Walter Röhrl március 7-én lett 72 éves, így a legutóbbi szerzeménye születésnapi ajándékként is felfogható: az eredetileg kizárólag négyhengeres motorokkal gyártott 356-os Porschéjébe hathengeres bokszer került - egyenesen a 911 Turbóból. Az immár "3000 RR" becenevű (a szám utalás a motor méretére, az RR pedig a Röhrl Roadster rövidítése) járműnek persze külön története van.

Add a comment

Minden bizonnyal sokan egyetértenek azzal, hogy a gyermekkorunk fantasztikus regényeiben, filmjeiben olvasottak, látottak szépen lassan mindennapjaink részéve váltak. Már meg sem lepődünk azon, hogy hétköznapjaink részét képezik az elektromos és (részben) önvezető autók, a mindentudó mobilok, valamint az 'okoskütyük' az évről évre gyorsabb internetnek köszönhetően pedig az emberek tartalomfogyasztási szokásai is megváltoztak. A tévéműsorokat lassan felváltják az online tartalmak és ezek a jelenségek természetesen az autózás világában is nyomot hagynak.

Add a comment

Az autókat díszítő szárnyak sokszor csupán esztétikai értékkel bírnak, de bizonyos teljesítményszint felett elengedhetetlenek az aerodinamikai tulajdonságot javító tulajdonságuk miatt. A pejoratív szóval vasalódeszkaként emlegetett karosszéria-elemek ritkán mutatnak jól utólagos kivitelezésben, ellenben akadnak olyan klasszikussá érett modellek, amelyek megjelenésén sokat dob egy-egy esztétikusra sikerült szárny. A múlt irányából napjaink felé időrendben haladva álljon itt egy áttekintés az autóipar legkarakteresebb légterelőiről. Lesz közöttük pusztán a méretével kitűnő példány éppúgy, mint a visszafogottsága mellett is karakteres változat.

Add a comment

A Mazda napra pontosan január 30-án ünnepelte 100 éves évfordulóját hirosimai központjában, de a japán vállalat nyilván nem ‘intézi’ el egy egynapos születésnapi bulival ezt a nem mindennapi eseményt: a Mazdánál minden bizonnyal az egész 2020-as év a centenáriumról fog szólni: több limitált modell érkezésére számíthatunk, illetve természetesen világszerte számos ünnepi esemény helyezi középpontba a Mazda 100 évét. A jubileumi sorozat első helyszíne a Genfi Autószalon lesz márciusban, amelynek keretében a vállalat az ígéretek szerint egyfelől tisztelettel adózik a múlt jeles történései felé, mindemellett pedig betekintést enged a jövőbe.

Add a comment

Január közepétől kimondottan kedvezően alakul az üzemanyagok ára és ezen a héten tovább folytatódik az árcsökkenés: a MOL mai bejelentésének értelmében most szerdától, tehát január ötödikétől a benzin kiskereskedelmi bruttó literára 3, míg a gázolajé 5 forinttal mérséklődik. Ez azt jelenti, hogy január 5-től a 95-ös (és immár ugye kötelezően E10-es) benzin magyarországi átlag ára literenként 382 forintra, a gázolajé pedig 395 forintra csökken.

Add a comment

Bizonyára pontosan tudják, hogy a szokásoknak megfelelően idén is január 31-én járnak le a tavalyi (2019-es) éves, illetve megyei úthasználati e-matricák, de elképzelhető, hogy az már nem mindenkiben tudatosult, hogy ez épp ma éjfélt jelent. Figyeljenek nagyon erre, mert sajnos évről évre rengetegen szaladnak bele az elfelejtett új évi matricavásárlások okán kiszabott komoly büntetésekbe.

Add a comment

A Ford tegnapi sajtótájékoztatója egy szokványos évindító sajtóeseménynek indult, amit számos forgalmazó tart minden év elején és amely általában nem túl izgalmas, hiszen az importőrök kielemzik az óév eredményeit, az idei terveket és megköszönik a sajtó munkáját. Ám ez az unalmasnak várt esemény végül igencsak elgondolkodtató, amolyan interaktív szakmai nappá változott: érdekes, és főként nagyon is aktuális autóipari témákat boncolgattunk a márka hazai vezetőivel, Szamosi Viktorral és Szabó Attilával – Szabó Attila a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója (és emellett a csehországi Ford ügyvezetője is), Szamosi Viktor pedig a korábbi ügyvezető, aki mostantól a Ford Európai Direkt piacok operatív igazgatójaként folytatja munkáját.

