Az amerikai sportautó-gyártó a Genfi Autószalonon egy érdekes, limitált darabszámban piacra kerülő Tesla Roadsterről rántotta le a leplet. Az egyik leghíresebb óragyártónak, a Tag Heuer-nek a 150. születésnapját szeretné megünnepelni az újdonsággal az elektromos modelleket készítő tengerentúli cég. Add a comment

Akik az autókról elvonják a figyelmet - galériaA Genfi Autószalonon két dologból biztosan nincsen hiány. Az autókról folyamatosan tudósítunk, azonban most örömmel Önök elé tárjuk a show legszebb oldalát: nézegessenek bátran hostess hölgyeket! Bár az idei felhozatal ugyancsak gazdag, viszont meglepődve láttuk, hogy egyre több a hímnemű host(ess) is, de szerencsére a szebbik nem képviselőiből még mindig jobb az arány. És változatlanul elismerésünket fejezzük ki a hölgyeknek, akik sokszor akár 12 óra folyamatos pózolás után is képesek igazán őszintének tűnő mosollyal nézni a kamerába.

Add a comment

Már vagy két hete kongatják a harangokat. Sőt, igazság szerint két hónapja, de most már tényleg mindenki kívülről tudja, aki kicsit is érdeklődik a négykerekűek iránt: a Genfi Autószalon, az év autós eseménye, holnap veszi kezdetét. A jeles alkalomról pedig az Autó Pult csapata sem maradhatott le, így hát kilátogattunk a svájci városba. Add a comment

Ahogy a hírszerkesztők kezeinek heveny gyulladásai is jelzik: az autógyártók érzik a kiutat a válságból, és mindent beleadnak a 80. Genfi Autószalonra való felkészülésbe. Gyakorlatilag nincsen olyan gyártó, a Toyotától a Pagani-ig, aki ne készülne újdonsággal az év legnagyobb autós eseményére. Több mint 100 világpremier 80 ezer négyzetméteren. Kezdjünk is bele: nézzük meg, mit tartogat számunkra a kiállítás: Add a comment

Már régóta keringenek a hírek arról, hogy az olasz autógyártó egy vadonatúj, kéthengeres, 0,9 literes hengerűrtartalmú motorcsalád fejlesztésén dolgozik, melyek mind turbófeltöltővel, mind pedig nélküle elérhetőek lesznek a gyártó kisebb modelljeiben. A Fiat Powertrain Technologies Add a comment

{jcomments off}

Egy kellemes kis fogyasztástesztes kirándulásnak indult a múlt hét szerda a 2 kis Suzukival, a végén viszont orbitális szívás lett belőle; de ne rohanjunk még ennyire előre. Az egész úgy kezdődött, hogy nagy örömünkre azonos időszakra sikerült leegyeztetnünk Add a comment

A Lexus tökéletes érzékkel pótolta az IS-F eddigi legnagyobb hiányosságát. Mindenféle komolyabb formatervi átmunkálás helyett önzáró Torsen differenciálművel tette még kívánatosabbá 423 lóerős középkategóriás szedánját. A brit evo magazin munkatársai pedig már ki is próbálhatták a kifinomultabban őrjöngő japánt. Add a comment

Az Audi zászlóshajójának legújabb generációja 2009. november 30-án Miamiban mutatkozott be a nagyvilágnak, az ingolstadtiak azonban igencsak szűkmarkúan bántak a meghívókkal, így mindössze néhány híres személynek volt szerencséje hivatalosan, első ízben találkozni a csúcsmodern luxuscirkálóval. A nagyközönség kizárólag ezután, Detroitban, egy szintén ünnepélyes esemény keretében csodálhatta meg a gyártó legifjabb üdvöskéjét. Nem csak azért volt akkora a felhajtás, mert ez a márka legtekintélyesebb modellje, hanem azért is, mert az eredetileg Zwickauban alapított, ám napjainkban ingolstadti székhelyű autógyártó bizony tavaly ünnepelte fennállásának 100. születésnapját. Ezen jeles alkalomból egy olyan főszereplővel találkozhattak az odalátogatók, amely többek között különleges technikai megoldásai révén került a figyelem középpontjába. Cikkünkben ezeket, az Audi által fejlesztett intelligens rendszereket járjuk körbe, előbb azonban ejtsünk pár szót a nem éppen elhanyagolható motorválasztékról.

