- Részletek
- Írta: Autó Pult
Az autók téli felkészítése visszatérő, örökzöld téma, amit hajlamosak vagyunk elbagatellizálni. Pedig sokkal többről van szó, mint csúszós utakról: a megnövekedett igénybevétel és az ezzel növekvő kockázat a legnagyobb ellenségünk. Nem csak a körülmények, de a többi közlekedő esetleges félkészületlensége és saját autónk fokozott terhelődése is veszélyeket rejt magában, amire nem árt időben felkészülni. Baj esetére is ajánlunk jó biztosítást, és persze megmutatjuk, hogy mi mindent tudunk megtenni azért, hogy ne kerüljünk szorult helyzetbe.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szöveg és fotók: Varga Balázs
A pandémiás helyzet fokozatos javulása lehetővé tette, hogy a nyár közeledtével külföldi nyaralóhelyek is felkerülhessenek a virtuális úti cél listánkra. A korlátozások azonban nem tűntek el teljesen, ezért a tervezés közepette igyekeztünk a gyengébb ellenállás felé mozdulni, így konkretizálódott a végső célpont: Montenegró. A Dél-Dunántúlnál nem nagyobb adriai kis ország tárt karokkal várt mindenkit és mivel két évvel ezelőtti látogatásunkkor nem sikerült minden nevezetességét megnézni, úgy gondoltuk ezt pótoljuk idén. Ez még önmagában nem feltétlen szolgálna alapul egy cikk megírására egy autós portálon, viszont autós szemmel is érdekes dolgokat tapasztaltunk az egy hét alatt, így már valamelyest árnyaltabb a dolog.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Hajlamosak vagyunk különböző kecsegtető számokkal dobálózni autóink teljesítményét illetően, főként akkor, ha történt teljesítményt (legalábbis reményeink szerint) növelő beavatkozás az autónkban, azonban már számtalan esetben bebizonyosodott, hogy az elmélet és a valóság eltér. Annyi bizonyos, hogy a valóság az, amit lemértünk egy pontos padon – ugyanis egy pontatlanul mérő pad hasonlóan megtévesztő, mint a levegőbe bemondott értékek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Nyakunkon a tavasz, a jó idő és lassan, de biztosan lazítást tapasztalhatunk a koronavírus miatti korlátozásokon is, így végre nincs akadálya annak, hogy előkerüljenek a motorok és a különböző élményautók, és nyakunkba vegyünk egy-egy élvezetes útszakaszt. Az idei és tavalyi „Maradj otthon” jelszó miatt több külföldi utunk elmaradt, közöttük olyanok is, amelyek autós szemmel is igen élvezetesek lehettek volna. Amíg a szomszédos országok élményútjai, mint a Grossglockner vagy a Transalpina a szokottnál távolabb vannak, addig meg kell elégednünk kis hazánk útjaival. Nézzük a legjobbakat!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ennyire ellentmondásos újdonságot régen köszönhettünk már. A Dacia első elektromos modellje, a Spring, jóformán még csak el sem készült, máris széles rajongótábora van, de legalább ennyien meg is mosolyogják költséghatékony megoldásai, ám ennek tükrében magas árcédulája okán. A hazai bemutató kapcsán megpróbáltuk eldönteni, kinek van igaza.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Rendszeres olvasóink bizonyára tudják már, az újdonsült látogatóinknak pedig most elmondjuk: az Autó Pult végletekig elkötelezett az objektivitás mellett. Ehhez az elvhez ragaszkodni nem mindig egyszerű feladat, így próbáljuk is elkerülni azokat a szituációkat, amelyek megkérdőjelezhetnék objektivitásunkat. A gumiabroncs-tesztek pedig egyértelműen ebbe a körbe tartoznak, hiszen bár lehet őket tesztelni, de egyértelmű sorrendet felállítani köztük bizonyosan lehetetlen, még ha az adott próbák és értékelési rendszer alapján ki is jön egy eredmény.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Egy sokhengeres motor által hajtott autó kívánatos portéka a rajongók szemében. Tudják ezt az autógyárak is, egészen a közelmúltig még a ’kommersz’ kategóriában is kínálták hat- és nyolchengeres kiviteleket. Sőt, a V6-os Insigniák, illetve W8-as Passatok mellett korábban láthattunk hathengeres kompaktokat is, vegyük például a Mazda 323 F 2.0i V/ GT-t, de említhetünk egy másik Volkswagent, a VR6-os Golfot is – vagy éppen kabrió testvérét, az Eost. Ők is ritkák, de komolyan fenyegeti a kihalás veszélye a V10-es és V12-es kompániát is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szerkesztőségünknél éppen most vendégeskedik a vadonatúj BMW M4: a zöld kupé minden eddiginél erősebb, nagyobb és egyben nehezebb is. Aktuális cikkünknek éppen ő a múzsája. Górcső alá vesszük, hogyan változott a leghíresebb sportmodellek súlya az évtizedek alatt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Vannak, akik évtizedeken át készülnek arra, hogy a legjobbak közé emelkedhessenek. A Peugeot-nak azonban 2013-ban mindössze négy hónap állt erre a rendelkezésére – pontosabban négy hónap, egy nagyszerű stáb, és a világ kétségkívül legkiválóbb raliversenyzője. A kitűzött cél azonban így is túl ambiciózusnak látszott.