- Részletek
- Írta: Biczó László
Ötajtós, négyszemélyes autó egyenesen a szalonból; elektromos hajtása ellenére is kedvező áron. Van ilyen? Van, a Daciánál. Hol rejtőzik a titok? Mert a 2021-es viszonyok között legalább egy csavarnak kell lennie a történetben. A Spring esetében a legkézenfekvőbb széljegyzet a 2,5 milliós állami támogatás: a szubvenció nélkül bő 6,5 milliós indulóár egy miniért egyértelműen sok, egy elektromos miniért viszont már egyáltalán nem az. Mivel a Dacia esetében szinte minden az alacsony költségekről szól, mi is e tény figyelembevételével értékeljük a magyar piac jelenleg legolcsóbb villanyautóját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az Euro NCAP szervezet fáradhatatlanul töri halomba az új autókat, tesztelési módszereit pedig folyamatosan fejleszti, hogy hozzáigazítsa elvárásait a legfrissebb technológiai és biztonsági megoldásokhoz – és nem csak a vezetéstámogató asszisztensek terén várnak többet, hanem maguk a töréstesztek is egyre szigorúbbak. Így eshetett meg, hogy az egykoron egészen jól teljesítő Renault Zoe legújabb verziója egészen pontosan zéró csillaggal kullogott haza, de az új, elektromos Dacia Spring is mindössze egy csillagot kapott – persze voltak olyanok is, akik jól szerepeltek a legutóbbi próbákon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem, nem és nem… Egyszerűen nem megy! Nem tudok elvonatkoztatni, és nem is akarok – ezúttal nem! A Land Cruiser egyszerűen megérdemli, hogy kiöntsem a kedvéért a szívemet, hiszen egy élő legendáról van szó, egy olyan autóról, ami számtalan szempontból bizonyított már az elmúlt 70 évben. Bizony, idén lett 70 éves a típus, és bár igazán csak 1960 után robbant be, azóta valódi ikonná vált, és számtalan formában született már újjá, egy dolgot mindig megőrizve: messze földön híres megbízhatóságát és kiemelkedő terepképességeit. Ez pedig igaz a legújabb verzióra is, amely nemrég járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ha Suzuki, akkor Vitara – a hazánkban oly népszerű kis crossover hamarosan modellciklusa végéhez ér, ám a japánok lendülete ettől függetlenül továbbra is kitart. A gyártó legnépszerűbb modellje már messze nem a Swift, a klasszikus kisautók kihalásával párhuzamosan az emelt, divatos Vitara vitte tovább a stafétát. A nemsokára leköszönő hobbiterepes ezúttal csúcsfelszereltséggel vendégeskedett nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Íme, egy típus, amely hibrid varázslat nélkül fordul rá a 2022-es modellévre. Azzal azért nem vádolhatjuk a Porschét, hogy burokban tartaná a nyolcadik éve piacon lévő Macant: a 2018-as frissítésnél megszabadították a dízel erőforrástól, a nyáron bejelentett ráncfelvarrás pedig érintőgombokat és fejlettebb fedélzeti rendszert hozott. Az érdemi előrelépést jelentő motorok mellett, amelyekkel Csizsek Ádám egy külföldi eseményen szerzett már némi tapasztalatot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Azt hiszem kár is lenne tagadnom, hogy nagy rajongója vagyok a Genesis újabb modelljeinek, legalábbis ami a formai megoldásaikat illeti. Az európai bemutatkozásuk már a küszöbön van – bár a chiphiány és egyéb hátráltató tényezők miatt az eredeti terv már biztosan tolódik –, így nagyon remélem, hogy hamarosan ki is próbálhatom majd a Hyundai prémiummárkájának autóit, de addig csak a szememet tudom legeltetni rajtuk. A most leleplezett G90 – amely az Audi A8, a Mercedes-Benz S-osztály és a 7-es BMW ellenfeleként lép majd színre – pedig kiváló alkalmat biztosít a szépérzékem táplálására.