- Részletek
- Írta: Vajda János
Rossz májjal lehetne akár lustaságnak is nevezni, mi viszont inkább visszaemlékezésnek hívjuk ma startoló és az Ünnepek végéig tartó cikksorozatunkat, amelyben kedvenc tesztautóinkat idézzük fel az elmúlt évből. A régi-új tesztek mellett persze még számos érdekes friss anyaggal is fogunk idén jelentkezni, tehát véletlenül sem kívánunk a munka helyett babérjainkon pihenni, de biztosak vagyunk abban, hogy sok Olvasónk nem találkozott számos érdekes tesztbeszámolóval, így kiemelnénk néhány tesztautót, ami véleményünk szerint megérdemli a felelevenítést.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amit az előző nyolc esztendőben is megtettünk, a most sem lesz másképp: az Autó Pult rövidesen megválasztja a 2018-as év autóit. Persze sokan sokféleképpen nekiláttak már ennek a feladatnak, de csapatunk a hagyományoknak megfelelően kissé máshogy helyezi el a mércét: a központba az autóipari kategóriák helyett a fogyasztói igények kerülnek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt 2018-ban minden eddiginél nagyobb kihívással néztek szembe a belsőégésű erőforrások. Nem csoda, hogy a klasszikus felépítésű egységek száma alaposan megfogyatkozott, miközben a benzines részecskeszűrő révén újabb bonyolult és érzékeny technológiát vagyunk kénytelenek számításba venni a modern turbómotorok esetében. Sokan azonban, valljuk be, bizonyos szempontból érthető módon, félnek a bonyolult változástól és továbbra is az egyszerűbb benzines szívómotorokhoz vonz a szívük. Most megnéztük, hogy melyek azok a modellek, amelyekben az új évben is találkozhatunk szívómotorral.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Wankel-motor mindig is egy igazi különlegesség lesz az autózás világában, hiszen nem csupán kialakításában és működésében, de az általa nyújtott vezetési élményben és bizony paramétereiben is különleges konstrukció. A Mazda által korábban előszeretettel alkalmazott erőforrás manapság lélegeztetőgépen van, épp ezért a működéséről készült különleges bemutatóval is próbáljuk életben tartani.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Két napja számoltunk be Olvasóinknak az új Bentley Budapest szalon megnyitásáról, amely hazánk első Bentley kiállítóterme. Galériánkban láthatták, hogy igazi autócsodák álltak a szalonban (a Bentley szalon előtt felsorakozó teljes modellpalettájáról nem is beszélve) egy ‘hosszított’ Mulsanne LWB és egy vadonatúj Continental GTC képében, azonban előző cikkünkben nem az autókra, hanem a szalonra igyekeztünk koncentrálni, hiszen ez volt a megnyitó lényege.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A hengerűrtartalmat semmi sem helyettesítheti – szól az örökbecsű mondás, amelynek bizonyos tekintetben kétségtelenül igazat lehet adni. Vannak azonban olyan erőforrások, amelyek kis méretből is nagyot tudnak mutatni. Jöjjenek hát a piac Dávidjai, kik Góliátot győznek, azaz a piac legnagyobb literteljesítményű motorjai.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Emlékeznek még tavalyi cikkünkre, amelyben arról referáltunk nagy boldogsággal Olvasóinknak, hogy rövidesen megnyílik Magyarország első Bentley autószalonja? Pontosan 15 hónap telt el azóta, most pedig még boldogabban jelentjük Önöknek, hogy máris megnyitotta kapuit a szóban forgó Bentley Budapest kiállítóterem, ahova ma délelőtt személyes látogatást tettünk. A szalont Budapest XI. kerületében, a Szerémi út 63 szám alatt, a Porsche Centrum Budapest közvetlen szomszédságában találjuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Óriási a piaci verseny, nagyobb, mint az automobilizmus 130 éves történelmében eddig bármikor: az autógyártók foggal-körömmel küzdenek a túlélésért és olyan időket élünk, hogy a tervezők számára a legnagyobb kihívást talán nem is csak a konkurenseken való felülkerekedés jelenti, hanem a megszámlálhatatlanul sok normának történő megfelelés.