- Részletek
- Írta: Biczó László
Szerkesztőségi álmodozásunk szabályai egyszerűek: 100 millió forintból kell összeállítanunk képzeletbeli autóflottánkat. Kizárólag (legalább ránézésre) használható állapotban lévő autók kerülhetnek be a garázsba, a fenntartási költségekre azonban nem kell figyelnünk, a vételár utáni költésekre nagyvonalúan nem gondolunk. Egy hasonló lista összeállítása nem is egyszerű feladat. Mégis érdekesen alakult a szerkesztőségi válogatás: az autók előzetes egyeztetéskor szinte nem volt átfedés az összesen 50 típus között.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Miután Vajda János kollégám megmutatta, hogy miként lehet úgy elkölteni 100 millió forintot, hogy utána biciklivel kelljen járni, ideje saját vágyaimat kifejezni. Végtére is álmodozni jó. Most pedig ideje, hogy az Autó Pult feliratú köntösből kibújva, szubjektíven, magánszemélyként kibontakozva tegyem. Ilyenek vagyunk mi, civilben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Álmodozni sokak szerint gyermeki dolog, egy autómániás léleknek viszont néha igazán jól esik. Én személy szerint kóros álmodozó vagyok, ami részben mérleg csillagjegyemnek is köszönhető, de minden bizonnyal a lassan elviselhetetlenné váló karantén is erősíti az emberben az álmodozási kedvet: nagyon hiányzik már szeretteim és jó barátaim közelsége, így bizony nehéz nyár elébe nézünk. Legalább álmodozhassunk hát egy kicsit autófronton.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Páratlanul sok értéket ad épeszű áráért a vadonatúj SsangYong Korando – galéria
Szokásunkhoz híven, idén immár tizedik alkalommal (!) kihirdettük az Autó Pult Év Autóit. Ahogy az elmúlt években, úgy az aktuális Autó Pult Év Autója választáson is kilenc kategóriában hirdettük ki a dobogósokat, a kategóriagyőztesekből pedig Olvasóink választhatták ki szavazásunk keretén belül a legjobbak legjobbját, vagyis az Autó Pult Év Autója választás abszolút győztesét. A szavazást előzetes ígéretünknek megfelelően május elejével lezártuk, tehát már meg is vannak az eredmények.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Május elsején jelent meg a léghűtéses legendákat bemutató első cikkünk, és máris megérkezett a második rész. Szemben az első epizóddal – ahol Kelet-Európából érkező típusokról volt szó – a mai válogatásban a nyugati világ gyártmányaiból szemezgettünk. Lássuk, mit tudtak a "kapitalista" mérnökök.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Napjaink autóira általánosságban jellemző, hogy a motortér hőháztartását komoly szimulációkkal elemzik már a tervezési fázisban. A belsőégésű motorokban termelődő hőenergiát néha csak valóságos mérnöki bűvészkedéssel lehet elvezetni az érzékeny alkatrészek környezetéből. Minél méretesebb és/vagy kihegyezettebb az erőforrás, annál nagyobb kihívás elkerülni a káros túlhevülést. Bevett megoldásként több termosztáttal, hűtőfolyadék-csövek és -palástok garmadájával védekeznek a hősokk ellen. De nem volt ez mindig így. Az autózás korábbi szakaszában hol az egyszerűség (lásd „ami nincs, az nem is romolhat el” elve), hol a gyakorlatiasság, máskor pedig a hagyománytisztelet jegyében alkalmaztak léghűtést. Összegyűjtöttünk néhány autót, amelyeknél megspórolhatjuk a hűtőfolyadék rendszeres cseréjének költségét. Elsősorban a léghűtéses erőforrásokról lesz szó, de természetesen a motoroknak otthont adó kocsiszekrényről is szólunk néhány szót a kétrészesre tervezett minisorozatunkban. A mai cikk főszereplője három kelet-európai gyártmányú gépjármű, a következő alkalommal pedig a nyugati égtáj felé fordítjuk majd tekintetünket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Ha az utca emberének feltennénk a kérdést, szerinte melyik a valaha volt leggyorsabb autósport versenyszéria a világon, akkor sokan közülük kapásból a Forma 1-et mondanák. Nem teljesen alaptalanul. De tévednénk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Ha Nürburgring, akkor Nordschleife. Valóban legendás pálya, ami Niki Lauda majdnem végzetes balesete óta is rendszeres szereplője a híradásoknak: számos gyártó presztízskérdésként kezeli a Zöld Pokolban futott időt, így rendszeresen értesülhetünk egy-egy figyelemreméltó teljesítményről. Ráadásul az internet is tele van a pályanapokon készített belső kamerás felvételekkel. Fanatikusabb sportrajongók akár fejből ismerik a 20,832 km-es pálya összes (szám szerint 73) kanyarját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Egyre több ember dönt úgy, hogy testet-lelket ápoló programban vesz részt. Legyen szó negyedórás masszázsról vagy kéthetes wellness-üdülésről, a lényeg, hogy felfrissülve térhessünk vissza a mindennapokba. Na de miért nem jár ugyanilyen törődés az autóknak, tehetnénk fel a kérdést.