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Habár alapvetően a személyautózás áll az Autó Pult fókuszában, olykor-olykor bizony mégis alkalmunk nyílik arra, hogy a személyautók világából kilépve a kereskedelmi kategória tagjait is alapos mustra alá vethessük. Ezúttal a Renault költséghatékony, azaz profitorientált újdonságát foghattuk vallatóra, lemezei alatt a jól ismert 1,5 literes dízelmotorral szerelve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volvo XC40 nem érdemtelenül lett az Év Autója 2018-ban, hiszen mi magunk is kifejezetten szeretjük a svédek legkisebb SUV modelljét. A kérdés már csak az, hogy vajon elektromos hajtáslánccal is tudja hozni ugyanazt a teljesítményt a kis Volvo, mint amit belső égésű motorral? Papíron nyilván lenyűgöző képességekkel van megáldva az XC40 Recharge, de kipróbáltuk, hogy a valóságban is képes-e meggyőzni minket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nagyon ritkán vált ki akkora érdeklődést tesztautó a környezetemből, mint a SsangYong Grand Musso, a kezdeti kíváncsiságot pedig legtöbbször pozitív jelzők követték. A pickup ezúttal kifejezőbb arccal újult meg, az új ábrázat pedig megadja azt a tekintélyt a modellnek, amely egyébként a puszta méretei okán is dukálna. Meg persze alapból is. Sokan nem is gondolnák, de a SsangYong Grand Musso a kategória egyik legjobb modellje. Főleg, ha továbbra is ilyen jól ellenáll az áremelkedésnek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Mára eljutottunk oda, hogy a sportos, látványos kupé formák immáron nem csupán a kétajtósok sajátjai, a gyártók nem ritkán húzzák el lazábban a tetővonalat a terepjárók vagy épp négyajtós modellek esetében. A BMW-nél ez utóbbi vonulat a Gran Coupe széria formájában teljesedik ki – szerkesztőségünk garázsában a megosztó frontot magán viselő 4-es sorozat friss, négyajtós kupé változata vendégeskedett.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult
A Suzuki palettája idén két modellel, jelentős fejlődést elkönyvelve teljesedett ki: a lágy hibrid modellekkel kitömött kínálat az Acrossnak köszönhetően elektromos hálózatról tölthető hibrid modellel bővült, a Swace személyében pedig immáron teljes értékű Suzuki hibrid modell is elérhető – ezúttal utóbbi vendégeskedett szerkesztőségünk garázsában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Eddig az autórajongók szempontjából a legsötétebb jóslatok jöttek be: a hagyományos céleszközök kihalnak. Oda a családi egyterű, pusztul a hosszú távon hatékony dízel. Egyre több sportautó marad távol Európától, V8 helyett pedig felvillanyozott négy henger érkezik. Mindennek tetejébe pedig a hagyományos szedánok műfaja is szép lassan haldokol. De halvány reménysugárt adhat akár a megújult Mercedes-Benz CLS is, amely kategóriák határán lavírozva kínál páratlanul jól eltalált harmóniát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ezúttal nem ejtünk könnyeket, nem sírunk a motorháztetőn és nem temetjük az élményautózást. Hogy miért nem? Egyrészt felesleges is volna állandóan párás tekintettel várni a számunkra élvezetes autós világ elmúlását, másfelől bízom a Mazdában (is). Hiszen még sosem adtak okot a japánok arra a bizalomvesztésre, s reménykedhetünk, hogy megtartva jó szokásukat, amíg a Mazda márka létezik, addig lesz MX-5 is valamilyen formában. Mert MX-5 nélkül bizony a Mazda sem lenne az igazi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult
Ízlelgessük az Across típusnevet: sok szempontól fontos modell az újdonság a Suzukinál, amely korábban nem látott technológiát hozott el a japánok palettájára, akár a hajtásláncot, akár a szolgáltatásokat tekintjük. Ő volna a valaha gyártott legdrágább és legerősebb Suzuki egyben, mi több, az első olyan autó a márkánál, amire zöld rendszámot biggyeszthetnek – tesztre fogtuk az elektromos hálózatról tölthető Suzuki Across-t.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Több kategóriát is a prémium gyártók teremtettek meg, vagy éppen hoztak ismét divatba. A drága úttörőket gyakran követik a megfizethetőbb márkák. A megduplázott ajtószámú (azaz négyajtós) kupék és a shooting brake-ké gyúrt kombik után a lejtős tetőívű SUV-k között is megfigyelhető a trend. A műfajteremtőnek tekinthető BMW X6-os és kisebb testvére, az X4 után a ’kommersz’ gyártók is bemerészkedtek a műveleti területre. A Renault a szintén alternatív vonalon mozgó Vel Satis és Avantime (csupa ’nagysikerű’ autó) után más módszert választott a modellpaletta felturbózására; és a felsőbb kategóriából adaptált koncepciót megvalósító Arkanát egyenesen Dél-Koreából hozza el Európába.
Add a comment