Az autóipar egyik jellemző trendje, hogy a legdrágább típusokban megjelenő funkciók és egyéb felszereltségek fokozatosan leszivárognak az alacsonyabb kategóriákba. Így volt ez évtizedekkel ezelőtt a légkondicionálókkal, napjainkban pedig hasonló folyamatnak vagyunk szemtanúi a különböző biztonsági megoldások terén. A leegyszerűsített, ezzel is olcsóbbá váló kivitelezésnek azonban hátulütői is vannak. Számos alkalommal morgolódunk az egyes funkciók kiforratlansága miatt. Egy túlbuzgó ütközésmegelőző rendszer, vagy egy kiszámíthatatlan távolságtartó könnyen kiöli a lelkesedést a vezetőből. Ezúttal azonban könnyedebb témáról lesz szó.

Add a comment

Az autózás és a motorsport már a kezdetek óta elválaszthatatlan egyveleget alkot, annál pedig nincs is nagyobb büszkeség, mint amikor közelről szemlélhetjük vagy épp részesei lehetünk a sikernek. A rallycross, mint ágazat mind hazánkban, mind nemzetközi szinten egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ezért megragadtuk a kínálkozó alkalmat, hogy a frissen avatott 2020-as abszolút magyar bajnokkal, Lukács Kornéllal, vagy ahogy sokan ismerik, Csucsuval egy kávé mellett beszélgessünk az idei csúcsteljesítményéről.

Add a comment

A hétvégén feldübörögnek a motorok az Ardennekben és ismét elrajtol a legendás Spa24, azaz a világ egyik leghíresebb huszonnégy órás GT futama. Ennek apropóján folytatjuk cikkbemutató sorozatunkat és a Südschleife, a Nordschleife, valamint Le Mans után ismét egy legendás versenypályát mutatunk be a Kedves Olvasóknak.

Add a comment

Nyugodt szívvel, büszkén ki merem jelenteni, hogy az Autó Pultnál mi mindig az objektivitásra törekszünk: nem politizálunk és soha nem szidjuk feleslegesen a rendszert azért, hogy ezzel plusz megjelenést vagy olvasottságot generáljunk. Azonban, ha valami objektíven nézve igazságtalan, azt kötelességünknek tekintjük megírni. Ezúttal egy olyan – természetesen autókkal kapcsolatos – adót elemzünk ki, amit már hosszú évek óta alkalmaznak jelen formájában, és sajnos úgy tűnik, hogy eddig még senki nem gondolkodott el azon a törvényhozói oldalról, hogy (minimum etikailag) hibás a rendszer. Bízom benne, hogy írásom eljut az illetékesekhez, hátha lesz jó irányú változás.

Add a comment

Noha a Rolls-Royce mindig is a végtelen luxus, elegancia és kifinomult stílus szobra volt, mára már minden magára való prémium márka hihetetlen mennyiségű komfort, luxus és technikai csemegéből álló repertoárt tudhat magáénak. A patinás brit márka termékei azonban továbbra is kiemelkednek a tömegből, s nem csupán az általuk kínált, szofisztikált luxussal, hanem a műszaki szempontból is izgalmas megoldásokkal. Az új Ghost például nem csak okos kütyükkel, de a műszaki tökéletesség jegyében megkomponált első futóművével is kiemelkedik.

Add a comment

Méltó volt a nevéhez a nürburgringi versenypálya hírhedt északi köre a hétvégén rendezett 24 órás versenyen, ahol összesen 97 versenyautó állt rajthoz a GT3, GT4 és TCR kategóriákban. Nem túlzás azt állítani, hogy a Nürburgring-Nordschleife talán a legnehezebb versenypálya a világon. A közel 23 kilométeres pálya nagyon szűk, nincsenek megfelelő bukóterek, az aszfalt minősége versenyautós mércével botrányos, dimbes-dombos és 160 kanyart kell bevenni egy kör alatt.

Add a comment

Az emberek többsége azért vágyik világ körüli utazásra, hogy elmeneküljön a szürke hétköznapok, a mindennapi problémák elől. Winkler Gábor épp ellenkezőleg: azért szeretett volna utazni, hogy minél több időt tölthessen családjával. Vettek tehát egy Peugeot Boxert – de a többit mondja el ő…

Add a comment

A márkanevek eredetét boncolgató cikksorozatunk második (egyben befejező) részében sem térünk le az előző alkalommal megkezdett útról: az alapítók nevét viselő márkaneveket kihagyjuk, és csak a kisebb-nagyobb érdekességet rejtő megnevezésekkel foglalkozunk. Néha nem is olyan egyszerű a szálak felgöngyölítése, mint azt ábécérendbe szedett listánk mai első szereplője is mutatja.