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Légy tekintettel másokra! Volt, hogy úgymond extrém helyszínen hallottam ezt a mondatot. Máig bennem élő emlék, amint az egyik haverom egy sátorban megrendezett Clawfinger koncerten inti visszafogottságra közös ismerősünket, mégpedig a nyitómondat kíséretében. Nevezett zenekar muzsikájáról csak annyit: a színpadról szétáradó energia mennyisége a frontember (álljon itt a neve is: Zak Nikolas Tell) testtömegindexével fordítottan arányos. Márpedig a 'Do What I Say' című számot is éneklő svéd úr BMI-je meglehetősen alacsony.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Brescia, 1931. április 12. délutánja. Nem kevesebb, mint 151 páros sorakozott fel az ötödik Millie Miglia rajtvonalára. Az ezer mérföldesnek emlegetett, egész pontosan 1635 kilométeres táv útvonala különösen technikásra sikeredett. A mezőnynek Bresciától Pármán és Bolognán át, az Appennineken keresztül, Firenze és Siena érintésével kellett elérni Rómát. A Bresciába visszavezető út Perugia és Macerata városán áthaladva, az Adriai-tengert Rimininél érintve, Bolognába visszatérve, végül Veronát is útba ejtve zárta be a kört.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Talán még emlékeznek rá, hogy miért nem feleltek meg a korai hibridek egy jól behatárolható csoport (az utánfutósok) részére. Nem sok Toyota Priust látni vonóhoroggal, és erre meg is van a magyarázat: esetében nem engedélyezett a vontatás, így a hibrid technológia úttörőire legfeljebb a kerékpárszállítók miatt került kampó. Az elektrifikáció következő lépcsőfoka a villanyautó – ha a konnektoros hibrideket nem tekintjük önálló evolúciós állapotnak. A fejlődés ellenére van egy szomorú hírünk az elektromos autó mögé utánfutót álmodó emberek számára: jelenleg azok az e-autók jelentik a kivételt, amelyek megbirkóznak a pótkocsikkal, vásárlás előtt érdemes alaposan körbe nézni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amit az elmúlt tíz évben megtettünk, az idén sem lesz másképp: az Autó Pult szerkesztősége megválasztja a 2020-as év autóit. Elnézést kérünk kedves Olvasóinktól, hogy idén 2-3 hónapnyi csúszással jelentkeztünk, de az életünket immár bő egy éve megkeserítő koronavírus a mi munkánkat sem könnyítette meg és a hosszú tesztszünet miatt csak mostanra tudtunk minden fontos autós újdonságot kipróbálni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A hazai, sajnos sok esetben gyengének mutatkozó vásárlóerőhöz inkább közeledő autók egyre több gyártó palettáján bukkantak fel az elmúlt években, a kínálat az „alsópolcos” termékek viszonylatában is a nagyobb és komolyabb márkák beszállásával lett még színesebb. Azonban az utóbbi 2 év nagyon kemény volt főleg itthon, százezreket, milliókat drágultak egyes típusok, így a legolcsóbb autók kategóriája is költségesebb lett. Nézzük, jelenleg mik a legolcsóbban kapható hazai négykerekűek! Több szempontból is meglepő lista lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az SUV kategória meglehetősen népszerűvé vált a 2010-es években, és a jelek szerint nem idén mennek ki a divatból az emelt magasságú autók – legfeljebb annyi változás történhet, hogy egyre több hasonló jármű kap lejtős hátsó részt, vagyis visszafordíthatatlanul beköszönt a kupé-crossoverek kora. A modern SUV-történelemben egyrészt az 1999 óta gyártott BMW X5 nevét illik megemlíteni, másrészt pedig a Nissan Qashqai-t, hiszen a japán modell volt a crossover műfaj első, nem-prémium szegmensbe tartozó, mégis kimagaslóan sikeres képviselője. De mik a korábbi bejegyzések?
Add a comment