- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; Fotók: Szabó Péter
Az 1863-ban született Sir Frederick Henry Royce vitathatatlanul minden idők egyik leghíresebb autótervezője volt, akit munkássága során egyetlen jelmondat vezérelt: minden erejével azon volt, hogy megalkossa a világ legjobb autóját. A legendás mérnök maximalista hozzáállására kiválóan rímel a tőle származó híres idézet: „Törekedj a tökéletesre mindenben, amit csinálsz. Vedd a létező legjobbat, és tedd még jobbá. Ha pedig nem létezik, akkor tervezd meg".
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szokásunkhoz híven – idén immár kilencedik alkalommal – kihirdettük az Autó Pult Év Autóit. Ahogy az elmúlt években, úgy a 2018-as Autó Pult Év Autója választáson is kilenc kategóriában hirdettük ki a dobogósokat, a kategóriagyőztesekből pedig Olvasóink választhatták ki szavazásunk keretén belül a legjobbak legjobbját, vagyis az Autó Pult 2018-as Év Autóját. A szavazást május elejével lezártuk, vagyis már meg is vannak az eredmények. Végül egészen szoros küzdelmek akadtak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Már több újságíró kollégától is hallottam az elmúlt években azt az általam mindeddig furcsának gondolt megállapítást, hogy az autós rendezvények csúcsát a jól megszervezett gumibemutatók jelentik. Tekintettel arra, hogy már 13 éve munkálkodom a szakmában, közel sem számítok újoncnak, ám eddig úgy hozta a sors, hogy még soha nem volt alkalmam részt venni komolyabb abroncsbemutatón.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az egekig forgó, lenyűgöző dallamokat megszólaltatni képes, nem mellesleg bivalyerős 5,2 literes V10-es szívómotor létezése már önmagában is csodaszámba megy 2019-ben az Audi R8 kínálatában, tekintettel arra, hogy az ordító V10-nél sokkal kevésbé radikális erőforrások tűnnek el sorra a süllyesztőbe az elmúlt években a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák és a széndioxid-csökkentési kényszer miatt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A különböző állami támogatások létjogosultságáról vitatkozni nem a mi tisztünk, azonban azt gondoljuk, hogy amennyiben rendelkezésre állnak, úgy érdemes kihasználni őket. Az autóvásárlás szempontjából két ilyen rendelkezés létezik: az elektromos autókra járó 1,5 milliós hozzájárulás, illetve a sokkal nagyobb rétegeket érintő, és talán a kevésbé tehetősebb rétegek számára is valódi segítséget nyújtó nagycsaládosok támogatása, amely 2,5 millió forinttal segíti meg a legalább háromgyermekes családokat a legalább hétüléses autók vásárlása esetén.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Múlt csütörtökön, vagyis március 21-én írtunk egy cikket az Autó Pulton, amelyben felhívtuk Olvasóink figyelmét arra, hogy megyei matricákkal autópályázva az adott matricákkal utolsóként törvényesen használható autópálya-lehajtók lezárása esetén ügyeljenek a korábbi lehajtásra, ellenkező esetben ugyanis büntet a NÚSZ. Írásunk (hozzátesszük: örömünkre) utólagos korrekciót igényel, mert az illetékesek csütörtökön sajnos rosszul tájékoztattak minket, de időközben írásban megkaptuk a helyes információt. A lényeg, hogy ilyenkor szerencsére nincs büntetés.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A néhány éve bevezetett megyei matricarendszer egészen jól működik hazánkban, hiszen amennyiben nem járjuk rendszeresen az egész országot, pontosabban a fizetős utakat, okosan tudjuk optimalizálni az úthasználat költségét. Ám könnyen megtörténhet, hogy a megyei rendszer szabályait kihasználva – amelynek értelmében egy adott megyei matricával a szomszédos megye/megyék első lehajtóját is használhatjuk – büntetésbe szaladunk. Mi ma épp megúsztuk a büntetést, de csak az óvatosságon és a szerencsén múlt. Elmesélem, hátha Önöknek is tanulságos lehet az eset...
