacsony padlószintnek és a sík oldaA csomagtartóba nem nagyon lehet belekötni...lfalaknak/padlónak köszönhetően. Az apróbb tárgyak zörgésmentes elhelyezését ez oldalfal rekeszei illetve gumiszalagjai könnyítik meg, szériában akad egy síalagút is, a roló pedig egyetlen rálegyintéssel felcsévélődik. Ezen felül további plusz pontok járnak a csomagtérből, egy-egy karral ledönthető hátsó üléstámláknak, az 50 ezer forintos felárért kínált csomagrögzítő háló pedig a tetőig pakolva gyakran közlekedők számára hasznos dolog. Az utolsó piros pont a teljes értékű pótkeréknek jár, ami szép gesztus a franciáktól. Különben a barátnőmmel biciklizni is voltunk az autóval, és két trekking kerékpár a hátsó üléstámlák előrebillentésével egyben befért a raktérbe – egy plédet persze ildomos leteríteni.

(A következő oldalon cikkünk folytatódik.)