Add a comment

Számos autómárka az alapítója (vezeték)nevét viseli. André-Gustave Citroën vagy Jean-Pierre Peugeot nevéről rögtön tudjuk, hogy melyik autógyár névadói voltak. Különböző időszakban éltek, ezért nem ismerhették egymást, mára mégis a PSA (Peugeot Société Anonyme) csoport autói viselik nevüket. De ne ragadjunk le a francia vonalnál: a Buick, a Ford vagy a Suzuki esetében is találunk egyező vezetéknevű személyt a gyár korai történelméből. Kétrészes cikksorozatunkban a nem kézenfekvő eseteket boncolgatjuk. Azon márkákat tekintjük át, ahol a hagyományos módszertől eltérően választottak nevet az autókhoz. Érdekes történetekkel fogunk találkozni.

Add a comment

Az International GT Open bajnokság első fordulóját tartották 2020. augusztus 7-9. között a Hungaroringen, a koronavírus járvány miatt sajnos nézők nélkül, zárt kapuk mellett. Normál esetben többezer látogató van a helyszínen ezen a versenyhétvégén, most pedig egy sem lehetett jelen. A versenyt szervező spanyol GT Sportnak és a magyar szervező Főnix Motorsportnak köszönhetően – a kevés akkreditált autós médium között – az Autó Pult is ott volt az amúgy igen jól sikerült versenyhétvégén és helyszíni beszámolóval, fotógalériával próbálja most kárpótolni a kényszerből távol maradókat.

Add a comment

Ma már szinte alapfelszereltség, korábban a luxus indikátora – nem mást, mint a légkondicionálót jellemezhetjük így, ami nemrégiben még kérhető extraként, ma pedig kötelező elemként szerepel az autók felszereltségi listáján. No de hogyan is jutottunk el idáig, mik voltak az első lépések és mennyit változott a legkeresettebb kényelmi berendezés az évtizedek alatt? A nyári forróságtól megihletve a klíma történetét mutatjuk be.

Add a comment

Gordon Murray, a McLaren F1 alkotója új szuperautót épített. A nevével fémjelzett T.50-es modell pedig iszonyat menő lett. Miközben az egy autóra jutó legek száma a plafont súrolja, az egész koncepció aprólékos kidolgozottsága csak úgy sugározza az átgondoltságot, és ami a legfontosabb: olyan dolgokat kínál, amit máshol nem lehet megkapni.

Add a comment

Augusztus második hétvégéjén hazánkban veszi kezdetét az egyik legrangosabb európai GT bajnokság, az International GT Open versenysorozata. A koronavírus járvány miatt a Forma 1-es versenyhétvégéhez hasonlóan sajnos ez is zárt kapuk mögött kerül megrendezésre, de az Autó Pult helyszíni tudósítással és fényképgalériával igyekszik valamelyest kárpótolni a rendkívüli helyzet miatt távol maradó rajongókat.

Add a comment

Egekbe repült árak, igénytelen műszaki megoldások, túlkomplikált motorok, szűkülő választék és bonyolult kezelhetőség – nincs könnyű dolga annak, aki a hagyományos ismérvek alapján, a klasszikus értékrendet maga előtt tartva szeretne jó üzletet kötni az új autók piacán. Pedig ezt a helyzetet nem csak a politikai döntéshozók és autógyárak, hanem mi magunk okoztuk. Mondjuk is, hogy miért.

Add a comment

Az első mindig különleges, legyen szó az első szerelemről, az első lakásról, gyermeki fejjel az első focilabdáról vagy épp az első autóról. Különleges, még akkor is, ha mások számára nem bír semmiféle plusz jelentőséggel. Elsőként alakul ki személyes kötelék, az újdonság miatti érzelmek felülírnak mindent. Természetesen számomra is mindenféle tárgyból vagy személyes kapcsolatból az első igazán fontos – hasábjainkon ezúttal egy igazi legenda, egy szürke eminenciás mutatkozik be a múltból, pontosabban az én múltamból.

Add a comment