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A környezetemben nagyon sokszor tapasztalom, hogy a sofőrök nincsenek tisztában azzal, hogy mi a helyes üléspozíció az autóban, holott ez biztonsági szempontból is nagyon fontos. Akinek nem inge, az természetesen ne vegye magára, de a Jaguar készített egy kisfilmet arról, hogy miként kell felvenni a helyes és biztonságos üléspozíciót a volán mögött, ez pedig szerintünk is egy nagyon fontos téma.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Heves széllel ugyan, de kitartó napsütéssel és langy időjárással sokak szerint a mai napon megérkezett a tavasz. Ezzel együtt rengeteg autóipari újdonság bontott szárnyat a Genfi Autószalonon – ám addig is tekintsünk vissza, avagy a jövő helyett térjünk vissza a valóságba. Annál is inkább, mert az is legalább olyan érdekes tud lenni. Ha a 2018-as esztendő újdonságait nézzük, akkor bizonyosan. Immár kilencedik alkalommal választottuk ki közülük a legjobbakat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A hibridek legkedveltebb terepe általában nem az autópálya, de az Autó Pult csapata kedveli a kihívásokat, így 2016-es kalandunk után idén is egy hibriddel vágtunk neki a Genfi Autószalonra tartó utunknak, ráadásul ismét egy Toyotával tehettük meg a nagyjából 2600 kilométeres utat. A korábbi Auris Touring Sports Hybrid után ezúttal egy Prius Plug-in volt hű társunk, és bár nem akarom előre lelőni a poént, de új rekord született – méghozzá nem is kicsi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az idei Genfi Autószalon érdekes tapasztalatokkal szolgált számunkra: a nagy rohanás közepette az egyik standnál megpihenve állapítottuk meg, hogy több nagy gyártó távolmaradásával a rengeteg felszabadult helyet bizony feltörekvő kis márkák töltötték fel, és kaptak ezzel együtt nagyobb figyelmet. Az elektromos autózás hajnalán, az autóipar folyamatos bővülése mellett pedig talán minden eddiginél nagyobb lehetőségek adódnak számukra a piacon. Ennek örömére pedig össze is szedtünk közülük néhányat, amelyeknek jövőjére nagyon is kíváncsiak vagyunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A 89. Genfi Autószalon érdekes tanulságokkal szolgált: rengeteg nagy gyártó maradt távol, sokan láthatóan próbáltak spórolni, ellenben annál nagyobb hangsúlyt kaptak az eddig ismeretlen, újonnan született márkák, amelyek szinte kivétel nélkül elektromos hajtásláncokkal próbálkoznak egy szeletet hasítani az új korszakba lépő autóiparból. Most néhány hangulatképpel igyekszünk átadni, hogy milyen is volt az egy esztendő híján kilenc évtizedes svájci seregszemle forgatagában találkozni a rengeteg érdekességgel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Genfi Autószalon rengeteg újdonsággal kecsegtetett, de a négykerekűek mellett ezúttal is érdemes volt odafigyelni az őket körülvevő hölgykoszorúra, még ha az idei évben több gyártó távolmaradása mellett bizony kevesebb modellel találkozhattunk az autók környékén. A lányok persze így is kimondottan kellemes hangulatot varázsoltak az óriási csarnokokba, mi pedig ezúttal is szeretnénk megemlékezni róluk egy kisebb galériával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A hagyományoknak megfelelően a Genfi Autószalon ‘nulladik’ napján, vagyis ma megválasztotta a COTY zsűrije a 2019-es Év Autóját. Az Év Autója választás történelmében eddig még soha nem volt példa ilyen szoros végeredményre: az elektromos Jaguar I-Pace és a kis Alpine A110 sportkupé döntetlennel – pontszerűsítve 250-250 ponttal – végzett az élen a hét döntősből.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Holnap ismét, immár 89. alkalommal gyűlnek össze az autóipar legnagyobb játékosai Svájcban, hogy megmutassák magukat és újdonságaikat. Utóbbiból ezúttal is szép számmal hoz majd 30 ország mintegy 200 kiállítója, így új modellek és tanulmányautók özönére számíthatunk az idei évben is. Hogy pontosan mire? Megmutatjuk!
Add a comment