Aki legújabb kedvencének, vagy éppen sofőrje friss munkaeszközének szeretne most egy A8-at vásárolni, jó, ha tisztában van azzal, hogy mégis milyen erőforrásokkal társítható a már fentebb említett négykerekű. Jelenleg kettő, később azonban már három egység is szóba jöhet, melyek közül egyik benzines, a többi dízel. Előbbi képviseli a csúcsot, ami a cég jól ismert 4,2 literes, V8-as benzinmotorja, mely 372 lóerőt és 445 Newtonméteres maximális nyomatékot biztosít, 5,7 másodperces nulláról 100 km/h-ra való gyorsulás mellett. Ennek úgymond ikertestvére az a szintén 4,2 literes, V8-as, gázolajos erőforrás, amelynek 350 lóerős csúcsteljesítménye papíron szerényebb ugyan az imént említett rokonénál, ám óriási, 800 Nm-es maximális nyomatékának (is) köszönhetően 0,2 szekundummal gyorsabban, azaz 5,5 másodperc alatt képes százra repíteni az autót. A harmadik egység egy háromliteres, V6-os, szintén dízel verzió, mely azonban még nem érhető el az új Audi A8-hoz. Utóbbi teljesítménye 250 lóerő, maximális nyomatéka pedig 550 Nm lesz, mely nagyban járul majd hozzá 6,6 szekundumos százas sprintjének eléréséhez, emellett pedig ez a változat fog leginkább fukarkodni az üzemanyaggal.
 
 
Az autó külső jegyeit vizsgálva hamar feltűnik a teljes egészében megújult dizájn. Rupert Stadler Audi elnök szerint az új A8 szegmensének legsportosabb tagja. Ezt érthetjük úgy is, hogy igen, a különleges, majdhogynem kizárólag alumíniumból készülő karosszériaváz 40 %-kal könnyebb (így csupán 231 kg), mintha acélból gyártanák (150-200 kg pedig rengeteget segít a menetdinamikában), de vonatkozhat azokra a rendelhető extrákra is, melyek inkább egy sportosabb autó jellegét keltik, nem egy luxus limuzinét (például az erősebbik dízelmotorral szerelt darabokhoz alapesetben jár a sport differenciálmű). A másik érdekesség az R8-ból már ismert LED-es fényszórómegoldás. Felárért az A8-hoz is rendelhető a kizárólag diódákat használó rendszer (22 darab fehér a nappali fénynek és a helyzetjelzőnek, 22 darab sárga az irányjelzőnek), melynek specialitása, hogy minden napszakhoz és közlekedési viszonyhoz tud alkalmazkodni, emellett pedig energiát is spórol. Eszerint van egy-egy beállítása városi, főúton-, és autópályán való közlekedésre; ezen kívül arra is képes, hogy az aktuális időjáráshoz igazítsa a fényszórók működését. A ködlámpák eltűntek, vagyis csak átalakultak, mivel már azok is a lámpatestekben foglalnak helyet, míg régi pozíciójukat (az oldalsó hűtőrácsban) oldalanként egy-egy többfunkciós kamera vette át. A sportosság jegyében készültek az alumínium lengőkarok is, melyek a szériafelszereltség részeként járó adaptív csillapítás-szabályzású légrugókkal működnek együtt, felár ellenében pedig ezek dinamikus kormányzással egyaránt kiegészíttethetők. Nem nagy meglepetés viszont az, hogy mindegyik verzió összkerékhajtású – bár az elődökhöz hasonlóan a későbbiekben nem tartjuk kizártnak egy fronthajtásos változat megjelenését.
 
