Már vagy két hete kongatják a harangokat. Sőt, igazság szerint két hónapja, de most már tényleg mindenki kívülről tudja, aki kicsit is érdeklődik a négykerekűek iránt: a Genfi Autószalon, az év autós eseménye, holnap veszi kezdetét. A jeles alkalomról pedig az Autó Pult csapata sem maradhatott le, így hát kilátogattunk a svájci városba.
Megúsztuk Emily bosszúját - galériaBár a szalon még el sem kezdődött, sőt, igazság szerint még a helyszín közelébe sem szagoltunk, mégis megfertőződtünk az abszolút autós nirvána reményével. Ugyanis már a város utcáit is annyi érdekes jármű rója, hogy érdemes róluk rögtön szót ejteni. Már a repülőtéren sem unatkoztunk: miután a csomagra várakozva akadt agyunknak fél órája, hogy megeméssze az Airbusból való kiszállás után arcunkba tolódó információmennyiséget a legújabb, legrégebbi, legtrendibb, és legklasszikusabb órakreálmányokról (és mesterművekről), rögtön négy tucat jól öltözött fiatalember dörgölte szemünkbe táblákra vésve: itt bizony az importőrök képviselőit, és dolgozóit szeretettel várják. És mi másban nyilvánulhatna meg e szeretet legjobban, minthogy a Jaguar nagybecsű alkalmazottaiért vadonatúj (nyújtott!) XJ-vel érkezzenek a helyiek. Bár ők hamarabb eltávoztak a hathengeres dízel lágy morgása közepette, mi sem adtuk azért alább: szintén gázolajos hathengeres erőforrás, ám sokkal nagyobb karosszériában: és nem bántuk meg, a helyi buszjárat nagyon profin működött, sőt, még a repülőtéren lelkesen 80 percnyi ingyenes tömegközlekedésért általunk masszírozott gép jegyét is felhasználtuk a rendkívül beszédes kalauz segítségével.
A Bentley Arnage T is igazi különlegességRövidebbre fogva a szót, a város szívében található szállásunkról hamar útnak indultunk. Rögtön az első sarkon, ahol kezdő turistát játszva egyszerre keltünk át útkereszteződésen, fotóztuk a város ékét (a Jet d’Eau névre hallgató 140 méter magas szökőkutat), és próbáltunk tájékozódni, kis híján Emily karjaiban végeztük, egy fehér Rolls-Royce Silver Seraph motorháztetején. Szerencsére a szerencsétlen találkozást elkerültük, jutalmul pedig alig feleszmélve egy 500 lóerős Bentley Arnage T-vel, és egy új Rolls-Royce Ghost-tal találkoztunk. De amúgy is jól megy arrafelé az arisztokráciának, mivel még többször is ismerkedhettünk különböző Bentley-kkel, Rolls-okkal, vagy éppen egy évnél fiatalabb (frissített) S-osztályok tömegével. A Hyundai friss luxuslimuzinja, a Genesis mellett a legérdekesebb „kapást” viszont egyértelműen egy fekete, új Audi A8-as jelentette.
Mi a GT2-es Porschét vittük volnaAmi viszont emellett kimondottan érdekes az a svájciak autóvásárlási szokása. Ugyanis eszméletlenül sok benzines autóval találkoztunk. Audi A3-ból például csak egyetlen 3,2 literes autót láttunk, és vagy egy tucat S3-at. Ugyanígy hiányoznak például a kétliteres dízelek, helyette sokkal nagyobb divatnak örvend a V6-os, és a V8-as benzines. Persze, ha van mit a vajba aprítani – lehet mondani, de kissé felemás a helyzet. Ugyanis olcsóbb, ámde szintén jól felszerelt modellekből is rengeteg volt, vagyis az autóvásárlási filozófia különbözik jelentősen. Míg nálunk még mindig sokszor előfordul, hogy adott összegből inkább egy nagyobb, márkásabb, viszont szerényen felszerelt modellt vásárolunk, addig itt ugyanazt az összeget inkább egy jól felszerelt, mindenre alkalmas modellre költik. Persze ezt az elmélkedést nehéz ráhúzni az RS4-esekre, és társaikra, viszont nem is 500 forintért vesztegeti a sarki kebabos a portékáját (hanem négyszer annyiért).
A végére pedig az év marketingfogása, amelynek szokatlan és meghökkentő megvalósításával előre is odaígérjük a Nissannak az ígéretes címet: a látvány biztosan mindenkinek a retinájába beleég majd,ugyanis egy szumó birkózó meztelen tompora már önmagában sem hétköznapi látvány, de ha főhősünk tekintélyes lábai közé még fél tucat Nissant is elképzelünk, na, akkor biztosan felejthetetlen egyveleget kapunk.
Lehetne bőven szaporítani a szót, de hát akkor mi maradna holnapra? Beszéljenek most helyettünk a képek, délben pedig már a legfrissebb újdonságokkal jelentkezünk – becs szó.