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Folytatjuk a X. Autó Pult Év Autója választást: az első felvonással, tehát az első négy kategória győzteseinek kihirdetésével még március végén jelentkeztünk (cikkünket ide kattintva érhetik el), most pedig a második – és egyben utolsó – rész következik a fennmaradt 5 kategória győzteseivel. Szigorú és objektív szabályrendszerünket ide kattintva olvashatják, most pedig csapjunk is bele a közepébe:
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Mindig nagy szeretettel üdvözöljük és örömmel meg is osztjuk Olvasóinkkal a jól megírt, egyedi témájú importőri sajtóanyagokat. A Peugeot hazai illetékesei az elmúlt hónapokban igencsak izgalmas ‘terméssel’ kényeztetnek el minket és a márka hazai képviseletétől ma is beérkezett szerkesztőségünkhöz egy jó anyag, amit biztosan sokan olvasnak szívesen, úgyhogy leközöljük az Autó Pulton.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A YouTube-on egészen komoly nézettséget produkálnak a BeamNG.drive programból kimentett videók. A játék valósághűen képes bemutatni az ütközések során kialakuló maradó alakváltozásokat. De ennyiben nem merül ki a képessége: a különböző anyagok viselkedése mellett azt is tanulmányozhatjuk, hogyan törnének az autók a földitől eltérő gravitációs mezőben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A 2020-as év sajnos nagyon nem úgy alakul, ahogyan arra bárki is számított. Azt tudtuk, hogy az autóipar új, minden eddiginél nagyobb kihívásokkal fog szembesülni a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák, a SUV-mánia, az elektromos autózás okozta hatalmas fejlesztési költségek és az önvezető autózás beteljesületlen álmának hajhászása okán, de a váratlanul érkező koronavírus, pontosabban a pandémia következményei erre az ágazatra is erősen rányomja a bélyegét. Nehéz időszak lesz ez, pedig helyenként nagyon jó modellekkel és kövér előrelépésekkel sikerült sok vállalatnak brillíroznia - a legújabb Év Autója választásunkon ezeket díjazzuk. Immár tizedik alkalommal választottuk ki a legjobbakat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szöveg és fotók: Varga Balázs
Hallom…már közeledik. A közeli dombok szépen visszaverik a morajlást. Egyszer csak felbukkan egy mérges fényszórópár a célegyenesre ráfordító kanyarban és célba vesz. A 6,2 literes, V8-as AMG blokk fenyegető és ámulatba ejtő dübörgéssel repíti felém Ő-t. A pódiummal egy vonalba érve egy szempillantás alatt kapcsolja a szekvenciális váltó a következő fokozatot és a 'vasszörny' félelmetes iramban fokozza tovább a tempót. A pálya felett átívelő hídon néhány benzinvérű társammal szinkronúszókat meghazudtoló koreográfiával, egyszerre fordulunk a fülsüketítő mennydörgéssel alattunk elszáguldó ezüst nyíl után. Közeleg a célegyenes vége, a sebesség már bőven kétszáz feletti, a féklámpa mégis csak a 150 méteres tábla után villan fel. Az oldalra kivezetett kipufogók a visszaváltások alatt óriási popcornok módjára pattognak és közben diszkrét lángnyelveket eregetnek. Mire felocsúdunk ámulatunkból, a Mercedes-AMG GT3 már a kettes kanyar felé száguld, hogy aztán bő másfél perc múlva újból rabul ejtsen minket. Gyorsan rádöbbentem: ez az én világom!
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az emberiség történetében fontos szerepet kap a versengés: ki ejti el a legnagyobb mamutot, ki hódítja meg a legtöbb országot, ki futja le leggyorsabban a száz métert – mind olyan kérdés, aminél a végrehajtó személye mellett fontos a dátum és az elért eredmény értéke is. Autós magazinként most a járművek hajtására használt motorok legnagyobbikait gyűjtöttük egy csokorba. Nem ígérjük, hogy csak klasszikus autókat mutatunk be, de azt igen, hogy a cikk végén meglepetés várja a kitartó olvasót.
Add a comment