 
Az A8 belsejében az elődmodellhez képest már egy egészen más világ fogadja a sofőrt és az utasokat egyaránt. Azon túl, hogy több színvariációban pompázó hangulatvilágítás került a járműbe, a legszembetűnőbb változtatás talán a váltó előválasztójának kialakításánál történt, mivel sokkal kisebb és formásabb lett az automata karja. Ennél talán még lényegesebb, hogy egy vadonatúj fejlesztésű, 8 fokozattal operáló szerkezetről beszélünk (ez mindegyik változathoz szériában jár), mely annak a komplex rendszernek az egyik résztvevője, amit az Audi elsőként alkalmaz a négykerekűek világában (mégpedig, hogy az autó interneten létesít kapcsolatot a környezetével). Világújdonság, hogy a beépített navigáció a Google Earth programon keresztül képes figyelni azt az útszakaszt, ahol éppen az A8-cal közlekedünk, és ez alapján választ a kanyarokhoz megfelelő sebességi fokozatot és fényszóró beállításokat. Ezeken felül az internetes hálózat információkat küld az elektromos, adaptív sebességszabályozó rendszernek is (a Google által kínált lehetőségnek köszönhetően egyébként a világ jóformán bármely pontjáról kaphatunk adatokat akár képi formában is, ezen kívül lehetőség van a terepviszonyok 3 dimenziós megtekintésére egyaránt). Az Audi által fejlesztett MMI (Multi Media Interface) is megújult, illetve bővült egy érintő-funkcióval. Ez annyit tesz, hogy a vezető a váltókarra támasztva kezét, egy kis felületen számokat és betűket tud bevinni a rendszerbe, melyek segítségével sok más funkció mellett használni lehet akár a telefonos adatbázist, vagy akár a navigációt.
 
 
A gyártó mostanra olyan fejlettségi szintet tudott elérni a menetbiztonsági berendezések terén, hogy nem túlzás kijelenteni, az új Audi A8 képes látni, felismerni, és gondolkodni. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az egyik legfrissebb fejlesztés, az „Audi pre sence”, mely rengeteg, különböző szituációban lehet segítségére a sofőrnek a balesetek elkerülésénél, vagy azok következményeinek csökkentésénél. Új technikaként jelenik meg a gyártónál az éjjellátó berendezés; ez képes érzékelni és megjeleníteni az út szélén kószáló gyalogosokat, a kivilágítatlan bicikliseket, vagy akár az ott ólálkodó állatokat a vezető számára. Hasznos újítás az ujjlenyomat-érzékelővel kooperáló memória is, amivel az elraktározott beállítások egy mozdulattal előhívhatóak. Az autó különlegességét olyan további technikai, illetve kényelmi extrák hivatottak növelni, mint például a start-stop rendszer vagy az elektromos hátsó ülések (a sima fotelek „csak” 12, míg a komfort verziójúak akár 22 irányban is mozgathatóak).      
 
A német gyártó az új A8-cal egy olyan szegmensben készül ismét megfelelni, amelynek elsődleges résztvevői a BMW 7-es sorozata, vagy a Mercedes S-osztálya. A kategória (eladások szemszögéből nézve) másodlagos tagjai sem elhanyagolhatók, így meg kell említenünk a Lexus LS-t és a Jaguar XJ-t is, mint szintén olyan típusokat, melyeket az Audi legújabb fejlesztéseivel szeretne felülmúlni és egyben feledhetővé tenni. Kíváncsian várjuk, hogy a még idén forgalomba kerülő A8 (a 4.2 FSI 27,5 millió forintos, a 4.2 TDI pedig 28,2 millió forintos alapáron) mennyire váltja valóra a hozzá fűzött reményeket.

Add a comment

Nyolc és fél év az autóiparban több, mint egy teljes modellciklus. Az informatika világában pedig egy évszázad. Éppen ezért már legfőbb ideje volt, hogy közel egy évtizedes autós portálunkat megújítsuk. A végeredményt szombat óta már Önök is látják: gyorsabb, letisztultabb, mobil- és hozzászólás-barát, valamint (reményeink, véleményünk szerint) látványosabb oldal, amely az elkövetkező hónapokban további friss modulokkal, funkciókkal bővül.

Add a comment

A 80. Genfi Autószalon hivatalosan 2010. március 4-én kezdődik, a sajtó számára azonban már két nappal korábban, március 2-án kinyitja kapuit. Természetesen az Autó Pult is ott lesz Add a comment

Azt gondolták, hogy a Saab nagy túlélő? Korántsem, igaz, fennmaradása komoly jelentőséggel bír az autóiparban. Azonban a britek produkálják rendre a legnagyobb feltámadásokat, amelyre a legújabb példát az MG szolgáltatja. A márka ugyanis hamarosan ismét megkezdi az árusítást - egyelőre csak a szigetországban. Ámde korábbi, egyértelműen sportos modelljei helyett igazi meglepetéssel kezdenek Add a comment

Impresszum

Autó Pult

Online autós magazin

Lapigazgató (Managing Director)