Add a comment

Visszanézve szinte csak néhány pillanatnak tűnik, de az Autó Pult idén már 10 éve létezik. Fennállásunk óta egyetlen dolog maradt változatlan az autóiparban: a folyamatos változás. Éppen ezért követve korábbi gyakorlatunkat, megújítjuk mérési eljárásunkat, különös tekintettel a normafelszereltségre. Az alábbiakban pedig betekintést adunk a munkánkba is, amely hazánkban továbbra is jóformán egyedülálló módon magában foglalja az autók tulajdonságainak számszerűsíthető mérését is.

Add a comment

Amit az előző kilenc esztendőben megtettünk, az magazinunk jubileumi évében sem lesz másképp: az Autó Pult szerkesztősége rövidesen megválasztja a 2019-es év autóit. Persze sokan sokféleképpen nekiláttak már ennek a feladatnak, de csapatunk a hagyományoknak megfelelően kissé másképp helyezi el a mércét: a középpontba a szokásos autóipari kategóriák helyett a fogyasztói igények kerülnek.

Add a comment

Innováció, fejlődés – a folyamatos változás fogyasztói társadalmunk egyik alapvető mozgató rugója, amely számos előrelépést és megannyi zsákutcát szül. Az elmúlt néhány évtizedben az autóiparban rengeteg kiváló ötlet született, amelyek villámgyorsan meg is jelentek a sorozatgyártásban. De akármilyen jól is hangzik egy-egy extra vagy elképzelés, az fabatkát sem ér, ha a kivitelezése nem üti meg azt a szintet, hogy működjön a dolog. Az alábbiakban éppen ezek közül szemezgetünk.

Add a comment

Napjainkban már mindenfelől röpködnek az állami hozzájárulások, legyen szó családalapításról, gyermekvállalásról vagy hétszemélyes négykerekűről, ám az első ilyen jellegű támogatás a 1,5 millió forintos volt, amelyet a zéró emissziós autó vásárlásakor érvényesíthetnek a vevők. Mindemellett ugyancsak lényeges pont volt a zöld rendszám bevezetése, amelynek különböző kedvezményei akár milliós tételben is csökkenthetik a birtoklás költségét. Így már megéri az elektromos autó? Van, aki számára igen. Megvizsgáltuk a hazai palettát, hogy milyen zöld rendszámos autót érdemes 10 millió alatt behúzni, támogatással vagy anélkül.

Add a comment

Évtizedekkel ezelőtt még ritkaságszámba ment, ma már szinte létezni sem tudunk nélküle – ez nem más, mint a turbófeltöltő, amely szép lassan teljesen elterjedt az autóiparban, s ma már olyan meghatározó, hogy alig néhány gyártó tud eltekinteni tőle. Természetesen már a turbó sem ugyanaz, mint 30 évvel ezelőtt, mi több, temérdek innováció kapcsolódik hozzá. Ezúttal az ikonikus alkatrész históriáját meséljük el.

Add a comment

Egy fecske nem csinál nyarat, tartja nagyon is bölcsen a mondás, ám erre rácáfolva az autóipar történelmében ennek számos ellenpéldáját láthattuk, s vélhetőleg a jövőben is lesz rá precedens, hogy egy-egy különösen sikeres típus kihúzza gyártóját a nehéz helyzetből vagy épp megalapozza annak sikerét. Ezúttal az autós történelem időtengelyén végigszaladva csemegézünk azokból a típusokból, amelyek megmentették a gyártót vagy legalábbis jelentősen javítottak a márka helyzetén.

Add a comment

Sokan úgy vélték, hogy a hideg idő az idén elmarad, de azért a tél nem enged olyan könnyen a globális felmelegedés trendjének és az időjárás egy nagyobb lehűlést követően megmutatta zordabb arcát is. Ezzel párhuzamosan az eddig pangó gumis műhelyek is megtelnek, jön a gumicsere kötelező macerája és érkeznek a kérdések. Milyen téli abroncsot vegyek? Mivel járok anyagilag is jól? És egyáltalán, kell-e nekem ez az egész macera. Mi már – sok egyéb gyártó mellett – egy szezonon keresztül nyüstöltük a Michelin megoldásait erre a kérdésre, így a válaszokkal sem maradunk adósak.

Add a comment

Ha azt mondom, sportautó, mindenkinek a száguldás, a sok-sok henger vidám harsonája vagy épp a határok feszegetése sejlik fel, azonban tény, hogy a világ autós felének történelmében bőségesen akadt olyan modell, amely nem a gyorsaságával, hanem legfeljebb hangulatával tudott csak érvényesülni. Ezúttal a történelem leglassabb autóiból csemegézünk.

Add a comment