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A brit kutatók renoméját valószínűleg soha nem lehet már helyre állítani az elborult vizsgálati témaköreik után. Pedig van rosszabb: a brit biztosítótársaságok kutatásai, amelyek közül most a legérdekesebbhez nyúlunk, amely a zenehallgatási szokások és az autóvezetés kölcsönhatását vizsgálta. Az eredmények láttán pedig meg fogunk lepődni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
„A kevesebb néha több“, tartja a mondás, aminek sok esetben a fordítottja is igaz, legalábbis ami az anyagiakat illeti. Ezzel térjünk is át jelen cikkünk témájára, a Michelin legújabb gumiabroncsaira. A Michelin termékeire sokan legyintenek, azzal a megállapítással rövidre zárva a témát, hogy a francia abroncsok rendszerint túl vannak árazva, ám ez a hozzáállás igencsak felszínes. Hogy miért? Mert az, hogy az üzletek polcain valami drágának tűnik, még nem jelenti azt, hogy ár/érték arányban ne lehetne jobb a nála akár jóval olcsóbbnak tűnő konkurens termékeknél.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Ma délelőtt tartotta a Hyundai szokásos éves sajtótájékoztatóját, amelyen a márka hazai képviseletének illetékesei egyrészt értékelték az idei évet, továbbá termék vonalon prezentálták legfrissebb büszkeségeiket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a mai rendezvényre elhozott 3 új típus – a limitált i30 N, az elektromos Kona, valamint az óriási Santa Fe luxusterepjáró – kivétel nélkül rétegmodellnek számít a márka számára, vagyis minden bizonnyal egyik sem tartozik majd (legalábbis hazánkban) a húzómodellek közé, bár kétségtelenül emelik a koreaiak presztízsét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Corrado: 1988 talán legmenőbb újdonsága
Németországban az elmúlt években alaposan megszorongatták a dízelüzemű gépjárműveket, a kitiltásokat pedig egyre szélesebb körben fogják alkalmazni a törvényhozók a környezetszennyező négykerekűeket illetően. Ennek megfelelően az aktuális információk szerint most az öreg benzines autókra kerül sor, amelyek meglehetősen környezetszennyezőek, hisz nitrogén-oxid kibocsátásuk magas, amit csak az Euro 3-as norma kezdett el drasztikus mértékben csökkenteni, ami egészen pontosan 20 éve kezdett elterjedni a személyautóknál.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ellenőrizte mostanában a guminyomást? Ránézett a hónapban autója kerekeire? Ha nem, akkor most, a mindenszentek előtti forgatag előtt kiváló alkalom nyílik erre. Mondjuk is, hogy miért érdemes foglalkozni a témával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
1998-at írtunk, amikor smart city-coupé néven – és igen, maga a gyártó ragaszkodik a kis kezdőbetűhöz – megjelent a piacon egy mindössze 2,5 méter hosszú, sokak által csak játékautónak csúfolt apróság, amit a Mercedes-Benz a városi közlekedés forradalmasítása érdekében fejlesztett ki. Azt azért túlzás lenne állítani, hogy sikerült nekik mindez, de a márka azóta is vígan tengeti napjait, és éppen idén lett 20 éves, és úgy éreztük, ez mindenképpen érdemel egy kis figyelmet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
„Egy sérült biztonságos ellátásához folyamatos és egyenletes haladásra van a mentőautónak szüksége, nem a sebesség maximalizálására” – mondta el Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Abból az alkalomból beszélt erről, hogy a Groupama Biztosító idén ősszel öt napon keresztül nyújt lehetőséget az Országos Mentőszolgálat 300 mentőgépkocsi-vezetőjének és munkatársának, hogy fejleszthesse vezetéstechnikai tudását a Groupama Vezetéstechnikai Centrum tapasztalt instruktorainak segítségével.
Add a comment