Szabó Péter – peter.szabo [@] autopult.hu

Néhány szóban:  az A5.hu-nál töltött néhány évem, és a Motor-Pressés (Autópiac) időszakom tapasztalatából kiindulva rájöttem, hogy indokolatlanul nagy a szubjektivitás a magyarországi autós újságírás piacán. Erre megoldásként született az Autó Pult, melynek rendszere mérésekkel és szigorú tesztelési előírásokkal biztosítja a tesztelő szubjektív véleményének alátámasztását, vagy éppen megcáfolását. Ezzel pedig fontos vásárlási döntésekben segíthetünk, és egyúttal remélem, hogy kellemes perceket is okozhatunk Önnek, kedves Olvasó.

 

Főszerkesztő (Editor-in-Chief)

Vajda János – janos.vajda [@] autopult.hu

Néhány szóban:  Még az eszemet sem tudtam, amikor már ismertem azt a szót, hogy autó. Sőt, mi az, hogy ’pusztán’ ismertem?! – szinte az összes típust fejből vágtam. Már korán nyilvánvalóvá vált, hogy ezen a téren szeretnék elhelyezkedni, úgyhogy tanulmányaimat is ebbe az irányba folytattam: a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karát választottam. Időközben az A5.hu-nál megkezdtem újságírói pályafutásomat, ahol néhány kellemes és tanulságos év eltöltése után, immár komoly tapasztalattal a hátam mögött egyre többet morfondíroztam azon, hogy miként lehetne ezt a szakmát hazánkban valóban objektíven és jobb minőségben végezni. Egy Péterrel folytatott tartalmas beszélgetés során aztán gyorsan megállapítottuk, hogy gyakorlatilag egyazon cél lebeg szemünk előtt, úgyhogy együttes erővel, időnket és energiánkat nem kímélve megálmodtuk a koncepciót. Megálmodtuk az objektivitáshoz elengedhetetlen normaméréseket, a tesztelési rendszert, az Autó Pult felépítését, illetve nem utolsósorban a követendő szemléletet. Mindezt pedig programozói hátterünkkel igyekeztünk esztétikussá és átláthatóvá „csomagoltatni” annak érdekében, hogy Olvasóink a részletes, pontos és igényes tájékoztatottság mellett minél nagyobb élményre tehessenek szert. Nos, én ezúton kívánok Önöknek jó szórakozást, valamint tájékozódást az Autó Pult oldalain; remélem, hogy sok-sok érdekes információval gazdagodnak, és visszatérnek máskor is!

 

 

Csizsek Ádám (szerkesztő, újságíró) – adam.csizsek [@] autopult.hu

Néhány szóban:  Már az első, vidám lendülettel elgurított Matchbox óta érzem, hogy az autók, a technika és közlekedés megszállottja vagyok. Épp ezért tanulmányaim is ilyen irányú ösvényen haladnak a BME autómérnök képzésének formájában. Nem is meglepő tehát, hogy a négykerekűek adta élmény és öröm mellett a lemezek alatt megbúvó számtalan alkatrész lelkivilága is érdeklődésem középpontjában áll. Célom, hogy a kedves Olvasónak minél élvezetesebb formában mutassam be a technika finomságainak, valamint a vezetés feledhetetlen élményének harmonikus egyvelegét, szigorúan objektív szempontok szerint, professzionális mérési rendszerünk segítségével.

 

Simon Sára (újságíró) – sara.simonsara [@] gmail.com

Néhány szóban: Már kislányként is szívesen játszottam kisautókkal, de az autózás iránti olthatatlan szeretetem az édesapámtól ered.  Autószerelő műhelye számomra varázsdoboz volt, melyben titkok lapultak, a négykerekűek izgalmas világa, ahol a benzingőz és a kipufogószag egy életre megragadott. Mindig érdekeltek az autós újságok.  Kezdetben az apukám példányait nézegettem, később viszont magam is egyre gyakrabban kerestem ilyen témájú írásokat. Pályaválasztásom a médiatudomány felé irányított, a Károli Gáspár Református Egyetemen lehetőségem nyílt az elmélet mellett a gyakorlati készségeket is elsajátítani az újságírás területén. A Hölgyrovat szerzőjeként, szenvedélyes vezetőként, szeretném az autózás női oldalát megismertetni kedves Olvasóinkkal, női szemmel impressziókat adni egy-egy típusról. Célom megmutatni, hogy a praktikum és az esztétikum legalább olyan fontos egy autónál, mint a technikai paraméterek. Ennek jegyében kívánok tartalmas szórakozást, élvezetes böngészést a női megérzésekkel fűszerezett cikkekhez!

