Állapotot veszünk, nem kilométert – a fenti tanács bizonyos szinten alapigazság, de mi következetesen kitartunk az árnyalt gondolkodásmód mellett. Véleményünk szerint a kilométeróra állása igenis fontos paraméter egy jármű értékének megállapításakor – még ha a végső vételár végül számos egyéb tulajdonság figyelembevételével is dől el.

Add a comment

Akármennyire is igyekszünk, mi magunk is sokszor esünk a gumiabroncs-sznobizmus csapdájába – gyakran nem alaptalanul, tegyük hozzá. Az előítéletek hasznosak és egyszerűbbé teszik a minket körülvevő egészen komplex világot, de fontos figyelmeztetni magunkat, hogy legyünk nyitottak az új dolgokra is. Ezt bizonyítja a Nankang esete is, amely tulajdonképpen kínai abroncsgyártó, de valójában nem kínai abroncsgyártó.

Add a comment

Két év szünet után visszatér a franciák kompakt modellje: a Citroën C4 harmadik modern kori generációja (ne feledjük, 1928-1934 között szerepelt már C4 nevű típus a gyártó kínálatában) a benzines és gázolajos motorok mellett teljesen elektromos hajtással is elérhető lesz, kialakításában pedig az aktuális trendeknek megfelelően több kategória határán táncol.

Add a comment

A koronavírus és a szabályozási környezet szigorodásának árnyékában zajlik az autóipari erőviszonyok átrendeződése. Sokan féltik az európai (pontosabban az európai piacra hangsúlyosan tekintő) gyártókat, mondván a helyi intézkedések más kontinensről származó óriásokat hoznak helyzetbe a globális piacon; mások pedig azokat a cégeket féltik, akik az összes tojásukat egy kosárba helyezve szavaznak egy konkrét alternatív hajtási megoldásra. Vannak persze óvatosabb duhajok a szereplők között, akik egyaránt nyitottak az elektromos-, a hidrogén-, gáz-, vagy épp az alternatív üzemanyaggal hajtott belsőégésű motorok felé is. És persze arra is van esély, hogy egy (esetleg még nem is létező) távolról érkező szereplő orkánja söpör el mindenkit.

Add a comment

Nem telhet el február Super Bowl döntő nélkül, Super Bowl finálé pedig nincs autós reklámok nélkül: az NFL végjátéka az amerikai futball csúcsa és egyben legfontosabb eseménye, amely az elmúlt években nem pusztán hazájában, de világszerte óriási nézőtáborral rendelkezik. A 2021-es Super Bowl-t nagyságrendileg 25 ezer rajongó követte végig élőben a stadionban és többszáz millió néző a tévékészülékek mögött.

Add a comment

Számos szintje van az autótartásnak. Az alapszintű 'törődés' kimerül az indítókulcs reggelenkénti elfordításában, illetve a jármű esti bezárásában – persze a tankolás nyűgje alól szinte senki sem bújhat ki. A következő szint már valóban nevezhető törődésnek. Akit cseppet is érdekel a technika, legalább néhány alap dolgot megtesz autója egészsége érdekében. Az arany középút mellett persze akad példa a másik végletre is: mindannyian hallottunk szőnyegpadlós, fűtött garázsban felbakolva tartott, szinte sosem használt négykerekű ereklyékről, vagy a szabadidejének jelentős részében gépkocsijának csinosításával foglalkozó rajongókról.

Add a comment

Nem kell ahhoz szakértőnek lenni, hogy megmosolyogjuk a abroncsok jelenleg használt tájékoztató címkéjét: a megadott három adat a legkevésbé sem fejezi ki az az adott gumi milyenségét. Ez végre megváltozik. De vajon tényleg jobb lesz a helyzetünk tőle?

Add a comment

A Porsche nem csupán a teljesítmény- és élményhajhászása miatt szimpatikus márka, hanem kendőzetlen őszintesége okán is. A versenypályás rendezvényeiken szinte korlátok nélkül, már-már indokolatlanul sokat nyúzhatjuk modelljeiket, hogy szemléltessék tartósságukat és ahogyan a helyzet mutatja, elektromos autók tekintetében sem köntörfalaznak.

Add a comment

A belga Peugeot-importőr marketing vezetőjének furcsa látomása támadt a kilencvenes évek közepén. Az elképzelést tett, azt pedig hírnév követte, mi pedig most eláruljuk, hogyan lett egy kényelemre optimalizált nyolcszemélyes kisbuszból 24 órás futamra kvalifikált versenyautó. Íme, a világ legtágasabb túra-versenyautójának története.

Add a comment

Az Egyesült Államokban vagyunk, a Sziklás hegységben, Colorado Springstől észak-nyugatra a Cascade nevű – hazai viszonylatban mérve kisközség méretű – településen. A környék festőien szép, szinte már várja az ember, hogy bármelyik pillanatban meglátja a lóháton vágtázó Gojko Miticet alias Winnetout, amint az Ezüst-tó kincsét keresi. Semmi izgalom, a pihenni vágyó ember jókat túrázhat a hegyekben a csöndben és a jó levegőn. Nehéz elképzelni, hogy van olyan nap az évben, amikor csönd egyáltalán nincs és a Pikes csúcsra vezető út 2012-es leaszfaltozásáig még jó levegő sem feltétlen volt a porfelhő miatt. Ugyanis ezen a helyen rendezik közel száz esztendeje a világ leghíresebb hegyiversenyét, az angolul Pikes Peak International Hill Climb-nak nevezett, magyarul talán leginkább Pikes peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutónak fordítható megmérettetést.

Add a comment

Az idei évben befejeződtek a nagyobb versenysorozatok és kihirdették a bajnokokat. A legnagyobb bajnokságokat sok kritika érte, hogy unalmasak, sablonosak és kirekesztők. Azt halljuk, hogy a szebbik nem sokkal nehezebben tud érvényesülni és előre jutni az autósport elitjében. Emiatt hozták létre például tavaly a kifejezetten női versenyzőknek szánt – Formula-3 szabályrendszerű – W Series-t is.

Add a comment

Erős élekkel határolt vonások kívül-belül – a Kia kétségtelenül merész álláspontra helyezkedett és igazán karakteres vonásokkal ruházta fel a Sorento új generációját. A típus pedig immár hazánkba is megérkezett és egészen jó árakkal csábít a szép új jövő irányába.

Add a comment

A Hyundai Tucson immár a negyedik generációjához érkezett, méghozzá nem is akárhogyan. Az újdonság szívhez szóló formákat kapott, de a belbecsről sem feledkeztek meg. Sőt, ennyiféle hajtáslánccal még sosem volt kapható a típus. Ezúttal már a hazai premierről számolhatunk be, így az árakra is fény derült.

Add a comment

Mihez kezdjen a hosszú téli estékkel a kispénzű autórajongó, ha csak egy húszezres lapul a farzsebében? Első hallásra nem magas az összeg, mégis van remény akár vadiúj jármű vásárlására is.

Add a comment

Ha durva felütéssel szeretném indítani aktuális merengésünket, a következő kérdéspárt tenném fel: mennyit spórolnak az autógyártók a fedélzeti rendszerek ’gombtalanításával’? Illetve: mekkora indokolatlan kényelmetlenséget és balesetveszélyt jelent napjaink trendje ránk, autósokra nézve? Mielőtt túlzottan is sarkosnak tűnne a véleményünk, megkíséreljük kontextusba helyezni meglátásainkat.

Add a comment