Kenéz Tibor (szerkesztő, újságíró) – tibor.kenez [@] autopult.hu


Néhány szóban:  Úgy gondolom, egyértelmű minden kedves Olvasó számára, hogy kollégáimhoz hasonlóan én is zsenge gyermekkorom óta nézek hatalmas ámulattal minden négykerekűre. Az én történetem inkább azért érdekes, mert bár szenvedélyem az autózás, mégis a családi hagyományként űzött jogi pályát választottam. Egyre jobban gyötört azonban a vágy, hogy mélyebben belekerüljek az autózás színes világába. Így megpróbáltam minden adandó lehetőséget kihasználni, míg eljutottam odáig, ahol most tartok. Szerencsésnek érzem magam, mert a sors mégis úgy hozta, hogy kipróbálhatom magam abban a szakmában is, amely szívemhez oly közel áll: az autós újságírásban. Remélem, tevékenységemmel kellemes időtöltést és kellően bőséges tájékoztatást tudok majd nyújtani Önöknek.

Varga Balázs (újságíró) – balazs.varga [@] autopult.hu

Néhány szóban: Minden egy Audi Quattro kisautóval (Made in Macau) kezdődött, amit 36 évvel ezelőtt még három éves koromban kaptam a családi barátunktól Heinz bácsitól és ezzel egy életre megfertőződtem a négykerekűekkel. Bár választott szakmám szerint gyakorló jogász vagyok és a hétköznapokban a közigazgatásban dolgozom, a benzinszagról nem tudok és amíg lehet nem is szeretnék lemondani. Gyakorlatilag bárhol, bárkivel képes vagyok órákig beszélgetni az autókról. Az évek alatt szinte minden kategóriára megszereztem a vezetői engedélyt, így ha lehetőségem van, szívesen kipróbálok az autók mellett "kicsit" nagyobb járműveket is, legyen az busz vagy teherautó. Régi álmom vált valóra azzal, hogy egy olyan csapat tagja lehetek, mint az Autó Pult szerkesztőgárdája. Jó olvasást, kellemes időtöltést kívánok minden jelenlegi és jövőbeni olvasónknak egyaránt!

Biczó László (szerkesztő, újságíró) – laszlo.biczo [@] autopult.hu

Néhány szóban: Első a kényelem! A sportautókért rajongó kollégák ellenpólusaként általában a komfortot keresem. Versenyzői múlt és különösebb műhelyfelszerelés hiányában az ’átlagautós’ szemszögéből vizsgálom a járműveket. Mindegy, hogy kerékpárt vagy kamiont vezetek: igyekszem környezetemet a lehető legcsekélyebb mértékben zavarni. Öreg fejjel, kezdőként csatlakoztam a csapathoz, igyekszem IT-s kockaságom levetkőzve (de nem megtagadva) bemutatni az autókat és persze a lehető legtöbb objektív adatot lejegyezni róluk.

Adamov Dávid (szerkesztő, újságíró) – david.adamov [@] autopult.hu

Néhány szóban: Gyerekkorom óta az életem mindennapi fűszere az autózás. Szeretném a rám bízott autókat a felhasználó szemszögéből bemutatni és visszaadni a tesztutak hangulatát. Bízom benne, hogy cikkeimmel kellemes időtöltést szerzek olvasóimnak és sikerül magam mellé „ültetni” őket.

Technikai és formaterv csoport:

Osztronkovics Balázs (Hydrocephalic)

Pozsgai András (Tboy)

Tárhelyszolgáltatónk

XetHost

Elérhetőség, kérdések, észrevételek:

autopult [@] autopult.hu

Ajánlatkérés, hirdetési információk:

sales [@] autpult.hu

 

Az Autó Pult online magazin üzemeltetésért és tartalomszolgáltatásért felel:

Név: Transpult Szolgáltató Kft.
Székhely: 1221 Budapest Ady Endre út 37.
Adószám: 24868820-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-186783
 

{jcomments off}

Add a comment